کمپرسور کایزر یکی از ۳ لیدر بازار کمپرسور هوای فشرده اسکرو است. شاید بتوان گفت در بحث کمپرسور دیزلی ترتیب اعتبار و اطمینان به دستگاه به ترتیب اطلس کوپکو، اینگرسولرند و بعد کایزر هست اما در کمپرسورهای اسکرو برقی داستان کمی متفاوت است. از آنجا که اینگرسولرند توسعه جغرافیایی بسیار کمتری داشته است، کمپرسور کایزر جدی ترین رقیب اطلس کوپکو در تصاحب سهم از بازار کشورهای مختلف و متعدد آسیایی، اروپایی و آفریقایی است. اگر بر روی نقشه‌های موجود در وبسایت‌های این کمپانی‌ها دقیق شویم، اینگرسولرند نه فقط به موجب فراز و نشیب‌ها و فروش واحد هوای فشرده‌ی خود به دوسان کره جنوبی عقب مانده، بلکه به طور کل هیچ تمایلی به حضور در خاورمیانه و ترکیه نداشته است. این مسئله در مورد کایزر و اطلس کوپکو کاملا متفاوت است. این برندها علاقه‌ی جدی به فعالیت گسترده جغرافیایی دارند. البته این علاقه در مورد ایران و شرایط تحریم‌زده و ریسکی آن برای کایزر فرق داشته و ما نیز در تماس‌های خود با این شرکت بارها تاکید داشتیم بهتر است تجدید نظر نموده و به تنها نقطه‌ی روی نقشه که همچنان به رنگ زرد کمپرسور کایزر درنیامده، ایران، نیز نمایندگی سرویس و خدمات و شعبه‌ی توزیع و فروش ارائه دهند. امید است که در ماه‌ها و سال‌های پیش رو این مهم تغییر یابد.

مشخصات فنی کمپرسور هوای فشرده اسکرو کایزر، مدل ASD 37 T

ASD 37 T تصویری از روی بروشور
کمپرسور اسکرو برقی کایزر، ASD 37 T

کمپرسورهای این مدل در سه فشار کاری ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ بار و به ترتیب با ظرفیت هوادهی ۳/۹۱، ۳/۱۳ و ۲/۶۶ مترمکعب بر دقیقه متناظر آنها ساخته می شوند. ماکسیمم فشار کاری این کمپرسورها نیز به همان ترتیب ۸، ۱۱ و ۱۵ بار می باشد. موتور تمامی کمپرسورهای این مدل کایزر ۲۲ کیلووات بوده و خشک‌کن تبریدی آن نیز ۰/۵ کیلووات مصرف توان دارد. همانطور که پیش تر نیز در مورد خشک‌کن های تبریدی توضیح داده شد این درایرها قابلیت کاستن نقطه شبنم هوای خروجی تا ۳ درجه سانتیگراد را دارند که در این درایرها نیز با بهره گیری از مبرّد R134a نقطه شبنم به این دما رسیده است.

ابعاد کمپرسور باد صنعتی این مدل در جدول زیر قابل ملاحظه می باشد:

دیتاشیت کمپرسور اسکرو برقی کایزر
مشخصات فنی کمپرسورهای برقی ASD 32 – ASD 37 – ASD 47 و ASD 57 کایزر

خشک کن این کمپرسورها به صورت یکپارچه ارائه شده و در کابینی جداگانه قرار دارد تا امکان تعمیرات و نگهداری ساده فراهم شود.

نکات پایانی

به طور کلی برای انتخاب یک کمپرسور باد صنعتی نخست ظرفیت هوادهی و فشار کاری مدنظر خود را تعیین می کنیم. لیکن دبی اسمی کمپرسورها ظرفیت هوادهی در سطح دریا می باشد که با افزایش ارتفاع اندکی کاهش می یابد؛ از این رو، و همچنین از آنجایی که بهتر است کمپرسور استراحت داشته و دائم زیر بار نباشد،‌ کمپرسوری با حدود ۱۵ درصد ظرفیت هوادهی بیشتر از سطح نیاز خود تهیه می کنیم.

دفترچه راهنمای اکثر مدل‌های کمپرسور کایزر بر روی صفحه مورد نظر در بخش کتب راهنمای برندهای مختلف، من جمله کایزر، قرار گرفته است.

جهان کمپرسور در طول سالیان متمادی از ابتدای دهه ۶۰ که تاسیس گردید تا اواخر آن دهه که به توصیه مدیر سوئدی وقت اطلس کوپکو خدمات تخصصی معتبر این برند را ارائه داد و تا دهه‌های اخیر، همواره تلاش داشته دستگاه‌ها و خدماتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا کلیدی‌ترین ویژگی خود، یعنی اعتبارش، را حفظ کرده و از خدشه بر آن جلوگیری نماید. همچنین شرکت جهان کمپرسور به مدیریت مهندس بهروزی در اواسط دهه ۸۰ و در مکاتباتی با شرکت کمپرسور کایزر تصمیم بر دایر نمودن نمایندگی این برند معتبر آلمانی داشت که با توجه به شرایط پیچیده‌ی بازار کشور موفق به عملیاتی ساختن آن نشدیم. در صورت نیاز به هرگونه خدمات کارشناسی با راه‌های ارتباطی ما تماس حاصل کنید.

تماس با شرکت