در این پست به بررسی یکی دیگر از کمپرسورهای برقی اطلس کوپکو خواهیم پرداخت. کمپرسوری دیگر از خانواده‌ی GA که در دهه‌ی ۹۰ با ظهور خود بازار کمپرسورهای اسکرو را متحول و اطلس کوپکو را پیشتاز نمودند. این کمپرسور اسکرو در فشارهای عملیاتی ۷/۵ تا ۱۳ بار و و دبی هوای فشرده خروجی متناظر ۷ تا ۵/۵ مترمکعب بر دقیقه طراحی و تولید می شود. کمپرسورهای اسکرو برقی GA دارای یک المنت هواساز بوده و در مدل‌های استاندارد، فول فیچر و پلاس عرضه می شوند. کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو همچنین در نسخه‌های VSD یا سرعت متغیر نیز تولید می شود که تنها تفاوت آن با نسخه‌های استاندارد و سرعت ثابت، تجهیز به اینورتور است (این دستکاری فنی بر روی دستگاه‌های استاندارد GA نیز قابل پیاده سازیست). اینورتور توان خروجی از موتور کمپرسورهای برقی و به تبع آن دور این موتورها را بسته به نیاز مصرف کننده‌ی هوای فشرده تنظیم میکند. این تغییر هم مصرف انرژی را کاهش میدهد و هم عمر مفید دستگاه را ارتقا میدهد. کمپرسور فول فیچر عنوانیست که اطلس کوپکو به کمپرسورهای مجهز به درایر یکپارچه در داخل پکیج کمپرسور اطلاق میکند و کمپرسورهای پلاس نیز نسخه‌های اندکی بهبودیافته‌ی مدل‌های استاندارد هستند، معمولا کمی سنگینتر و کمی قوی تر. بسیاری از کمپرسورهای اسکرو برقی اطلس کوپکو در مدل‌های آب‌خنک و هواخنک عرضه می شوند.

برای آشنایی بیشتر با کمپرسورهای اسکرو میتوانید به پست‌های متعدد منتشر شده بر روی سایت مراجعه فرمایید. پیشنهاد اول ما پست آشنایی با کمپرسورهای اسکرو است.

آشنایی با کمپرسور اسکرو برقی GA 37

مشخصات کمپرسورهای GA 30 و GA 37 و GA 45
مشخصات نسخه‌ی استاندارد و پلاس GA 37

کمپرسورهای GA 37 در دو مدل استاندارد و پلاس و در فشارهای عملیاتی ۷/۵، ۸/۵، ۱۰ و ۱۳ بار تولید می شوند و با دقت در جدول فوق که حاوی اطلاعات فنی این ماشین‌آلات هست میتوان متوجه شد که کمپرسورهای پلاس اطلس کوپکو در فشار یکسان (فشار معمولی)‌ و با موتور مشابه (در اینجا ۳۷ کیلوواتی) دبی هوای فشرده‌ی خروجی بیشتری ارائه می دهند.

با توجه به یکسان بودن فشار و موتور نصب شده بر روی کمپرسورها،‌ این مهم با ایجاد تغییرات بر روی دنده‌های کمپرسور میسر گشته است. لازم به ذکر است که این تغییر دبی هوادهی در نمونه‌هایی که فشار بالاتری دارند، نسخه‌های ۱۰ و ۱۳ بار، اثری معکوس داشته و حتی دبی هوای فشرده‌ی پایینتری نیز دارند. اما در تمامی موارد نکته‌ی کلیدی تمایز کمپرسورهای GA استاندارد و GA پلاس رعایت شده است؛ صدای کمتر.

همچنین کمپرسورهای GA پلاس همیشه از نمونه‌های استاندارد خود سنگینتر هستند؛ هرچقدر اطلس کوپکو ادعا داشته باشد که با بهره‌گیری از تکنولوژي روز تغییراتی ایجاد نموده و صدا را پایینتر آورده، باید بپذیرد که ارتعاشات جسمی که ۱۰ درصد سنگینتر (در اینجا ۱۳۰ کیلوگرم) باشد از دیگری کمتر و در نتیجه صدای آن کمتر خواهد بود.

مقایسه ابعاد نسخه‌های مختلف کمپرسور اسکرو برقی GA، از ۳۰ تا ۹۰.
ابعاد کمپرسورهای اسکرو برقی GA

در شکل زیر ابعاد GA 37 استاندارد، +GA 37 ،GA 37 فول فیچر و GA 37 VSD را ملاحظه می کنید و می توانید با مقایسه‌ی ابعاد، هزینه‌های تهیه (خشک‌کن جدا یا یکپارچه) و نگهداری (کمپرسور سرعت ثابت یا سرعت متغیر) پکیج کمپرسور مورد علاقه‌ی خود را تهیه نمایید.

 

کاتالوگ این کمپرسورها نیز پیشتر بر روی صفحه‌ی زیر قرار گرفته است:

اطلس کوپکو

تماس با شرکت