در هفته‌ی اخیر یک دستگاه کمپرسور اسکرو برقی آلمیگ مدل Lento 22 LK از طرف شرکت Sude Industrietechnik واقع در ارلنگن، شهر صنعتی جنوب آلمان، به دست ما رسیده است. کمپرسور لنتو ۲۲ آلمیگ دستگاهی اسکرو برقی و اویل فری است که موتورالکتریکی ۲۲ کیلوواتی آن توان مورد نیاز واحد کمپرسور اسکرو را فراهم می آورد. کمپانی سازنده‌ی الکتروموتور در حال حاضر مشخص نیست و در پاسخ برند موتور و تصاویر آن خواسته شده و در ادامه‌ی مطلب و در به روز رسانی آتی خواهد آمد.

کمپرسور اسکرو برقی

کمپرسور دستگاهی است که اقسام گازها را برای مصارف گوناگون متراکم میسازد. گاز متراکم موارد مصرف متعددی داشته و همچنین امکان ذخیره‌ی آن در مخازن تحت فشار نیز وجود دارد. کمپرسوری که هر گازی به جز هوا را متراکم سازند با عناوین کمپرسور گاز یا کمپرسور گازهای فرآیندی شناخته میشود و از کمپرسور هوا نیز در برخی منابع با عنوان کمپرسور باد و کمپرسور باد صنعتی یاد میشود.

کمپرسور باد صنعتی

کمپرسور باد صنعتی یا کمپرسور هوای فشرده دستگاهی است که هوای محیط را دریافت کرده و با مکانیسم‌های مختلفی متراکم میسازد. هوای فشرده‌ی حاصل گاه به طور مستقیم و در عملیاتی چون سندبلاست و رنگ‌پاشی و گاه به طور غیرمستقیم و در راه اندازی ابزارآلات و ماشین آلات پنوماتیک کاربرد دارد. بهترین استعاره از کمپرسور باد صنعتی در چنین مصارفی باتری عظیمی است که به صنایع و معادن و مصارف راهسازی و ساختمانی خدمت میکند.

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو ماشینی است که هوای محیطی یا گاز فرآیندی را در میان دو روتور نر و ماده در هم تنیده فشرده می سازد. در کمپرسورهای باد صنعتی هوای فشرده‌ از شیر خروجی تخلیه شده و وارد سیستم توزیع هوای فشرده میشود. کمپرسور اسکرو برقی مصارف کارخانه‌ای و کارگاهی دارد و نیازمند دسترسی مداوم به الکتریسیته صنعتی است. کمپرسور اسکرو دیزلی دستگاهی است که در دو پکیج مختلف با چرخ و یا به صورت آف شور عرضه میشود و در اماکنی کاربرد دارد که دسترسی مداوم به برق میسر نیست.

از دیگر اسامی کمپرسور اسکرو میتوان به کمپرسور دورانی، کمپرسور چرخشی و سایر عناوین هم‌معنی یاد کرد.

روتور کمپرسور اسکرو
روتورهای نر و ماده ی کمپرسور اسکرو پروفایل‌های مختلفی داشته، تعداد دندانه‌های آن متفاوت بوده و از سایز بسیار کوچک تا عظیم دارد.

کمپرسور اویل فری

برای برخی مصارف وجود روغن و آلاینده‌های دیگر در هوای فشرده‌ی خروجی خطرناک یا ممنوع است. از جمله این مصارف میتوان به کارخانجات دارویی و غذایی اشاره کرد. همچنین برای مثال در رنگ پاشی هم وجود روغن در هوای فشرده خروجی کمپرسور موجب تخریب کیفیت عملیات و محصول نهایی میشود.

در برخی از مصارف هوای فشرده، مانند صنایع غذایی و دارویی، محصول نهایی به حضور روغن در هوای فشرده حساس است. در این مصارف به سراغ کمپرسورهای اسکروی اویل فری می رویم. در کمپرسور اویل فری روتورها روکش‌های مخصوصی دارند (تفلون یا دی سولفید مولیبدنوم) و فاصله روتورها، کلیرانس، با جداره محفظه به حداقل رسیده است. جنس مخصوص روتورها و کلیرانس اندک که از هدررفت جریان برگشتی جلوگیری می کند و بهره‌وری کمپرسور اسکرو اویل فری را بالا می برد. در هوای فشرده خروجی از کمپرسور اسکرو اویل فری نیز آلاینده‌ها و روغن‌ اندکی وجود دارد که می بایست با بهره‌گیری از فیلترها مناسب گرفته شود.

متن از صفحه مدل‌های بررسی شده کمپرسور اسکرو

کمپرسور آلمیگ

کمپانی آلمانی آلمیگ از جمله شرکت‌های سازنده‌ی کمپرسور اسکرو است. این برند را میتوان در جمله‌ی برندهای درجه دوی سازنده‌ی کمپرسور باد صنعتی برشمرد. لیست شرکتهای درجه یک سازنده کمپرسور باد صنعتی شرکت‌های غربی اطلس کوپکو، اینگرسولرند، کمپرسور کایزر، سول ایر و کمپ ایر و شرکت‌های شرقی فوشنگ، کوبلکوی ژاپن، و در راس شرقیها ایرمن ژاپن را شامل میشود. کمپرسور آلمیگ زیرمجموعه هولدینگ چینی فوشنگ است.

کمپرسور لنتو ۲۲ ال کی آلمیگ

آفر ارسالی همکار آلمانی و متن ایمیل آن را در تصویر ذیل ملاحظه میکنید:

پیشنهاد قیمتی و مشخصات فنی کمپرسور اسکرو برقی آلمیگ ۲۲ کیلووات
پیشنهاد قیمتی همکار از ارلنگن – کمپرسور آلمیگ لنتو ۲۲ امکان هوادهی در فشارهای مختلفی از ۵ تا ‍۱۰ بار را دارد.

کمپرسور آلمیگ لنتو ۲۲ کیلووات از کنترلر ایرکنترل «پی» بهره میبرد. این دستگاه سر و صدای نه چندان زیادی داشته و در صددرصد زیر بار ۶۹ دسی بل نویز دارد که با مراجعه به مطلب سروصدای کمپرسور اسکرو حدود آن را متوجه خواهید شد. همچنین اگر کمپرسور شما سروصدای نامعلوم و نگران کننده دارد به مطلب زیر سر بزنید تا با قواعد سرانگشتی آشنا شوید.

مزایا و معایب کمپرسور اسکرو و دستورالعمل‌ها

کمپرسور آلمیگ ۲۲ کیلوواتی لنتو در فشارهای ۵ تا ۱۰ بار در هر مقدار موردنظر مصرف کننده قابل تنظیم بوده و هوادهی هوای فشرده‌ای برابر با ۳/۶۷ تا ۲/۵۸ مترمکعب بر دقیقه ارائه میدهد. این دستگاه یک شیر خروجی هوای فشرده دارد.

این دستگاه اویل فری یا کمپرسور هوای خشک بوده و مطابق ادعای سازنده و فروشنده کلاس صفر است. کلاس صفر بدین معناست که صفر میلی گرم در مترمکعب آلاینده و بقایای روغنی مشاهده میشود.

کمپرسور لنتو آلمیگ
کمپرسور آلمیگ پس از سازندگان کمپرسور درجه یک همچون اطلس کوپکو و کایزر از سازندگان معتبر و درجه دو بوده که زیرمجموعه‌ی فوشنگ چین است.

قیمت کمپرسور اسکرو اویل فری آلمیگ مدل ۲۲ کیلوواتی – صفر و خشک

این کمپرسور توسط همکار از ارلنگن آلمان ۴۳۵۰۰ یورو اعلام قیمت شده است.

تماس با شرکت