از خانواده کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو مدل‌های XAS, XAMS XAHS Md که گستره‌ی ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب بر دقیقه‌ای (۵۵۰-۱۰۵۰ cfm) و فشار عملیاتی ۷ تا ۱۲ بار (۱۰۰-۱۷۵ psi) را پوشش میدهند، امروز به بررسی XAS 405 خواهیم پرداخت.

کمپرسور دیزلی XAS 405 اطلس کوپکو

کمپرسور اسکرو و اطلس کوپکو

اطلس کوپکو با معرفی PR600 در سال ۱۹۵۸ پیشگام بهره‌گیری از تکنولوژی روتاری اسکرو و نخستین تولیدکننده‌ی کمپرسور هوای اسکروست. از آن زمان تاکنون دوام، بازدهی و بهره‌وری کمپرسور اسکرو همواره رو به ارتقا بوده است. کمپرسورهای XAS, XAMS و XAHS که در انتهای نام آنها نیز حروف Md قابل مشاهده می باشد کمپرسورهای قدرتمندی هستند که این مجموعه برای بازار دهه‌ی نخست ۲۰۰۰، و با بهره‌گیری از موتورهای مرسدس بنز، عرضه کرده است. این کمپرسورها برای محیط‌های دشوار، سایت‌های ساختمانی پر رفت و آمدی که نیاز مداوم به ترمز، حرکت، دریلینگ،‌ راه سازی و پل‌سازی داریم ساخته شده اند. همچنین می توان از این کمپرسورها به عنوان کمپرسورهای استندبای مصارف صنعتی نیز استفاده کرد. کمپرسور اسکرو دیزلی این خانواده نیازهای مصرف‌کنندگان سندبلاست و چاه آب را نیز مرتفع می سازد، از سطح دریا تا ارتفاع ۴۰۰۰ متر و از دمای منفی ۱۰ درجه تا ۵۰ درجه سانتیگراد.

بدنه فولادی این کمپرسورها رنگ‌آمیزی کاتافورتیک شده اند تا در فروش مجدد و در حالت کارکرده نیز از استحکام خوبی برخوردار باشند.

مشخصات فنی کمپرسور دیزلی XAS 405

کمپرسور XAS 405 Md برای هوادهی تا ۲۳/۶ مترمکعب بر دقیقه یا ۸۳۲ CFM در فشار عملیاتی ۷ بار یا ۱۰۲ psi طراحی شده است. این کمپرسور از سیستم‌ خنک‌کننده روغنی بهره برده و ظرفیت سیستم روغن آن ۶۶ لیتر یا ۱۷/۴ گالن می باشد.

تمامی کمپرسورهای این خانواده تک مرحله‌ای می باشند.

موتور دیزلی مرسدس بنز

موتورهای نصب شده بر روی این کمپرسورها از دو مدل OM 366 LA و OM 441 LA مرسدس بنز هستند. موتور XAS 405 از نوع اول، OM 306 LA، می باشد. این موتور ۶ سیلندر ۱۶۷ کیلوواتی در حالت آنلود ۱۵۰۰ دور بر دقیقه و در حالت ماکسیمم تا ۲۴۰۰ دور بر دقیقه سرعت دارد. لازم به ذکر است که موتورهای OM 366 LA اطلس کوپکو ظرفیت ۱۸ لیتر روغن و ۴۵ لیتر خنک‌کننده دارند.

تانک یا مخزن هوای فشرده این کمپرسورها ۱۴۷ لیتر یا ۵/۱۹ فوت مکعب ظرفیت دارد. همچنین ظرفیت سوخت این کمپرسورها ۳۲۰ لیتر میباشد. سایر مشخصات منجمله سطح نویز تولیدی،‌ طول و عرض و ارتفاع و مشخصات فنی شیرهای خروجی در جدول فوق آمده اند.

نکته پایانی

کاتالوگ و بروشور معرفی این کمپرسورها نیز مشابه با سایر مدل‌های معرفی شده بر روی سایت جهان کمپرسور در صفحه کتب راهنمای اطلس کوپکو در دسترسی می باشند.

تماس با شرکت