اطلس کوپکو، (به سوئدی: Atlas Copco) شرکت صنعتی سوئدی می‌باشد، که در سال ۱۸۷۳ تأسیس شده است. این شرکت، تولیدکننده انواع ابزار و تجهیزات صنعتی می‌باشد.

شرکت اطلس کوپکو گروهی صنعتی بین‌المللی است، که دفتر مرکزی آن در شهر استکهلم، سوئد قرار دارد. در سال ۲۰۱۰ این شرکت بالغ بر ۶۹٬۸۸ میلیارد کرون درآمد داشته است. شمار کارکنان آن، بیش از ۳۳٬۰۰۰ نفر می‌باشد. در حال حاضر اطلس کوپکو مالک ۶۸ کارخانه تولید تجهیزات صنعتی است، که در ۲۰ کشور پراکنده می‌باشد.

 

وبسایت رسمی شرکت

کتب راهنمای ماشین آلات اطلس کوپکو

شرکت اینگرسولرند (سهامی عام) شرکت بین المللی صنعتی چندمنظوره ای است که در  سال ۱۹۰۵ در ادغام شرکت های رقیب اینگرسول-سرجنت درل و رند درل که هر دو در سال ۱۸۷۱ شکل گرفته بودند، ایجاد شد. شرکت در دوبلین ایرلند برقرار گردیده اما ساختمان مرکزی آن در دیویدسون کارولینای شمالی می باشد. اینگرسولرند از سال ۲۰۱۰ عضوی از نشانه ی شرکت های پیشرو S&P می باشد.

برندهای زیر با حوزه های کاری آمده از زیرمجموعه های این شرکت می باشند:

Amerister فعال در حوزه ی تجهیزات HVAC (گرمایش و تهویه)

ARO محصولات سیال

ARO Pumps محصولات انتقال سیالات

Cameron International Compression Systems تولیدکننده و ارائه دهنده ی خدمات تجهیزات فشرده سازی

Ingersoll Rand برند کمپرسورهای هوا، ابزار و تجهیزات مرتبط با مواد

Thermo King انتقال واحدهای سردکننده

 

شرکت اینگرسولرند در سال‌های اخیر بخش هوای فشرده‌ی خود را که طراح و سازنده‌ی کمپرسورهای هوای این شرکت هستند به شرکت دوسان کره‌ جنوبی واگذار نموده است.

 

وبسایت رسمی شرکت

کتب راهنمای ماشین آلات اینگرسولرند

شرکت کمپرسور کایزر، تولیدکننده ی محصولات هوای فشرده و خلاء، من جمله کمپرسورهای اسکرو، کمپرسورهای پیستونی بدون روغن، بلوئرهای حلزونی، خشک کن (درایر)های تبریدی و جذبی، فیلتر، سیستم های مدیریت میعانات و سایر محصولات مرتبط می باشد. این شرکت خدمات مشاوره، اجاره و تعمیرات نیز ارائه می کند. شرکت کمپرسورهای کایزر (Kaeser Compressors inc.) شریک آمریکایی شرکت کمپرسورهای کایزر آلمان (Kaeser Kompressoren Fze) که در کوبرگ آلمان واقع شده است، می باشد.

این شرکت در سال ۱۹۱۹ تاسیس گردیده و درآمد سال ۲۰۱۳ آن ۱۱۶ میلیون دلار بوده است. همچنین مشابه با سایر شرکت های آلمانی با بهره وری بالا و عدم توجه ویژه به کمیت در سال ۲۰۰۸ تنها ۴۰۰ نفر را در استخدام خود داشته است.

 

وبسایت رسمی شرکت

کتب راهنمای ماشین آلات کمپرسور کایزر

سول ایر یکی از تولیدکنندگان عمده ی کمپرسورهای هوای اسکرو می باشد که برای مصارف تجاری و صنعتی طراحی گردیده اند. این شرکت در ۱۹۶۵ و در شهر میشیگان سیتی ایالت ایندیانای آمریکا تاسیس گردیده است. این مجموعه از همان شهر میشیگان سیتی سیستم ها و محصولات خود را به سراسر جهان توزیع می کند. این شرکت مجموعه های تولیدی دیگری نیز در شوزو، جیانگسو و شن زن چین دارد که به بازارهای آسیایی و استرالیایی خدمات ارائه می دهند.  سایر دفاتر این شرکت در دندنونگ جنوبی (استرالیا) و ساندرلند (بریتانیا)‌ بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا و نیز روسیه را تامین می کنند.

در آوریل ۲۰۱۷ سول ایر به قیمت ۱۲۴۵ میلیون دلار توسط هیتاچی خریداری شد.

 

وبسایت رسمی شرکت

کمپ ایر شرکت مهندسی و تولیدی متخصص در هوای فشرده و سیستم های گازی می باشد. کمپ ایر بخشی از گاردنر-دنور می باشد که در بورس نیویورک حاضر است.

دفتر مرکزی این شرکت، که در ۱۸۰۱ تاسیس گردیده، در شهر ردیچ ایالت ورکسترشایر انگلستان می باشد، ۱۷۵۰ نفر را در استخدام داشته و درآمد عملیاتی و درآمد خالص آن به ترتیب برابر  با ۶/۷ میلیون و ۲۳۱ میلیون پوند هستند.

 

وبسایت رسمی شرکت

بوآرت لانگ یر شرکت حفاری و اکتشاف بین المللی ست که در سال ۱۸۸۸ در سلت لیک سیتی ایالات متحده واقع در ایالت یوتا تاسیس گردیده است. این شرکت در قاره های آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و افریقا فعال می باشد. این شرکت خدمات حفاری اکتشافی و محصولات دریلینگ برای صنعت جهانی حفاری تامین می کند؛ همچنین در  حفاری های اکتشافی آبی، نمونه گیری های زیست محیطی، انرژی و اکتشافات نفت شیل فعالیت دارد.

در سال ۲۰۱۳ این شرکت ۸ هزارنفر را در استخدام خود داشته است.

 

وبسایت رسمی شرکت: از دسترس خارج شده است.

شرکت فوروکاوا الکتریک، شرکت تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ژاپنی است که در سال ۱۸۸۴ توسط فوروکاوا ایچیبی در شهر یوکوهاما در زمان تاسیس شرکت استخراج مس و تولید سیم ایجاد گردید. فوروکاوا بازرگانی ژاپنی است که یکی از ۱۵ غول صنعتی این کشور را با عنوان فوروکاوا زیباتسو، که فوروکاوا الکتریک اکنون به آن تعلق دارد، تاسیس کرده است.

فوروکاوا الکتریک آزمایش های CERN را نیز تحقیقات آن برای یافتن ذره ی بوزون هیگز به وسیله ی سیم های مغناطیسی ابررسانای خود یاری رسانده است.

از ژوئیه ی ۲۰۱۳ این شرکت ۱۳۷ زیرمجموعه و شرکت همکار در سراسر ژاپن، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی دارد.

بخش ها و محصولات این شرکت عبارتند از: تسمه ها و اجزای الکترونیکی خودروها، اجزای قطعات الکترونیکی، سیم های مغناطیسی،  کابل های قدرت صنعتی، نوارهای فرآوری نیمه رساناها، آلومینیوم فرآوری شده، فویل های مسی، فیبرهای نوری و کابل، ماژول های دیود لیزری، آمپلیفایرهای نوری، تجهیزات شبکه بندی و …

 

وبسایت رسمی شرکت

تماس با شرکت