اینگرسولرند شرکتی اصالتا ایرلندی است که از ادغام دو شرکت اینگرسول و رند شکل گرفته است و اکنون دفتر مرکزی آن در ایالات متحده است. این شرکت برندی آمریکایی محسوب شده و از اعضای شاخص سهام S&P است، از این رو این مجموعه هیچگونه تمایلی برای حضور رسمی در بازار ایران ندارد. با وجود این، حضور غیررسمی محصولات این کمپانی همواره در بازار صنعت هوای فشرده‌ی ایران چشمگیر بوده است. اینگرسولرند در کمپرسورهای اسکرو دیزل پس از اطلس کوپکو از مطمئن‌ترین تولیدکنندگان این دستگاه‌هاست و کمپرسورهای اسکرو برقی آن نیز در برخی از کارخانجات ایران دیده میشود. در این مطلب به معرفی و بررسی کمپرسور سیرا ۲۵۰ کیلوواتی از این شرکت خواهیم پرداخت که کمپرسور اسکرو برقی ۸/۵ بار با ظرفیت هوادهی بیش از ۴۰ مترمکعب بر دقیقه است. توصیه‌ی ما به کارخانجات آن است که در صورت نیاز به دبی هوای فشرده بالا، به جای یک کمپرسور اسکرو (برای مثال همین کمپرسور سیرا)، از چند کمپرسور اسکرو بهره ببرند تا در صورت ضرورت تعمیر و سرویس یکی از دستگاه‌ها، بخشی از ابزار و ماشین‌آلات به فعالیت ادامه دهند و خط تولید به طور کامل نخوابد.

مشخصات فنی و معرفی Sierra SM 250kW – کمپرسور اسکرو برقی اینگرسولرند

کمپرسور اسکرو برقی اینگرسولرند که در سالهای اخیر با برند دوسان عرضه می شوند.
شماتیکی از کمپرسورهای اسکرو برقی اینگرسولرند

کمپرسورهای سیرای اینگرسولرند در دو نوع آب‌خنک و هواخنک تولید می شوند. از مهمترین ویژگی های آنها پوشش سیرای روتورها (Sierra UltraCoat) می باشد که همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید با هزینه های کمتر انرژی در طول عمر بیشتر دستگاه، بهره‌گیری از ظرفیتی نزدیک به ۱۰۰ درصد را نیز میسر میسازد.

کوتینگ مخصوص روتورهای کمپرسورهای سیرای اینگرسولرند منجر به بهبود پروفایل هوادهی این کمپرسورهاست.
پروفایل هوادهی کمپرسور سیرای اینگرسولرند در طول عمر مفید آن

این کمپرسورها با استفاده از طراحی کم‌صدا، جعبه صدای ورودی و همچنین لرزه‌گیرهایش نویزی در حد ۷۶ دسی‌بل در مدل آب‌خنک و ۷۹ دسی‌بل در مدل هواخنک دارد.

و اما فشار و دبی هوادهی این کمپرسور

در مدل‌های ۵۰ هرتز که برای برق ایران مناسب می باشند جدول زیر را برای مدل‌های Sierra SL، Sierra SM و Sierra SH در توان های ۳۷ تا ۳۰۰ کیلووات داریم:

دیتاشیت کمپرسورهای خانواده سیرا اینگرسولرند با موتورهای ۳۷ تا ۳۰۰ کیلوواتی در این جدول آمده است.
دیتاشیت کمپرسورهای اینگرسولرند، خانواده سیرا، ۳۷ تا ۳۰۰ کیلوواتی

که برای مدل مورد بررسی ما، Sierra SM 250 kW، فشار کاری ۸/۵ بار بوده و ظرفیت هوادهی آن برابر با ۴۱/۵ مترمکعب بر دقیقه می باشد. در ستون های بعدی جدول ابعاد و جرم دستگاه را مشاهده می کنید.

کتب راهنمای کمپرسورهای اینگرسولرند

فایل بروشور کمپرسورهای اینگرسولرند 1300-1600 cfm بر روی سایت، صفحه‌ی کتابچه راهنمای اینگرسولرند قرار گرفت.

تماس با شرکت