دیتاشیت اسکرودیزل اینگرسولرند - در این دیتاشیت مشخصات فنی چهار مدل کمپرسور اسکرو دیزل اینگرسولرند از خانواده P آمده است.
اطلاعات فنی کمپرسورهای VHP300 – HP375 – XP375 و P425

پیشتر ۳ کمپرسور دیزلی از مدل‌های بالا را بررسی کردیم که برای دسترسی به هرکدام از آن مطالب می توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

کمپرسور دیزلی XP 375 اینگرسولرند

بررسی کمپرسور P425/HP375WCU دوسان

در این مطلب قصد داریم به چهارمین و آخرین مدل‌ از این سری کمپرسور دیزلی اینگرسولرند بپردازیم:

کمپرسور اسکرو دیزلی VHP 300

تمامی این کمپرسورها از موتورهای 4IRD5AE اینگرسولرند بهره می برند که موتوری ۴ سیلندر با ماکسیمم دور موتور ۱۵۰۰ بر دقیقه می باشد. این موتورها در دور اسمی خود تا ۹۳ کیلووات توان خروجی خواهند داشت. در میان این چهار مدل بالاترین ظرفیت هوادهی از آن p425، با ۱۲ مترمکعب بر دقیقه، بود و از دیگر سو بیشترین فشار عملیاتی را همین مدل اخیر، VHP300 داراست، ۱۳/۸ بار فشار عملیاتی با دبی هوای فشرده‌ی خروجی ۸/۵ مترمکعب بر دقیقه.

در سطح شهر تهران تعداد کمپرسور دیزلی اینگرسولرند مشغول به کار ساختمانی بیشتر از کمپرسور دیزلی اطلس کوپکوست. این لزوما ناشی از برتری کیفیت نیست.

در طول پنج دهه‌ی گذشته اینگرسول‌رند و نمایندگان آن بیشتر در صنعت ساختمان جای پا باز کردند و اطلس کوپکو حفاری معادن را هدف قرار داد.

از طرف دیگر، کمپرسورهای ساختمانی عموما اجاره بوده و شرکت‌های محدودی مالک آنها هستند. ترجیح آن اینگرسول‌رند بوده و اینگرسول‌رند هم عجیب باکیفیت بوده و رضایت مشتریان را جلب کرده است.

معرفی دقیق‌تر

این مدل نیز همانطور که از ارقام دیتاشیت آن برمی آید، همچون سایر مدل‌ها تک استیج می باشد و تنها یک مرحله فشرده‌سازی انجام میدهد. با توجه به موتور یکسان و فشار و ظرفیت‌های هوادهی متفاوت بدیهی است که نسبت دنده‌های دو سر شافت و متعاقبا نسبت فشرده‌سازی این استیج‌ها از یکدیگر متمایز است. این کمپرسورهوای دیزلی دارای ترمزهای الکتریکی و محافظ اتوماتیک شات‌داون برای مواقع دمای خروجی بالا، فشار روغن پایین موتور، دمای بالای خنک‌کننده‌ی موتور و سطح پایین سوخت کمپرسور می باشد. همچنین تعدادی از آپشن‌ها به صورت پیش‌فرض بر روی این کمپرسور نصب می باشد که در میان آنها می توان به ژنراتور ۶ کیلوواتی آنبورد، تاکومتر، چراغ هشدار سرویس فیلتر هوا، ترمز پارکینگ و پوشش گالوانیزه‌ی سراسر بدنه اشاره کرد.

بازار کمپرسور دیزلی در ایران و نکاتی که لازم است دقت کنیم

کمپرسورهای اسکرو دیزلی اینگرسولرند پس از اطلس کوپکو متداول‌ترین دستگاه‌های کمپرسور متحرک در بازار ایران بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. این کمپرسورها در بازار کمپرسورهای کارکرده خرید و فروش میشود و بعضا کمپرسورهایی نو از این برند نیز برای خریداری و مصرف نهادهای دولتی به کار گرفته میشود. در هنگام خرید کمپرسورهای اسکرو دیزلی چند عامل کلیدی می بایست بررسی شده و مدنظر قرار گیرند که در میان آنها فشار عملیاتی و دبی هوادهی هوای فشرده خروجی بدیهی می نماید. اما برای مثال این کمپرسور اسکرو دبی هوای خروجی پایینی دارد و برای مصارف مداوم اشکال دارد که می بایست با تانک ذخیره هوای فشرده این نقص را جبران سازیم. از سوی دیگر ارتفاع محل کارگاه و دمای هوای محیط بر روی عملکرد کمپرسور اسکرو تاثیر دارند. باید بررسی شود تجهیزاتی که کمپرسور توان موردنیاز آنها را تامین خواهد کرد چه مشخصات و نیازهایی دارند.

پی‌نوشت: بخش هوای فشرده شرکت اینگرسولرند در چندسال اخیر به شرکت دوسان کره جنوبی واگذار گردیده و تحت برند این شرکت به فعالیت ادامه می دهد. در ۲۰۱۹ اینگرسولرند باقی بخش صنعتی خود را نیز در گاردنر دنور ادغام کرد.
تماس با شرکت