اطلاعات فنی کمپرسور پیستونی LT 20 – 30 اطلس کوپکو

پیشتر گفتیم، اگر به دنبال کمپرسور فشار قوی، خیلی قوی، هستید، باید به سراغ کمپرسور پیستونی ساخته شده برای این منظور بروید* و در میان آنها، کمپرسورهای LT. در اینجا به معرفی یک نمونه ۳۰ بار از این کمپرسورها خواهیم پرداخت؛ کمپرسور پیستونی آلومینیومی LT 20-30: این کمپرسور کمپرسوری بادوام و با عملکردی خوب است. کمپرسورهای پیستونی LE کمپرسورهایی ۱۰ بار و کمپرسورهای LT کمپرسورهایی ۱۵، ۲۰ و ۳۰ بار هستند و این مدل از مدل های ۳۰ بار این کمپرسورهای هواست. این کمپرسورها در طراحی‌های مختلفی ارائه می شوند:

این کمپرسور ۱/۰۲ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی هوای فشرده‌ی خروجی آن است. موتور الکتریکی متصل به آن ۱۵ کیلووات توان خروجی داشته و ۸۹ دسی‌بل نویز دارد. این کمپرسور در نسخه‌ی آکوستیک (دارای کانتینر) تولید نمیشود.

انتخاب نوع کمپرسور – پیستونی یا اسکرو؟

یکی از دیگر اعضای خانواده‌ی کمپرسورهای پیستونی اطلس کوپکو LF، یا نسخه‌ی اویل فری همین کمپرسورها می باشد. تمامی این کمپرسورها نیروی محرکه‌ی مستقیم و همانطور که دیدیم تا ۳۰ بار فشار عملیاتی می توانند داشته باشند. جنس آلومینیومی محفظه‌ی این کمپرسور به همراه فین‌های خنک‌کننده در ترکیب با پروانه‌ای بزرگ پخش بهینه‌ی حرارت را تضمین کرده است؛ همچنین پیستون‌ها و سیلندرها از آلیاژ آلومینیوم-سیلیکون با افزودنی گرافیت ساخته شده است که عملکرد روان، حتی در حضور روغن اندک، را به ارمغان می آورد.

کاتالوگ جامع کمپرسورهای اطلس کوپکو که در صفحه‌ی کتب راهنمای اطلس کوپکو بر روی سایت قرار گرفته است این کمپرسورهای پیستونی را نیز پوشش داده است.

* کمپرسورهای اسکرو نیز تا فشار عملیاتی ۴۰ بار در بازار موجود است. لیکن تفاوت در نیاز مشتری و هزینه خریداری و نگهداری است. کمپرسور اسکرو ۴۰ بار ۱ متر مکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی نخواهد داشت. چنین کمپرسوری تا شاید ۱۰ ها برابر ظرفیت هوادهی بیشتر دارد که ممکن است مورد نیاز مشتری نباشد.

همچنین کمپرسور اسکرو ۴۰ بار حتما با چندین استیج به چنان ظرفیتی از هوادهی دست یافته است. در نتیجه قیمت گرانتری خواهد داشت. از آنجا که کارخانجات مناسب نیاز مصرف کنندگان دست به طراحی و تولید ماشین آلات میزنند، کمپرسورهای اسکروی فشار قوی نیز عموما دیزلی و مناسب حفاری یا نگهداری خطوط لوله هستند (برای نمونه XRH 1100 Excel).

تماس با شرکت