در هفته‌های پیش رو،‌ مشابه با مطالبی که در بررسی کمپرسورهای هوا از برندهای اطلس کوپکو، اینگرسولرند (دوسان) و کایزر دیدیم، به بررسی دریل‌ واگن‌های پرکاربرد برندهای اطلس کوپکو و اینگرسولرند خواهیم پرداخت. دریل واگن‌های هیدرولیک و پنوماتیک در کنار سایر تجهیزات و ماشین‌آلات راهسازی و معدنی، نقش پررنگ و مهمی را در پیشبرد عملیات صنعتی و معدنی ایفا می کنند.

معرفی فنی ROC D7 اطلس کوپکو

قطر چال دریل واگن‌های اطلس کوپکو
گستره‌ی قطر چال دریل واگن‌های این خانواده – ROC D5 – ROC D7 – ROC D9

دریل‌ واگن‌های ROC D5,D7,D9 و همچنین D7LF (نسخه‌ی لانگ فید یا عمیق‌زن) در سایت‌های ساخت و ساز و معادن سنگ کاربرد داشته و از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است:
کابین اپراتور، سامانه کنترلی تامین نیرو، دریل تاپ همر هیدرولیک، موتور توربوشارژ CAT C7 کاترپیلار، کمپرسور هوای اسکرو دیزلی اطلس کوپکو، سامانه‌ی دکل تاشو، زنجیر مسیر یک تکه با حفره‌های پاکسازی و سیستم تعلیق دوسرعته.

قطر چال‌های دریل واگن‌های این خانواده در جدول ابتدای متن آمده است؛ D7 اطلس کوپکو امکان حفاری چال‌هایی با قطر ۶۴ تا ۱۱۵ میلیمتر معادل ۲ و نیم تا ۴ و نیم اینچ را داراست.

موتور

این کمپرسور مجهز به موتور توربوشارژ کاترپیلار مدل CAT C7 می باشد که سرعت اسمی آن ۲۲۰۰ دور بر دقیقه و توان خروجی آن در این دور ۱۶۸ کیلووات می باشد، این موتور در ساعت ۲۶ لیتر سوخت مصرف می کند.

کمپرسور هوا

کمپرسور دیزلی همراه این دریل واگن ۱۰/۵ بار ماکسیمم فشار عملیاتی و ۶/۳ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی هوای فشرده دارد.

مشخصات کمپرسورهای هوای مدل‌های D5 و D9 را نیز در توضیحات تصویر مقابل مشاهده می کنید.

سیستم تامین نیرو (خوراک)

سیلندر هیدرولیکی خوراک این دریل واگن تا ۰/۹۲ متر بر ثانیه امکان حفاری میدهد. ماکسیمم نیروی این سیلندر ۲۰ کیلونیوتن و ماکسیمم کشش حرکت بازگشتی آن نیز همین مقدار می باشد. طول کامل بازوی حفاری این دستگاه ۷۱۴۰ میلیمتر و میزان حرکت رفت و برگشتی آن نیز ۴۲۴۰ میلیمتر می باشد. این مقادیر برای مدل LF یا لانگ فید تا ۸۲۴۰ میلیمتر و ۵۶۷۰ میلیمتر میرسد.

این دستگاه تا دمای محیطی ۵۰ درجه‌ی سانتیگراد قابلیت عملیاتی داشته و ۴ پمپ سیستم هیدرولیک آن، پمپ‌های پیستون محوری سه پمپ دنده‌ها، به ترتیب ۱۵۰، ۸۰، ۴۰ و ۳۵ لیتر بر دقیقه دبی ارائه میدهند. مقادیر ۳ پمپ اول با تمامی مدل‌های D5، D7 LF و D9 مشترک می باشد و مقدار آخر نیز به جز D5 با باقی مدل‌ها یکسان است.

مشخصات چکش‌های هیدرولیک تاپ هامر برای مدل‌های D5 تا D9

همانطور که در جدول بالا قابل ملاحظه است، چکش‌های قابل نصب بر روی دریل تاپ هامر D7 اطلس کوپکو از دو مدل COP 1838 و COP 1838/40 می باشند که نیروی ضربه‌ و فشار هیدرولیکی آنها به ترتیب ۱۸ کیلووات و ۲۳۰ بار می باشد. این دو مدل در نرخ وارد آمدن ضربه و گشتاور با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. COP 1838 سبک تر بوده و با ۱۷۰ کیلوگرم وزن ضربات بیشتری در واحد زمان وارد می کند، این به قیمت گشتاوری پایینتر، در حدود ۳۰۰ نیوتن متر کمتر از COP 1838/40، میباشد.

برای مشاهده‌ی ابعاد و همچنین ماکسیمم زاویه‌ی چرخش دکل و سیلندر خوراک می توانید به صفحه‌ی کتب راهنمای اطلس کوپکو بر روی سایت مراجعه نموده و دفترچه راهنمای این دریل واگن‌های هیدرولیک اطلس کوپکو را دریافت نمایید.

تماس با شرکت