در مطلب قبل به معرفی روتواسکتند اطلس کوپکو پرداختیم که مناسب برای تمامی کمپرسورهای اسکرو برقی G اطلس کوپکو بود. در این مطلب روغن دیگری از اطلس کوپکو را معرفی میکنیم که تنها مناسب کمپرسورهای تک استیج این خانواده است: کمپرسورهای GA و GX. در ادامه ویژگی‌های این روغن کمپرسور اسکرو را گفته و تمایزات آن با اکستند را برجسته خواهیم کرد.

روغن کمپرسور روتو اندورانس اطلس کوپکو –  Roto NDURANCE

نخستین تمایز برجسته این دو روغن، در پایه‌ی آنهاست. روتو اکستند روانکاری با پایه سنتزی مهندسی بود، این در حالیست که روغن اندورانس اطلس کوپکو پایه معدنی دارد. همانطور که در مقدمه نیز گفته شد این روغن موتور تنها مناسب کمپرسورهای اسکروی تک مرحله‌ایست. اکستند در انگلیسی به معنای افزوده است و روغن اکستند نیز برای عمر کاری بیشتر طراحی شده است؛ در دیگر سو اندورانس در مقایسه با روغن کمپرسور اسکروی اکستند نیازمند تعویض زودتر بوده و ۴۰۰۰ ساعت یا یک سال موعد مناسب برای دوره نگهداری و تعویض آن است. در سایر ویژگی‌های تبلیغاتی این دو روغن تفاوت چندانی ندارند. اندورانس نیز مشابه با روتو اکستند افزودنی‌های ضدزنگ دارد و از قطعات متحرک محافظت می کند، در مقابل اکسیداسیون مقاوم بوده و از آلودگی سپراتور روغن جلوگیری می کند، از آب به آسانی جدا می شود که این مهم از تشکیل امولسیون جلوگیری کرده و از ورود آب به مدار روغن جلوگیری کرده و نیز کار دستگاه‌های سرویس OSD و OSC اطلس کوپکو را آسانتر می کند.

گستره دمایی

این روغن در مقایسه با روغن کمپرسور اسکروی روتو اکستند اطلس کوپکو گستره‌ی دمایی محدودتری برای دمای کارکردی داشته و تنها تا ۳۰ درجه سانتیگراد عملکرد بهینه دارد. در این محدوده روغن مذکور در گرد و غبار یا در رطوبت بالا عملکرد مناسب دارد. این روغن برای فشارهای تا سقف ۱۳ بار توصیه می شود.

جداول مشخصات فیزیکی شیمیایی

در زیر مقایسه مشخصات فیزیکی شیمیایی Ndurance و Xtend را در کنار یکدیگر میتوان مشاهده نموده و مقایسه کرد:

در تصویر مشخصات فیزیکی شیمیایی روغن کمپرسور اسکرو اطلس کوپکو مدل Ndurance را ملاحظه میکنید.

مشخصات چگالی، ویسکوزیته، شاخص ویسکوزیته، تست زنگ زدگی، پایداری فوم، عدد اسیدیته و ... روغن کمپرسور اسکرو اطلس کوپکو مدل روتو اکستند دیوتی را میبینیم.

دفترچه راهنما و معرفی این روغن‌ها را می توانید از لینک زیر دریافت کنید.

Roto Inject Fluid NDURANCE

بسته بندی روغن کمپرسور اندورانس اطلس کوپکو
بسته بندی روغن کمپرسور اندورانس اطلس کوپکو
تماس با شرکت