در استفاده از کمپرسور اسکرو می بایست با مفاهیم متعددی آشنا شویم. هنگام خرید یک کمپرسور دیزلی فشار عملیاتی، دبی هوای فشرده خروجی یا FAD نخستین مسائلی هستند که به آنها توجه نموده و با نیاز خود تطبیقشان میدهیم. سپس به سراغ برند سازنده‌ی موتور دیزلی

این کمپرسورها خواهیم رفت. شنیدن نام کاترپیلار احتمالا برای هر خریداری گوش‌نواز خواهد بود، برندهای دویتز، مرسدس بنز، کوبوتا، جان دیر و کامینز نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همچنین به ظرفیت‌ تانک‌های سوخت و روغن کمپرسور، روغن مورد نیاز برای کمپرسور، سوار بر روی شاسی چرخ دار یا پکیج آف‌شور و موارد متعدد دیگری توجه خواهیم کرد. بد نیست شناختی هم با استیج هوای فشرده یا به قول اطلس کوپکویی‌ها،‌ المنت کمپرسور اسکرو داشته باشیم که سیلندری با دو روتور نر و ماده است. تعداد این سیلندرها (استیج‌های فشرده سازی) با توجه به نیاز ما به فشار یا ظرفیت هوادهی متفاوت، تغییر خواهد کرد. در کمپرسورهای چندمرحله‌ای که از چند استیج برخوردارند،‌ استیجی که فشار ورودی را از هوای محیط دریافت میکند استیج LP یا Low Pressure و استیجی که هوای پیش‌فشرده شده را از استیج ال پی دریافت میکند استیج HP یا High Pressure نامیده می شود.

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو دیزلی دوسان، HP375 یا P425

کمپرسور اسکرو دیزل دوسان

این کمپرسورهای دوسان در دو فشار پایین و بالا قابل استفاده هستند که فشار پایین آنها ۷ بار و فشار بالا ۱۰/۳ بار می باشد. متناظراً ظرفیت هوادهی آنها برای فشارهای فوق به ترتیب ۴۲۵ و ۳۷۵ سی‌اف‌ام معادل ۱۲ و ۱۰/۶ مترمکعب بر دقیقه می باشند. موتور این مدل و مدل های ظرفیت های بالاتر همگی کامینز (QSB (T4i است: ۴/۵ لیتری ۴ سیلندر برای مدل مورد نظر در این پُست و ۶/۷ لیتری ۶ سیلندر برای مدل های HP450 – VHP400WCU – P600  XP535WCU.

مشخصات بیشتر این مدل در جدول زیر قابل مشاهده می باشد:

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو دیزل دوسان مدل P425/HP375 در این جدول به تشریح آمده است.
دیتاشیت کمپرسور هوا

این کمپرسور زیر لود ۱۰۰ درصد تا ۸ ساعت امکان هوادهی پیوسته دارد.

* بروشور این کمپرسورهای دیزلی دوسان بر روی صفحه‌ی اینگرسولرند قرار گرفت.

کمپرسور اسکرو دوسان یا کمپرسور اینگرسولرند؟

شرکت دوسان کره جنوبی در سال ۲۰۰۷ سه واحد از زیرمجموعه‌های شرکت اینگرسولرند، من جمله بخش های تولید تجهیزات راهسازی مانند با‌ب‌کت، را از این شرکت خرید و اکنون کمپرسورهای این شرکت تحت نام دوسان تولید می شوند، شرکت دوسان کره جنوبی در سال های پس از آن خدمات‌دهی به کمپرسورهای اینگرسولرند را ادامه داده و در بسیاری از موارد کمپرسورها را با نام های اینگرسولرند معرفی می کنند.

تماس با شرکت