GA 15 کمپرسوری کوچک است که در گستره‌ی خوبی از فشارهای نرمال به کمک صنایع می آید و تا بیش از ۲/۵ مترمکعب بر دقیقه امکان هوادهی دارد که کم و بیش مقدار کمی است، لیکن این مقدار برای بسیار از مصارف کفایت می کند و همچنین امکان بهره گیری از مخزن هوای فشرده در کنار اون وجود دارد تا در صورت نیاز هوای بیشتری در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. این کمپرسور اسکرو برقی بوده و در اقسام مختلفی عرضه می شود که ویژگی‌های متفاوتی را بسته به نیاز مشتری دارد. برای مثال کمپرسور GA 15 + کمی از GA 15 استاندارد قویتر بوده و یا کمپرسور GA 15 FF که دو حرف F انتهای آن به اختصار فول فیچر آمده اند همراه با درایر یا خشک کن عرضه می شود.

همچنین کمپرسورهای اسکرو برقی اطلس کوپکو در مدل‌های VSD یا Variable Speed Drive نیز ساخته می شود که اینورتر داشته و سرعت موتور متغیر بوده و بسته به نیاز اپراتور حجم هوای کم و زیادی از شیر خروجی بیرون میدهد. امکان نصب اینورتر بر روی کمپرسورهای GA استاندارد نیز وجود دارد تا موتور آنها سرعت متغیر شود، این تغییر در برخی مصارف ضروری است و در سایر مصارف نیز مصرف برق را کاسته و عمر دستگاه را افزایش میدهد.

آشنایی با کمپرسور اسکرو برقی GA 15

تصویری از جی آ ۱۵ فول فیچر
کمپرسور GA 15 FF

GA 15 کمپرسورهای برقی اطلس کوپکو با موتور ۱۵ کیلوواتی (۲۰ اسب بخار) هستند که در فشارهای اسمی ۷/۵، ۸، ۱۰ و ۱۳ بار تولید می شوند و برای این فشارها به ترتیب دبی هوادهی آنها عبارت است از: ۱۶۴/۲، ۱۵۷، ۱۳۶/۲ و ۱۱۶/۶ مترمکعب بر ساعت (برای دستیابی به مقادیر مترمکعب بر دقیقه بر شصت تقسیم شوند). سطح صدای تولیدی این دستگاه‌ها ۶۵ دسی‌بل می باشد که معادل چیزی بین صدای یک خنده و صدای یک جاروبرقی/سشوار می باشد. این دستگاه ها ۳۷۵ کیلوگرم وزن دارند.

مشخصات نوع پلاس این دستگاه‌ها که جدیدتر می باشد (GA 15 +) نیز در جدول زیر قابل مشاهده است:

اطلاعات فنی کمپرسور اسکرو برقی جی آ ۱۱ و جی آ ۱۵ پلاس در این جداول آمده است
دیتاشیت

ابعاد کمپرسور GA

همچنین ابعاد کمپرسورهای این مدل در دو نوع استاندارد و فول فیچر (همراه با خشک کن) در دو حالت با و بدون اینورتور (معمولی و VSD) قابل مشاهده می باشد.

ابعاد کمپرسور اسکرو برقی GA 15 تا GA 26

بروشور این کمپرسور همراه با مدل های GA 18 – GA 22 – GA 26 بر روی سایت در صفحه ی کاتالوگ های اطلس کوپکو که از طریق بخش کتابخانه قابل دسترسی است قرار گرفت.

تماس با شرکت