شما هم با مراجعه به بخش کتب راهنمای سایت و زیربخش کتب راهنمای اطلس کوپکو میتوانید به بروشور و کتاب راهنما (منوآل) این مدل و سایر مدل‌های کمپرسورهای اطلس کوپکو دسترسی داشته باشید. با بررسی این دو منبع، و نیز تجربه‌ی سرویس و کار با کمپرسور اسکرو برقی GA 7، می توان ویژگی‌های کلی آن را معرفی کرد. این کمپرسورها در اقسام سرعت متغیر یا VSD، فول فیچر که همراه با درایر داخلی است، پلاس و استاندارد و فشارها و دبی‌های هوای فشرده مختلف عرضه می شوند. کمپرسورهای اسکرو برقی اطلس کوپکو سری روغن پاششی با عنوان پرچمدار GA و GR یا به اختصار خانواده G تحولی در کمپرسورهای صنعتی برقی در دهه‌های پایانی قرن گذشته میلادی بودند. این کمپرسورها با نظم دادن به دسته ‌بندی مدل‌ها، ساختمان متفاوت و سهولت تعمیر و سرویس، کیفیت مطمئن و در نهایت به روزرسانی تجربه کاربری اپراتور تغییرات جدی در بازار کمپرسور هوای صنعتی، به ویژه کمپرسورهای اسکرو برقی، ایجاد کردند که رقبای اصلی را خواه ناخواه به تبعیت و پیروی واداشتند. نخست اینگرسولرند، دوسان کنونی، و سپس کمپرسور کایزر آلمان که اصلی‌ترین برندهای رقیب در کنار سول‌ایر محسوب میشوند به بازار جدید و ذائقه‌ی جدیدی که اطلس کوپکو در مشتریان شکل داده بود تن دادند و سهولت سرویس و دسته‌بندی‌های مشابهی را در محصولات باکیفیت خود گنجاندند.

کمپرسور GA اطلس کوپکو

به طور کلی کمپرسورهای GA اطلس کوپکو کمپرسورهایی تک استیج برقی هستند که از اوایل دهه‌ی پایانی قرن پیشین میلادی وارد بازار شدند و خیلی زود پرچمدار این بازار شدند. کیفیت ساخت و برند اطلس کوپکو از یک سو و سهولت سرویس و دسترسی به قطعات داخلی کمپرسور از مهمترین دلایل این اتفاق بودند. اطلس کوپکو همچنان به ابداع و نوآوری در طراحی و ساخت فنی این کمپرسورها ادامه داد و امروزه این کمپرسورها را در چند مدل استاندارد، همراه با درایر، پلاس و VSD یا سرعت متغیر به مصرف کنندگان هوای فشرده ارائه میدهد.

اطلس کوپکو همیشه از المنت (واحد هواساز) ساخت خود استفاده می کند. این واحدها کم‌صدا و قدرتمند هستند. در نسخه‌های جدیدتر تلاش بر این بوده که دستگاه‌ها کامپکت‌تر و دارای قطعات متحرک کمتر باشند؛ همچنین به مسائل محیط زیستی نیز توجه بسیار گشته (به دلیل قواعد سختگیرانه اتحادیه اروپا) و رد پای زیستی این دستگاه‌ها تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

صرفه جویی در مصرف برق با استفاده از کمپرسور سرعت متغیر یا VSD

تفاوت GA VSD و GA Standard
مقایسه انرژی مصرفی GA VSD و GA استاندارد

تفاوت مصرف انرژي در دستگاه‌های استاندارد و سرعت متغیر نیز که مسئله ای بدیهی است. کمپرسورهای استاندارد کاری به میزان مصرف هوای فشرده‌ی شما در هر لحظه ندارند، دبی هوای نسبتا ثابتی را دائما بیرون میدهند که این منجر به هدررفت انرژي بسیار زیادی می شود. البته در صورت تهیه دستگاه‌های استاندارد نیز امکان تغییر آنها به کمپرسور VSD (مجهز به اینورتر) برای کاستن قابل توجه مصرف انرژي هست؛ انتخاب کمپرسور VSD در خیلی از موارد معقول‌تر است.
در صورت نیاز به نصب اینورتر می توانید با شماره‌های تماس شرکت ارتباط برقرار کرده و از همکاران پشتیبانی و فنی ما اطلاعات و در صورت نیاز خدمات لازم را دریافت کنید.

شماتیک عملکرد GA
فلوچارت عملیات کمپرسورهای GA 7 – GA 37 VSD پلاس

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو، مدل GA 7 VSD پلاس

این کمپرسور در مدل  VSD+ خود در ۴ فشار عملیاتی ۵/۵، ۷، ۹/۵ و ۱۲/۵ بار تولید می شود که به ترتیب تا ۲۱/۹، ۲۱/۷، ۱۸ و ۱۴/۲ مترمکعب بر ساعت ظرفیت هوادهی هوای فشرده خروجی دارند.

دیتاشیت کمپرسور GA 7 VSD +
برگ فنی کمپرسور اطلس کوپکو برقی GA 7 +

کمپرسورهای اطلس کوپکو امکان درخواست آپشن‌های سفارشی من‌جمله محافظ یخ‌زدگی، اسمارت باکس (ارتباط با گوشی هوشمند)، ترموستات استوایی و ریکاوری انرژي را دارند.

طول، عرض و ارتفاع کمپرسورهای  GA اطلس کوپکو‌، مدل‌های GA 7 تا GA 15 و GA 18 تا GA 37 را نیز در جدول زیر ملاحظه می فرمایید:

طول و عرض و ارتفاع GA
ابعاد کمپرسورهای خانواده GA تا توان موتور ۳۷ کیلووات

قیمت کمپرسور

برای درک بهتر از قیمت گذاری کمپرسورهای نو و دست دوم می توان به مثال‌هایی از این مدل اشاره کرد؛ در هنگام خرید کمپرسور اسکرو حتما می بایست از مشاوره کارشناس هوای فشرده بهره برد زیرا این کمپرسورها بسته به وضعیت سلامت، میزان کارکرد و آپشن‌های مختلف، قیمت‌های بسیار متنوع و متفاوتی دارند:

GA 7 FF کارکرده
GA VSD + نو

این دو کمپرسور دو استعلام قیمتی از شرکت‌های همکار در کشور آلمان هستند. کمپرسور اسکرو برقی اول کمپرسوری کارکرده ساخت سال ۲۰۰۰ میلادی است. این کمپرسور اسکرو از سلامت خوبی برخوردار بوده و فول فیچر می باشد، به این معنا که همراه با درایر یکپارچه عرضه میشود. در طرف دیگر کمپرسور اسکرو برقی GA 7 VSD را داریم که کمپرسوری نو و ساخت سال ۲۰۲۱ میلادی است. همانطور که پیشتر در جدول داده‌های فنی کمپرسورهای GA 7 VSD مشاهده کردیم این کمپرسورها در ۴ فشار عملیاتی ۵/۵، ۷، ۹/۵ و ۱۲ تولید می شوند و این کمپرسور آگهی شده فشار نهایی را ۱۳ بار اعلام کرده است، بدین معنا که فشار عملیاتی آن در همان محدوده‌ی ۱۲ بار خواهد بود. این کمپرسور سرعت متغیر یا VSD بوده و بین ۰/۴۲ تا ۱/۳۰ مترمکعب بر دقیقه، بسته به نیاز مصرف کننده، دبی هوای فشرده خروجی یا FAD خواهد داشت. هر دوی این کمپرسورهای اسکروی اطلس کوپکو از موتورهای الکتریکی ۷/۵ کیلوواتی بهره می برند که از عنوان آنها نیز قابل استخراج بود. کمپرسور کارکرده کمپرسوری ۷/۵ بار بوده و دبی هوای خروجی فشرده‌ی آن ۱۰/۶ لیتر بر ثانیه یا حدودا ۱ مترمکعب بر دقیقه است.

در اینجا ما دو کمپرسور داریم که هر دو از سوی فروشنده GA 7 معرفی خواهند شد. در هر دو مورد هم فروشنده مایل به فروش کمپرسور اسکرو برقی خود است و این تمایل بعضا باعث عدم توجه به نیاز واقعی مشتری یا مصرف کننده نهایی هوای فشرده خواهد شد.

دو کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو، هر دو GA 7، اما با ۲۱ سال فاصله در سال ساخت، احتمالا با چندین هزار ساعت تفاوت کارکرد، یکی نو و دارای گارانتی اطلس کوپکو، دیگری نیازمند تضمین و گارانتی فروشنده یا خدمات‌دهنده‌ی ثانویه، یکی ۷/۵ و دیگری ۱۲ بار، یکی دارای درایر داخلی و دیگری فاقد آن، یکی سرعت متغیر و دیگری سرعت ثابت. حتی در توضیحات داخلی یکی از همین کمپرسورها یک بار ۰/۹۷ و یک بار دیگر ۱/۱۷ متر مکعب بر دقیقه به عنوان دبی خروجی هوای فشرده ذکر شده است.

اینها تنها بخشی از پیچیدگی‌های خرید یک GA 7 خواهد بود و تشخیص سلامت کمپرسور قطعا کلیدی‌ترین مرحله از مراحل انتخاب آن است. در نهایت کمپرسور اطلس کوپکو مدل GA 7 FF هفت و نیم بار کارکرده ۳۲۵۰ یورو و مدل GA 7 VSD+ سیزده بار صفر ۱۰ هزار یورو به علاوه مالیات ارزش افزوده، از سوی فروشنده، قیمت گذاری شده اند.

تماس با شرکت