در زمان نه چندان دور، اگر مشتری میخواست کمپرسوری داشته باشد، باید موتور برقی، وسایل استارت، فیتلرها و افترکولر، جاذب و غیره را خریداری میکرد و کمپرسور را میساخت. همچنین مشتری باید ظرفیت و کیفیت تمام تجهیزات مورد نیاز را براساس مولفه های مختلف آن میسنجید و بررسی می‌کرد آیا تمام این اجزا قابلیت تطابق با هم را دارند یا خیر. امروزه، کمپرسور و تمام این تجهیزات جانبی به راحتی در دسترس مشتری قرار دارند و معمولا به صورت یکپارچه و در قالب پکیچ فروخته میشوند.

در دهه‌های گذشته و به هنگام واردات خودروی خارجی به ایران، بسیار میشنیدیم که واردکنندگان کیسه هوا یا برخی از تجهیزات جانبی و آپشن‌های خودرو را برمیداشتند و به مشتری تحویل نمیدادند. در واقع در این کار قطعات را برداشته و بعدا به همان مشتری یا مشتری دیگری میفروختند. این اتفاق در سایر بازارها هم رخ میدهد. اگر بدانید چه چیزی در پکیج کمپرسور شما باید وجود داشته باشد، خیالتان راحتتر خواهد بود.

چه چیزهای در پکیچ کمپرسور قرار دارد؟

یک بسته ی کامل کمپرسور، شامل چارچوب جعبه‌ای است که کمپرسور و تمام تجهیزات جانبی آن و اتصالات داخلی مورد نیاز برای قسمت های مختلف، درون آن قرار دارد. یک پکیج کامل کمپرسور، همچنین شامل محافظ کاهش صدا برای کاهش صدای کمپرسور نیز میشود. و سرهم کردن و نصب کردن این قطعات به یکدیگر به صورت قابل توجهی ساده تر از گذشته است.

یک مثال از این پکیچ ها “کمپرسور کارگاهی” است. این پکیچ شامل تمامی سیستم های تهویه مطبوع هوای فشرده مانند خشک کننده، فیلتر، حذف مایع و غیره، و محافظ کاهش ارتعاش و صدا با تاثیرگذاری بالا است.

این پکیچ های جدید کمپرسور میتوانند در کنار کمپرسورهای معمولی موجود یا کمپرسورهای آینده، نصب شوند. صرف نظر از تمامی این موارد، بسیار مهم است که اشاره کنیم روش نصب این پکیچ ها بسیار آسان است و به طرز قابل توجهی عملکرد آنان نیز بهتر و قابل اطمینان تر از کمپرسورهای معمول می باشد.

در ادامه به “جاگیری کمپرسور و شرایط کاری بهینه“، “توزیع هوای فشرده” و “تجهیزات الکتریکی موجود در تاسیسات کمپرسور” خواهیم پرداخت.

منبع اطلس کوپکو آمریکا

تماس با شرکت