پیشتر و در معرفی کمپرسور اسکرو برقی CSDX 162 با کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر از لاین CS آشنا شدیم. کمپرسور CSDX 162 و کمپرسورهای آن خانواده از مدل‌های جدیدتر این دسته است؛ اگر در مدل‌های کارکرده‌ی ۲۵ سال قبل به دنبال گزینه‌ای برای تکمیل سیستم هوای فشرده‌ی کارخانه‌ی خود بگردید، میتوان CS 170 را معرفی کرد.

کمپرسور اسکرو برقی کایزر یا کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو

کمپرسور کایزر از معتبرترین و بهترین برندهای سازنده‌ی کمپرسور هواست. ما در جهان کمپرسور در سال‌های پیش از تحریم اقداماتی داشته و گفتگوهایی برای کسب نمایندگی این کمپانی شناخته شده آلمانی در ایران پیش بردیم، لیکن با فرا رسیدن تحریم‌های بین المللی کمپانی کمپرسور کایزر از برندهای دیگر، من جمله اطلس کوپکو، رویکردی سختگیرانه و محتاطانه‌تر در قبال بازار ایران در پیش گرفت (این مسئله پیشتر و در مطلبی با عنوان کمپرسور کایزر و بازار ایران نیز بر روی سایت بحث و اطلاع رسانی شده است). در نتیجه‌ی رویکرد مذکور، کمپانی کایزر آلمان هنوز در ایران نمایندگی ندارد. غیبت نمایندگی‌های خارجی در وضعیت فعلی بازار ایران چیز عجیبی نیست، باقی برندها هم نمایندگی رسمی و فعال ندارند. تفاوت در آن است که کمپرسور کایزر در ۲۰ سال گذشته چنین رویکردی به بازار ایران داشته است و نتیجه‌ی آن ضعف کارشناسی، عدم آشنایی تکنسین‌ها با محصولات کایزر و دشواری تامین قطعات یدکی این برند است.

گیج‌های کمپرسور اسکرو برقی کایزر در تصویر آمده است.
گیج‌های کمپرسور
تصویر روبرو کمپرسور کایزر CS 170
کمپرسور کایزر CS 170 در تصویری از روبرو

ضعف دیگر کمپرسور اسکرو برقی کایزر،‌ در مدل‌های قدیمی‌تر من جمله CS 170، ضعفی نه چندان چشمگیر، اما مزاحم در هنگام نگهداری و تعمیر است. در تفاوت با کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو و اینگرسولرند، کمپرسورهای قدیمی‌تر کایزر امکان دسترسی از روبرو و پشت نداشته و تعمیرکار برای دسترسی به بخشی از قطعات داخلی کمپرسور می بایست از بالا و با اندکی دشواری اقدام به انجام وظایف کند.

این مسائل از محبوبیت کمپرسور اسکرو برقی کایزر، مدل‌های قدیمی، در نگاه تعمیرکاران و تکنسین‌های فنی کاسته است. در صورت اشکال فنی، تعمیرکاران همکار ما رغبتی برای پذیرش کمپرسوری که قطعات آن پیدا نمیشود، قبلا تجربه‌ی کار بر روی آن را ندارند و همچنین سهولت دسترسی در هنگام کار برایشان پیش‌بینی نکرده است، نشان نمیدهند.

ضعف‌های کمپرسور کایزر اما محدود به همین چند پاراگراف است. در کنار اطلس کوپکو و اینگرسولرند، محصولات کمپرسور کایزر از بالاترین کیفیت در بازار هوای فشرده برخوردار است. این کیفیت بر کیفیت محصولات کمپانی‌های سول‌ایر و کمپ‌ایر نیز میچربد و در زمینه کمپرسور اسکرو برقی (و نه کمپرسور دیزلی پرتابل) بر اینگرسولرند هم برتری داشته و شانه به شانه اطلس کوپکو گام برمیدارد.

برای کاتالوگ کمپرسورهای سول ایر (که در ایران پیدا نمیشود) کلیک کنید.

همچنین میبایست مدنظر قرار داد تمامی ضعف‌های کمپرسورهای کایزر (برای بازار ایران و به طور عام)، در سال‌های اخیر کاسته شده است. مدل‌های جدیدتر سهولت دسترسی را پیش‌بینی کرده و از طرفین امکان دسترسی به قلب کمپرسور را فراهم آورده است. قطعات یدکی آهسته اما کم کم در بازار ایران هم یافت میشود و تعمیرکاران و تکنسین‌های خبره ابایی از کار بر روی این کمپرسورها ندارند.

کمپرسور اسکرو برقی کایزر مدل CS170

در معرفی کمپرسورهای کارکرده کایزر بر روی اینترنت، که برای مدل‌های قدیمی معمولا اطلاعات کمتری در دست است، با اطلاعات زیر روبرو خواهید شد:

دیتاشیت

دستگاه کارکرده کمپرسور CS 170 کایزری که در بازار ایران به شما عرضه شود نیز مشخصاتی مشابه جدول فوق خواهد داشت. این کمپرسور ماکسیمم فشار عملیاتی ۸/۵ بار و ۵۸۴ سی اف ام برابر با ۱۶/۵ مترمکعب بر دقیقه دبی هوادهی هوای فشرده دارد. اگر در مطلب معرفی CSDX 162 و در جدول لاین CSD – ‌BSD و CSDX به دنبال نمونه‌ مشابهی در مدل‌های جدیدتر بگردید، باید سری به پایینترین سطر جداول بزنید.

مدل‌های بررسی شده کمپرسور اسکرو بر روی وبسایت جهان کمپرسور، کلیک کنید. (موجود در بازار ایران)

کمپرسور اسکرو برقی CS 170 دستگاهی است مشابه با CSDX 162. این کمپرسور نیز مشابه با CSDX 162 از فشار عملیاتی نرمال ۷/۵ بار بهره میبرد. کمپرسور CSDX 162 در مدل استاندارد فول فیچر تا ۱۶/۱۱ و در مدل‌های سرعت متغیر SFC تا ۱۵/۸۵ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده ۷/۵ بار در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.

تصاویری از کمپرسور

افترکولر کمپرسور
کنترل پانل
ایرند یا المنت یا محفظه‌ی تراکم کمپرسور در کنار الکتروموتور

کتب راهنما

کتب راهنما و لیست قطعات یدکی ماشین آلات کمپرسور و تجهیزات کایزر تنها بر روی صفحه کتب راهنمای مخصوص این برند قرار گرفته است. در صورت تمایل سری بزنید.

guest
نظری ندارید؟
0 نظرات شما
بازخورد برخط
مشاهده تمام دیدگاه‌ها
تماس با شرکت