کمپرسور اسکرو برقی نیروی محرکه روتورهای خود را از الکتروموتور نصب شده دریافت میکند. این الکتروموتور در مدل‌های کمپرسور GA توان خروجی برابر یا حدود عدد عنوان آن دارد. توان الکتروموتور ابتدا دنده‌های شافت در سمت موتور را میگرداند، نسبت دندانه‌های این دنده‌ به دنده‌ی سر دیگر شافت، طرف المنت، حائز اهمیت بوده و نسبت انتقال توان به روتورها و چرخش آنها را تعیین میکند. دریچه‌ی مکش هوا باز شده و هوای محیط به داخل مکیده میشود، هوای اتمسفریک در میان برجستگی یا لوب‌های روتورهای نامتقارن گیر افتاده به مرور فشار و دمای آن افزایش می یابد. دریچه تخلیه باز شده و هوای فشرده از انتهای المنت خارج میشود. مراحل بعد شامل تجهیزات جانبی و سیستم توزیع هوای فشرده است.

معرفی فنی کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو

GA 160 در مدل های ۷/۵، ۸/۵، ۱۰ و ۱۴ بار ساخته میشود.

GA 160 در مدل های ۷/۵، ۸/۵، ۱۰ و ۱۴ بار ساخته میشود. این مقادیر در مدل های فول فیچر (دارای خشک کن) تا ۰/۲ بار دچار افت فشار خروجی میشوند و به ترتیب ۳۰/۵، ۲۹/۱، ۲۷/۱ و ۲۱/۷ مترمکعب بر دقیقه دبی هوای خروجی آنهاست. بالطبع نصب اینورتر بر روی این دستگاه‌ها میسر می باشد لیکن خود کارخانه‌ی اطلس کوپکو نیز در مدل های ۸/۵، ۱۰ و ۱۴ بار این کمپرسورها را به صورت VSD تولید می کند.

در GA 160 VSD – 8.5 Bar فشار عملیاتی مینیمم ۵، اسمی ۷ و ماکسیمم ۸/۵ بار می باشد و متناظراً ظرفیت هوادهی متغیر آنها به ترتیب عبارت است از ۷/۷ تا ۳۴/۱ مترمکعب بر دقیقه، ۷/۷ تا ۳۲/۹ مترمکعب بر دقیقه و ۹/۲ تا ۳۰/۴ مترمکعب بر دقیقه.
لازم به ذکر است که افت فشار خروجی در مدل‌‌های دارای درایر تنها در فشار ماکسیمم (در اینجا ۸/۵ بار) مشاهده می شود.

دیتاشیت

قسمت معرفی ستون‌های این جدول برش خورده است، کمپرسور GA 160 VSD سرعت متغیر است و در نتیجه اطلاعات فنی آن در سه حالت مینیمم، اسمی و ماکسیمم ارائه شده است. این اطلاعات در ستون اول و دوم به ترتیب فشار عملیاتی با واحدهای بار و psi است. در ادامه و ستونهای میانه جدول رنج‌های هوادهی هوای فشرده به ترتیب با واحدهای cfm، مترمکعب بر دقیقه و لیتر بر ثانیه آمده است. موتور برقی نصب شده بر روی کمپرسور ۱۶۰ کیلوواتی و میزان صدای تولیدی هر سه مدل ۷۸ دسی بل است.

در جدول زیر مشخصات سایر مدل های GA 160 VSD را می توانید ملاحظه کنید:

در تمامی مدل های GA 90 ، GA 110 ، GA132 و GA160 مدل های دارای اینورتر (VSD) چهار دسی‌بل صدای محیطی بیشتری تولید می کنند. همچنین مدل های VSD تا ۷۵ کیلوگرم سنگینتر هستند.

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد در این مدل ها A نشان‌دهنده‌ی تک مرحله ای بودن کمپرسور و عدد مقابل GA نشاندهنده‌ی توان موتور به کیلووات می باشد.

بروشور کمپرسور اطلس کوپکو

بروشور این مدل کمپرسورهای برقی اطلس کوپکو نیز بر روی سایت و در صفحه ی کاتالوگ‌های اطلس کوپکو قرار گرفت که از لینک زیر قابل دسترسی است:

اطلس کوپکو

تماس با شرکت