کمپرسور باد صنعتی اطلس کوپکو در مدل‌های اسکرو، پیستونی، سانتریفیوژ و اسکرول تولید می شود. همچنین اطلس کوپکو در تولید و فروش توربو کمپرسورها نیز فعالیت دارد. پس چرا یکی از این ۵ دسته بیشتر از همه شنیده می شود؟ کمپرسور اسکرو احتمالا پرکاربردترین کمپرسور هوای صنعتی معدنی است و این مقام را به موجب امکان هوادهی مداوم هوای فشرده برای مصارف کارفرماها کسب کرده است؛ البته در فشارهای متداول که گستره‌ی ۵ تا ۳۵ بار یا کمی بیشتر را پوشش میدهد. کمپرسور هوای فشرده اسکرو خود از زوایای مختلف دسته بندی های مختلفی را در دل دارد که شناخته شده ترین آنها کمپرسور اسکرو برقی و در صورت عدم دسترسی به الکتریسیته، کمپرسور دیزلی است. در صورت دسترسی به الکتریسیته کمپرسورهای برقی پیشنهاد اول ما به شماست و در میان آنها کمپرسورهای GA از اطلس کوپکو دهه هاست سردمدار بازارند.

آشنایی با GA 110 W اطلس کوپکو، کمپرسور اسکرو روغنی و آب خنک

تصویری از کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو؛ GA 110. این کمپرسور آب خنک است.
کمپرسور اسکر برقی GA 110 اطلس کوپکو

در نام این کمپرسور W به اختصار نماینده‌ی عبارت Water Cooled می باشد. در واقع کمپرسور GA110W کمپرسور باد صنعتی و تک مرحله‌ای است که سیستم خنک کنندگی روغن-آب (اصطلاحا آب خنک) می باشد. این سیستم خنک کننده در افترکولر نیز به همین شکل برقرار است. فشار کاری GA110W هفت و نیم بار، و ظرفیت هوادهی آن ۲۰ مترمکعب بر دقیقه* می باشد. همانطور که از نام آن نیز برمی آید از موتوری با توان ۱۱۰ کیلووات بهره می برد. سطح صدای تولیدی این دستگاه ۷۳ دسی‌بل تعیین گردیده است.

آب خنک یا هوا خنک؟

GA 110، یک نام برای ۵ کمپرسور باد صنعتی مختلف

دیتاشیت کمپرسور اسکرو برقی مدلهای مختلف خانواده جی آ
اطلاعات فنی کمپرسور GA 110

اما در صورتی که کمپرسور GA 110 آب خنک یا هوا خنکی به شما پیشنهاد شود، لزوما کمپرسوری ۷/۵ بار و ۲۰ مترمکعبی نیست. این کمپرسورها در مدل‌های دیگری بر گستره‌ی وسیعی از فشارهای عملیاتی مختلف تولید می شود که وجه اشتراک همگی آنها موتور ۱۱۰ کیلوواتی آنهاست. دسترسی به داخل تمام این کمپرسورها نیز از طرفین بوده و از این لحاظ نسبت به برخی دیگر از برندهای شناخته شده سهولت بیشتری برای تعمیر و نگهداری فراهم است. کمپرسورهای GA 110 همانطور که بر روی جدول فوق ملاحظه می کنید در فشارهای عملیاتی ۵/۵، ۸/۵، ۱۰ و ۱۴ بار نیز عرضه میشوند که دبی هوادهی ۲۴ تا ۱۴ مترمکعب بر دقیقه را پوشش میدهند.

کمپرسور اسکرو آب خنک؟

در رابطه با کمپرسورهای واترکولد و مقایسه‌ی آنها با کمپرسورهای هواخنک ۳ نکته را می توان حائز اهمیت شمرد:

۱. در صورت استفاده از کمپرسورها در شرایط استاندارد، عمر کمپرسورهای آب خنک بیشتر می باشد.
۲. سختی آب در ایران بالاست، از این رو برای به کارگیری کمپرسورهای آب‌خنک می بایست از برج خنک‌کننده یا cooling tower در کنار آن استفاده کرد.
۳. معمولا کمپرسورهای آب‌خنک برای استفاده در دماهای بالاتر مناسب‌تر می باشند (ظرفیت گرمایشی آب از هوا به مراتب بیشتر بوده و سرعت و کیفیت کاهش دما بهتر از هواخنک می باشد.)

سایر نسخه‌های کمپرسور هوای فشرده اسکرو برقی

  • کمپرسورهای فول فیچر دارای درایر مناسب خود هستند،‌ کمپرسورهای پلاس تا ۱ متر مکعب بر دقیقه (۳۰ cfm) ظرفیت هوادهی بیشتر داشته و نیز نویز (صدا بر حسب دسی بل) آنها مقدار اندکی کمتر می باشد؛ از دیگر سو این کمپرسورها سنگین تر از کمپرسورهای معمول می باشند. همچنین کمپرسورهای VSD یا Variable Speed Drive دارای اینورتور بوده و امکان بهره بردن از برق متناوب (دریافت برق متغیر بسته به نیاز دستگاه)‌ را دارا می باشند.
  • به طور کلی برای انتخاب یک کمپرسور نخست ظرفیت هوادهی و فشار کاری مدنظر خود را تعیین می کنیم. لیکن دبی اسمی کمپرسورها ظرفیت هوادهی در سطح دریا می باشد که با افزایش ارتفاع اندکی کاهش می یابد؛ از این رو، و همچنین از آنجایی که بهتر است کمپرسور استراحت داشته و دائم زیر بار نباشد،‌ کمپرسوری با حدود ۱۵ درصد ظرفیت هوادهی بیشتر از سطح نیاز خود تهیه می کنیم.
  • کاتالوگ این کمپرسور بر روی صفحه مربوط به کتب راهنمای کمپرسورهای اطلس کوپکو قرار گرفته است. شما می توانید برای دسترسی به این کاتالوگ به صفحه‌ی مذکور مراجعه کرده و در صورت نیاز، به مقایسه‌ی آن با سایر مدل‌های مشابه بپردازید.

کلیک کنید

تماس با شرکت