در کارگاه خود نیاز به راه اندازی چند ابزار پنوماتیک یا بادی دارید؟ دسترسی دائمی به برق دارید؟ علاقمند به تهیه کمپرسور هوایی مطمئن با هزینه اندک نگهداری دارید؟ کمپرسور اسکرو با موتور برقی ۱۸ کیلوواتی اطلس کوپکو کم و بیش برای شما مناسب است. البته بعد از بررسی دقیق‌تر مصارف هوای فشرده شما.

کمپرسور اسکرو دستگاهی است که نسبت به کمپرسور پیستونی از قطعات متحرک کمتری برخوردار است و این مسئله در نگهداری و عمر کاری آن تاثیر جدی دارد. همچنین این کمپرسورها نسبت به پیستونی‌ها ظرفیت هوادهی بالاتری دارند که برای مصارف صنعتی آنها را گزینه‌ی مناسبتری کرده است.

در این مطلب به بررسی GA 18 خواهیم پرداخت. به مانند سایر کمپرسورهای اسکرو برقی اطلس کوپکو A که پس از حرف G ‌آمده معرف بهره‌گیری این کمپرسور از یک المنت هواساز است و ۱۸ توان موتور الکتریکی آن به کیلووات.

معرفی فنی GA 18

اطلاعات فنی کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو مدل جی آ ۱۸ کیلوواتی
دیتاشیت GA 18

مشخصات نسخه‌ ۵۰ هرتز کمپرسور GA 18  را در جدول فوق مشاهده می کنید که برای کار با برق کارخانجات کشور ما مناسب است. این کمپرسور در ۴ فشار عملیاتی ۷/۵، ۸/۵، ۱۰/۵ و ۱۳ بار تولید می شود که به ترتیب از ظرفیت هوادهی هوای فشرده‌ی ۳/۳۹، ۳/۲۳، ۲/۹۴ و ۲/۴۴ برخوردار هستند. موتور نصب شده بر روی تمامی این مدل‌ها همانطور که از نامشان بر می آید ۱۸/۵ کیلووات یا ۲۵ اسب بخار می باشد.

ابعاد کمپرسور

ابعاد کمپرسور GA 18 را نیز می توانید در شکل زیر ملاحظه کنید:

طول ۱۲۲۵، عرض ۶۹۵ و ارتفاع ۱۴۷۵ میلیمتر در کمپرسورهای خانواده جی آ اطلس کوپکو،‌ نمونه‌های کمتر از ۳۰ کیلووات
ابعاد کمپرسور GA 18

ابعادی که در بالا آمده است ابعاد یک دستگاه GA 22 FF است که اگرچه با GA 18 برابر است، اما باید توجه داشت با نسخه‌ی فول فیچر یا مجهز به درایر (خشک کن کمپرسور) آن برابر است. کمپرسور GA 18 در نسخه‌های فول فیچر قطعا سنگین‌تر است. همچنین در نسخه‌های پلاس نیز تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

دیتاشیت کمپرسور اسکرو برقی GA پلاس

در جدول زیر نیز مشخصات نسخه‌های پلاس این کمپرسور و سایر کمپرسورهای مدل‌های GA 11+، GA 15+، GA22+، GA 26+ و GA 30+ را می توانید مشاهده فرمایید.

ظرفیت هوادهی کمپرسورهای پلاس برقی اطلس کوپکو نسبت به نمونه‌های مشابه استاندارد بیشتر بوده و سنگینتر هم هستند.
مشخصات کمپرسورهای پلاس GA، کمتر از ۳۰ کیلووات

اطلس کوپکو در کمپرسورهای برقی پلاس خود اندکی بهینه سازی انجام داده است. این کمپرسورها عموما چند کیلویی سنگینترند، دستگاه سنگینتر ارتعاشات کمتری دارد و در نتیجه سر و صدای کمپرسور کمتر است. توجه داشته باشید که در بروشوری که جدول فوق از آن استخراج شده، به اشتباه، واحد ظرفیت هوادهی یا FAD کمپرسور اسکرو بر مبنای مترمکعب بر دقیقه ذکر شده است که ارقام عجیب و غریب ۲۰۰ مترمکعبی تعجب برانگیز میشود. این جداول بر مبنای مترمکعب بر ساعت هستند و با تقسیم بر ۶۰ و مقایسه با دیتاشیت ابتدای مطلب که از کمپرسور GA 18 استاندارد داشتیم می توان به تفاوت اندک دبی هوای فشرده خروجی این دو دستگاه از نسخه‌های استاندارد و پلاس پی برد.

بروشور این کمپرسورها پیشتر بر روی صفحه‌ی مربوطه قرار گرفته است:

اطلس کوپکو

تماس با شرکت