گروه دوسان شرکتی خوشه‌ای چندملیتی واقع در کره جنوبی است. این شرکت در سال ۲۰۰۹ در شاخص ۵۰۰ شرکت جهانی فورچون جای گرفت. شرکت دوسان شرکت مادر بابکت و اوشکودا است. گروه دوسان قدیمی ترین شرکت فعال کره جنوبی است که در میان ۱۰ تولیدکننده بزرگ ماشین آلات سنگین نیز قرار دارد.

شرکت هولدینگ دوسان چهار زیرمجموعه‌ی الکترومتریال، نوآوری دیجیتال، سلول سوختی و خرده فروشی دارد. بزرگترین وابسته‌ی این کمپانی، شرکت راه‌ سازی و صنایع سنگین دوسان که خود در سال ۱۹۶۲ تاسیس شده و در ساخت نیروگاه‌های حرارتی و هسته‌ای، واحد‌های نمک زدایی، قالب گیری و راه سازی فعالیت دارد. دوسان ۴۰۰ نیروگاه هسته‌ای، حرارتی و سیکل ترکیبی ساخته است. این کمپانی شرکت اوشکودای چک فعال در ساخت توربین و ژنراتور، بزرگترین شرکت قالبگیری رومانی و میتسویی بابکوک سازنده‌ی بویلر را خریداری کرده. همچنین تجهیزات اینگرسولرند نیز دوسان خریداری کرده است که در ادامه با یکی از کمپرسورهای ساخت این شرکت آشنا می شویم. این کمپرسور، کمپرسور اسکرو با موتور دیزلی بوده و با توجه به رنج فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی هوای فشرده برای مصارف گسترده‌ای در صنایع غیرتولیدی همچون راهسازی، حفاری، نیلینگ پی ساختمان، نگهداری خطوط لوله و سندبلاست کاربرد دارد.

مشخصات فنی کمپرسور HP450/VHP400

HP450/VHP400 کمپرسوری اسکرو دیزلی
کمپرسور اسکرو دیزلی HP450/VHP400 دوسان

کمپرسور دو فشاری متحرک دوسان، مدل HP450/VHP400 که قابلیت ارائه دبی هوایی بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ فوت مکعب بر دقیقه و فشاری بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ پوند نیرو بر اینچ مربع را داراست.

مقادیر مذکور در تبدیل به واحدهای استاندارد برابر خواهند بود با ظرفیت هوادهی ۱۱/۳ تا ۱۲/۷ مترمکعب بر دقیقه و فشارهای متناظر ۱۳/۸ تا ۱۰/۳ بار.

کمپسورهای HP450/VHP400 از موتور ۴/۵ لیتری تایر۴ فاینال (T4F) کامینز از مدل QSB بهره می برند که ابعادی کوچکتر از T4i داشته و توانی برابر با ۱۲۵/۳ اسب بخار را در دور ۲۳۵۰ تحویل می دهد. رنج فشار این کمپرسورهای میان ۵/۵ تا ۱۲/۱ برای فشارهای پایین و ۵/۵ تا ۱۵/۵ بار برای فشارهای بالا می باشد. این کمپرسورهای امکان کار زیر بار ماکسیمم (Full Load) به مدت ۸/۵ ساعت را دارند.

کامینز برای نگهداری چاه

ابعاد کمپرسور

ابعاد این کمپرسورها با و بدون دنده‌ی حرکت در جدول زیر قابل مشاهده است:

ابعاد
ابعاد کمپرسورهای HP450/VHP400 دوسان

بروشور این کمپرسورهای دیزل دوسان بر روی صفحه‌ی اینگرسولرند به آدرس زیر قرار گرفت:

اینگرسولرند و دوسان

واگذاری تجهیزات تولید کمپرسور اینگرسولرند به دوسان کره جنوبی

اینگرسولرند ۱۵۰ سال پیش از ادغام دو شرکت آمریکایی فعال در حفاری و معدن شکل گرفت. این کمپانی در مسیر حیات خود تا به امروز در حوزه‌های مرتبط توسعه یافت تا اوایل قرن بیست و یکم که برخی از بخش‌های خود را به کمپانی‌های مختلفی، من جمله اطلس کوپکو و دوسان واگذار کرد. اکنون کمپرسورهای اینگرسولرند و دوسان هر دو در بازار ایران موجود هستند و از کیفیت بالایی برخودارند.

شرکت دوسان کره جنوبی در سال ۲۰۰۷ سه واحد از زیرمجموعه‌های شرکت اینگرسولرند، من جمله بخش های تولید تجهیزات راهسازی مانند با‌ب‌کت، را از این شرکت خرید و اکنون کمپرسورهای این شرکت تحت نام دوسان تولید می شوند، شرکت دوسان کره جنوبی در سال های پس از آن خدمات‌دهی به کمپرسورهای اینگرسولرند را ادامه داده و در بسیاری از موارد کمپرسورها را با نام های اینگرسولرند معرفی می کنند.

تصویری از عقد قرارداد میان شرکت‌های دوسان و اینگرسولرند برای انتقال مالکیت باب کت
عقد قرارداد وام میان دوسان و بانک‌های کره‌ای برای خرید تجهیزات اینگرسولرند
تماس با شرکت