اینگرسولرند در کنار اطلس کوپکو و کمپرسور کایزر مثلث معتبرترین سازندگان کمپرسور را برای دهه‌های متمادی شکل میداد. در سال‌های اخیر این کمپانی معظم آمریکایی ایرلندی بخش‌های مختلف خود را واگذار کرد و در نهایت نیز با ادغام در گاردنر دنور به طور کامل از بازار، به عنوان برندی مستقل، کنار رفت. کمپرسورهای کمپانی دوسان کره جنوبی در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از تکنولوژی و تجهیزات اینگرسولرند در که در سال ۲۰۰۷ خریداری شد تولید میشود.

کمپرسور اینگرسولرند

کمپرسورهای اینگرسولرند در مدل‌های مختلفی تولید میشدند که شناخته‌شده‌ترین مدل‌های آن در بازار ایران عبارت از کمپرسور سانتریفیوژ سنتاک، کمپرسور اسکرو برقی و کمپرسور دیزلی است. کمپرسورهای دیزلی اینگرسولرند از مطمئن‌ترین و محبوبترین ماشین آلات بازار ایران است. دشوار است از محله‌ای بگذرید و یکی از این دستگاه‌ها را در کنار ساختمان در حال ساختی مشاهده نکنید. کمپرسور دیزلی اینگرسولرند از تکنولوژی روتاری اسکرو بهره برده و در فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی مختلف هوای فشرده مورد نیاز راهسازی، حفاری و ساختمان سازی را تامین میکند. همچنین این کمپرسورها در نگهداری و سرویس خطوط لوله و پالایشگاهی استفاده دارد.

موتور کمپرسور دیزلی

موتورهای دیزلی ساخت کمپانی‌های مختلف بر روی کمپرسورهای دیزلی کاربرد دارد. مطمئن‌ترین و محبوب‌ترین‌ها عبارت است از کاترپیلار با یک سر و گردن بالاتر، کامینز و دویتز. جان دیر، مرسدس بنز و کوبوتای ژاپن در رتبه‌های بعدی است.

کمپرسور دیزلی XP 900

تصویری از کمپرسور اسکرو دیزل اینگرسولرند، مدل XP 900 SEC
کمپرسور اسکرو دیزلی اینگرسولرند، مدل XP 900 – بیست و پنج مترمکعب بر دقیقه هوادهی هوای فشرده.

این کمپرسور ظرفیت هوادهی ۹۰۰ سی‌اف‌ام معادل ۲۵/۵ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده، فشار نرمال ۸/۶ و فشار عملیاتی ۱۰/۳ بار دارد و از موتور کاترپیلار ۳۳۰۶ بهره میبرد. موتور۳۳۰۶ کاترپیلار ۳۰۰ اسب بخار برابر با ۲۲۴ کیلووات، در ۱۸۰۰ دور بر دقیقه توان ورودی شافت دارد.

تصویری از موتور کاترپیلار
موتور دیزلی کاترپیلار ۳۳۰۶

تنوع مدلهای کمپرسور اسکرو دیزلی

باید توجه داشت که شرکت‌های سازنده‌ی کمپرسورهای هوا مدل‌های مختلفی از هر لاین و از هر تایپ خاص کمپرسور خود تولید می کنند، برای مثال مدل های قدیمی تر XP 900 با ظرفیت هوادهی مشابه (۲۵/۵ مترمکعب بر دقیقه)، فشار عملیاتی پایین‌تری دارند که ناشی از توان پایین‌تر (۲۱۳ کیلووات) موتور آن هاست. به طور کلی موتورهای 3306 کاترپیلار در بازه‌ی توانی۲۳۰ تا ۵۰۰ اسب بخار ساخته می شوند. وزن این دستگاه در حدود ۴۳۰۰ کیلوگرم می باشد.

نکته پایانی و بروشور

به طور کلی برای انتخاب یک کمپرسور نخست ظرفیت هوادهی و فشار کاری مدنظر خود را تعیین می کنیم. لیکن دبی اسمی کمپرسورها، ظرفیت هوادهی در سطح دریا می باشد که با افزایش ارتفاع اندکی کاهش می یابد؛ از این رو، و همچنین از آنجایی که بهتر است کمپرسور استراحت داشته و دائم زیر بار نباشد،‌ کمپرسوری با حدود ۱۵ درصد ظرفیت هوادهی بیشتر از سطح نیاز خود تهیه می کنیم.

بروشور این کمپرسورها پیش‌تر بر روی صفحه کتاب‌های راهنمای کمپرسورهای اینگرسول‌رند (دوسان) قرار گرفته است.

در شرکت جهان کمپرسور با قریب ۴۰ سال تجربه فعالیت و همراهی مدیران، تکنسین‌ها و کارکنان مجرب در تلاشیم خدماتی معتبر در اختیار همکاران و مصرف‌کنندگان عزیز قرار دهیم. این خدمات گستره‌ای از مشاوره تا نگهداری دستگاه‌ها را شامل می شود.

تماس با شرکت