کمپرسور دیزلی ۹ بار و ۴۵ مترمکعب بر دقیقه
اطلاعات فنی موتور و کمپرسور دیزلی

یکی دیگر از کمپرسورهای اطلس کوپکو که در پکیچ‌های آف‌شور نیز عرضه میشود کمپرسور دیزلی XAS 1600 با موتور کاترپیلار C-9 است. این کمپرسور در مدل‌های ۶/۹، ۸/۶ و ۱۰/۳ بار با دبی‌های هوای فشرده خروجی متناظر ۱۵۸۰، ۱۵۰۰ و ۱۳۷۰ سی اف ام عرضه می شود که این ارقام در سنجه‌های متریک به ترتیب برابر با ۴۴/۷،‌ ۴۲/۵ و ۳۸/۸ مترمکعب بر دقیقه هستند. اطلاعات فنی مدلی که در جدول فوق ملاحظه می کنید نسخه ۴۵ مترمکعب بر دقیقه‌ای است. جدول فوق در اطلاع‌رسانی فشار عملیاتی تا حدی گمراه‌کننده است، به طوری که فشار عملیاتی نرمال را ۴ بار و ماکسیمم فشار عملیاتی آنلود را ۹ بار ذکر کرده است. این در حالیست که کمپرسور باد صنعتی موردنظر اصطلاحا ۷ بار است. موتور این کمپرسور دیزلی از برترین برند این حوزه، کاترپیلار بوده و ۳۲۸ کیلووات توان خروجی در اختیار المنت کمپرسور قرار می دهد. در تصویر زیر پکیج آف شور این کمپرسور را در کنار کمپرسورهای TwinAir آف شور ۱۲ و ۲۵ بار اطلس کوپکو و همچنین Zone 2 XATS 1020 آف شور اطلس کوپکو مشاهده می کنید:

سه کمپرسور دیزلی آف شور اطلس کوپکو
کمپرسورهای اسکرو دیزلی روغن پاششی آف شور اطلس کوپکو

همانطور که در جدول فوق و اطلاعات مندرج در ذیل آن نیز مشاهده می شود، ابعاد این کمپرسور اسکرو دیزل ۴۳۰ در ۲۵۰ در ۲۸۰ سانتی‌متر بوده و امکان اتصال مخزن سوخت خارجی را دارد. همچنین افترکولر داخل آن است.

چرا کمپرسور اسکرو؟ برتری آن بر سایر مدل‌های کمپرسور باد صنعتی معدنی

کمپرسورهای اسکرو پرکاربردترین نوع کمپرسورهای هوای صنعتی و معدنی هستند. این کمپرسورها تنوع بسیار زیادی داشته و دبی هوای فشرده خروجی آنها در مقایسه با کمپرسورهای پیستونی بسیار بالاتر است. عموم کمپرسورهای اسکرو در رنج میان‌رده و با فشارهای عملیاتی متوسط عرضه می شوند. کمپرسورهای اسکرو به دلایلی من جمله شکل طراحی آنها بازدهی و بهره‌وری بهتری نسبت به رقبای پیستونی خود دارند. در معادن و صنایع به ندرت نیاز به فشار عملیاتی ۵۰ بار به بالا احساس می شود و کمپرسورهای هوای اسکرو به همین دلیل گسترده‌ترین بازار را در میان اقسام رقبای خود دارند. کمپرسورهای اسکرول نیز در مقایسه با این کمپرسورها، اگرچه توان ارائه دبی‌های هوای فشرده خروجی یا FAD بالاتری را دارند، اما برخلاف کمپرسور اسکرو امکان ارائه فشار مناسبتر را ندارند. در حقیقت یک کمپرسور اسکرو کمپرسوری بهینه برای مصارف عمومی صنایع، معادن و راهسازی است. کمپرسورهای اسکرو دیزل برای مصارفی که امکان دسترسی به برق ندارند پیشنهاد می شود.

همچنین همواره ارتفاع ار سطح دریا، رطوبت و دمای هوا را در هنگام تهیه، استفاده و نگهداری کمپرسورهای اسکرو مدنظر قرار دهید و در صورت لزوم تا ۲۰ درصد کمپرسوری قویتر با دبی بالاتر خریداری یا اجاره کنید تا نیاز شما را مرتفع سازند.

قیمت کمپرسور کارکرده دیزلی اطلس کوپکو – XAS 1600

قیمت کمپرسور دیزلی کارکرده ی اطلس کوپکو ۱۶۰۰ سی اف ام

۴۵ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده کم چیزی نیست! کمپرسور دیزلی کارکرده‌ی اطلس کوپکو ۱۶۰۰ در اروپا ۳۰ هزار یورو قیمت خورده است. چنین دستگاهی پس از انتقال به ایران و با توجه به قیمت‌های بازار ایران قیمت خواهد خورد که از جمله‌ی نکات حائز اهمیت در آن میزان کارکرد یا به عبارتی ساعت دستگاه است. این کمپرسور دیزلی اطلس ۱۵ هزار ساعت کار کرده است که برای متوسط روزی ۸ ساعت به معنای ۵ سال کار مداوم است. در نتیجه‌ی چنین فعالیتی این کمپرسور باد صنعتی معدنی، به گفته‌ی فروشنده، اوورهال کامل شده است. هرچند توضیحات گنگ بوده و می بایست اطلاعات تکمیلی دریافت شده و سپس بازدید حضوری توسط دفتر اتریش صورت پذیرد. ۳۰ هزار یورو به قیمت روز به معنای ۲ میلیارد تومان (دیماه ۱۴۰۲) است که چندان قیمت گزافی نیست، اگر و فقط اگر سلامت دستگاه به تایید برسد. البته تمامی دستگاه‌ها میبایست نخست در داخل استعلام گرفته شود، کمپرسور کارکرده دیزلی اطلس کوپکو در ایران کم نیست که شما برای تهیه‌ی چنین دستگاهی به اروپا رجوع کنید و عموم خریداران تنها در صورت نیاز به کمپرسورهای نو و خشک اطلس کوپکوست که وادار به واردات هستند.

این دستگاه تاییدیه‌ی اتحادیه‌ی اروپا نداشته و در نتیجه تنها برای صدور به خارج از این قاره مناسب است.

توجه داشته باشید که قیمت فوق مربوط به کمپرسور استعلامی است که نسخه‌ی ۱۰ بار است. کمپرسور XAS 1600 اطلس کوپکو در نسخه‌ی فشار نرمال که ۷ بار است حدود ۱۶۰۰ سی اف ام هوادهی دارد. با افزایش فشار عملیاتی به ده بار این هوادهی کاهش یافته و در حدود ۱۳۷۰ سی اف ام عدد میخورد.

با شماره‌های تماس شرکت ارتباط برقرار نمایید تا از مشاوره معتبر بهره‌مند شوید.

تماس با شرکت