اطلس کوپکو در صنایع تولیدی و غیرتولیدی نامی بسیار آشنا و شناخته شده است. این برند سوئدی تولیدکننده‌ی کمپرسورهای پیستونی، اسکرو، سانتریفیوژ و اسکرول است که گستره‌ی وسیعی از کاربری‌ها را پوشش میدهد. کمپرسورهای اسکرول از کمپرسورهای جابجایی مثبت دورانی محسوب می شوند و مزایایی چون راندمان بالا، تعادل، لرزش و صدای پایین، کارکرد بدون روغن و میزان نوسانات جریان خروجی بسیار کمتر نسبت به سایر مدل‌های کمپرسور هوا دارند که آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها تبدیل ساخته است.

معرفی فنی کمپرسور اسکرول اطلس کوپکو، SF4 پلاس

کمپرسورهای SF اطلس کوپکو کمپرسورهایی اسکرول و برقی هستند که برای مصارف آزمایشگاهی و بیمارستانی ایده ال محسوب می شوند.
کمپرسورهای بیمارستانی/آزمایشگاهی اسکرول اطلس کوپکو

پیشتر مشروح به معرفی کمپرسور اسکرول و نحوه‌ی عملکرد آنها پرداختیم که در آدرس زیر می توانید به آن دسترسی داشته باشید:

آشنایی با کمپرسور اسکرول

همانطور که در مطالب فوق گفته شده این گروه کمپرسورها برای مصارف خانگی، آزمایشگاهی، بیمارستانی، صنایع غذایی، دانشگاه ها و سیستم‌های کنترل فرآیندی مناسب هستند. همچنین از مزایای برجسته‌ای نسبت به کمپرسورهای اسکرو و پیستونی برخوردارند که در میان آنها تولید فشار ۱۰ الی ۱۵ بار در نوع یک مرحله‌ای، بازدهی بالا،‌ نوسانات جریان خروجی بسیار کمتر و لرزش و صدای پایین حائز اهمیت و برای مصارف خاصی کلیدی می باشند. همچنین هوای تولیدی این کمپرسورها نیز صددرصد بدون روغن (oil free) است.

فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی

کمپرسور SF 4+ اطلس کوپکو در دو فشار کاری ۸ و ۱۰ بار با ظرفیت های، به ترتیب، ۰/۴ و ۰.۳۵ مترمکعب بر دقیقه تولید می شود. این کمپرسور از موتوری با توان ۳/۷ کیلووات بهره‌مند است و سطح نویز پایینی برابر با ۵۷ دسی‌بل دارد. با توجه به مصارف درون ساختمانی این دستگاه، ابعاد آن نیز از پارامترهای موثر در تصمیم گیری خواهد بود:

ابعاد کمپرسورهای اسکرول آزمایشگاهی اطلس کوپکو
ابعاد کمپرورهای SF 1 تا SF 22 اطلس کوپکو

در کمپرسورهای اسکرول آپشن‌های کمپرسورهای پلاس و کمپرسورهای معمولی تفاوت‌های بیشتری دارد که در جدول زیر می توان مشاهده کرد:

آپشنهای کمپرسورهای آزمایشگاهی اطلس کوپکو
ویژگی‌های کمپرسورهای اسکرول آزمایشگاهی اطلس کوپکو

ویژگی‌های برجسته

به طور کلی چهار ویژگی کمپرسورهای SF که کارشناسان اطلس کوپکو برمیشمارند عبارت است از:

هوای صددرصد عاری از روغن، کمپرسورهایی به شدت بی‌صدا، موتورهای IE3 که مصرف پایین انرژی دارند و نگهداری آسان و عمر طولانی به دلیل قطعات متحرک بسیار اندک.

کتب راهنمای کمپرسورهای اسکرول، اسکرو، پیستونی و برخی دیگر از ماشین آلات اطلس کوپکو را در صفحه کتب راهنمای این کمپانی بر روی وبسایت جهان کمپرسور ملاحظه کنید. کلیک کنید.

تماس با شرکت