تصویری از کمپرسور اسکرو برقی CSDX 162 کمپرسور کایزراین کمپرسورها در سه نسخه‌ با پسوندهای T، SFC و T SFC عرضه می شوند. نسخه‌ی T سرعت ثابت، به همراه درایر تبریدی است، نسخه‌ی SFC فاقد درایر و با موتور سرعت متغیر بوده و نسخه T SFC هر دو آپشن نسخه‌های پیشین را دارد.

اطلاعات فنی کمپرسورهای اسکرو برقی مدل‌های BSD، CSD و CSDX کایزر را در جدول زیر ملاحظه می کنید:

اطلاعات فنی کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر - مدل‌های BSD - CSD - CSDX
اطلاعات فنی کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر – مدل‌های BSD-CSD-CSDX

CSDX 162 کمپرسوری است که در فشارهای عملیاتی ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ بار تولید می شود که در هرکدام از آنها بیشینه فشار ۸، ۱۱ و ۱۵ بار را تحویل خواهد داد. در فشارهای عملیاتی نرمال این کمپرسورها به ترتیب ۱۶/۱۱، ۱۳/۵ و ۱۱/۷ مترمکعب بر دقیقه دبی هوای فشرده خروجی یا FAD خواهند داشت. تمامی آنها در نسخه‌های فول فیچر یا T از درایر تبریدی با مبرد R 134 a بهره میبرند که ۲/۲ کیلووات توان مصرفی آن خواهد بود.

تا ۱۰ سال قبل کمپرسور اسکرو برقی کایزر یک ضعف بسیار بزرگ طراحی داشت! این کمپرسورها به شکلی طراحی و ساخته میشدند که درب دسترسی به داخل کمپرسور از بالا باز میشد. مسئله‌ای که در نگاه اول تنها مسئله‌ای زیباییست. اما در اولین نوبت سرویس و حضور تعمیرکار بالای سر دستگاه، با دشواری سرویس و نگهداری این کمپرسور روبرو میشوید. دشواری کار تعمیرکار یعنی پول بیشتر دریافتی او!

در نتیجه‌ی تغییرات داده شده در مدل‌های جدیدتر، این کمپرسورها نیز مشابه با کمپرسورهای اطلس کوپکو از کنار باز شده و بسیار سرویس راحتتری دارد.

موتور کمپرسور برقی کایزر

بر روی این کمپرسورها موتورهای ۹۰ کیلوواتی کایزر نصب شده است. این موتورها از موتورهای سنکرون رلوکتانسی یا “مقاومت مغناطیسی” هستند.این موتورها هم در روتور و هم در استاتور دارای برجستگی‌‌‌ بوده و از یک هسته‌ی آهن‌ربای غیردائم بهره می برند. قسمت روتور این موتورها معمولا فاقد سیم‌پیچ بوده و از مواد فرومغناطیس ساخته می شود. در ساخت این موتورها از هیچ آلومینیوم، مس یا مغناطیس‌های کمیابی استفاده نشده است که نگهداری از آن را آسانتر کرده و عمر مفید آن را ارتقا می بخشد. اصول عملکردی این موتورها هدررفت حرارتی را حداقل میکند که منجر به کاهش دمای یاتاقان‌ها و افزایش طول عمر آنها و موتور می شود.

کاتالوگ معرفی کمپرسورهای این خانواده بر روی صفحه‌ی کتب راهنمای کایزر قرار گرفت.

برای دسترسی کلیک کنید

با تعدادی از فروشندگان کمپرسورهای CSDX 162  و CSDX 162 T در کشورهای لهستان و آلمان تماس برقرار کرده‌ایم، قیمت دستگاه‌های کارکرده این مدل، تحویل در کشورهای مذکور،‌ را در ساعات آینده به ادامه مطلب اضافه خواهیم کرد.

در هنگام تهیه کمپرسور اسکرو معمولا ۱۰ تا ۲۰ درصد بیش از حجم هوادهی یا دبی هوای فشرده خروجی مورد نیاز خود سفارش دهید. نخست آنکه این فشارها در شرایط کاملا استاندارد محیطی، من جمله ارتفاع، سنجیده شده است و دوم آنکه در محل کار انواع و اقسام مسائل منجر به افت فشار یا ظرفیت هوادهی شده و ریسک تهیه کمپرسوری که دقیق فقط نیاز ما را ارضا کند و اندکی اضافه بر آن برای اطمینان نداشته باشد، چه از لحاظ هزینه و چه از لحاظ عملکردی، بالاست.

تماس با شرکت