اطلس کوپکو برندی بادوام است، تعجبی ندارد اگر کسی یکی از این مدل‌های کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو را از دهه ۹۰ میلادی تا به حال مشغول به کار داشته باشد و یا به دنبال کارکرده‌ی آن باشد. کمپانی اطلس کوپکو شرکتی سوئدی فعال در تولید انواع کمپرسورها و پرکاربردترین آنها، یعنی کمپرسور اسکرو است.. این کمپانی تا اواسط قرن ۲۰ میلادی با نام اطلس دیزل فعالیت می کرد که در سال ۱۹۴۸ و در پی انحلال واحد تولید موتورهای دیزلی این کمپانی، شرکت عنوان دیزل را حذف کرد و سپس کلمه «کوپکو» که اختصاری از عبارت «شرکت تجاری پنوماتیک» و وام گرفته از نام زیرمجموعه بلژیکی این کمپانی است را جایگزین آن نمود.

تغییر نام از اطلس دیزل به اطلس کوپکو

در سال ۱۹۴۸ کمپانی اطلس دیزل با انحلال شاخه تولید موتورهای دیزلی، نام خود را با وام گرفتن از زیرمجموعه بلژیکی خود به اطلس کوپکو تغییر داد. پس از انحلال واحد تولید موتورهای دیزلی، اطلس کوپکو از موتورهای دیزلی سایر برندهای خوشنام بازار استفاده می کند. در این پست نیز خواهیم دید که XR 350 از موتورهای کوبوتا و دویتز بهره میبرد و در نسخه‌های جدیدتر و مشابه به سراغ موتور دیزلی کمپانی آلمانی مرسدس بنز رفته اند.

کمپرسور اسکرو دیزلی XR 350

تصویر xr 350 دیزل اطلس
کمپرسور دیزلی XR 350 اطلس کوپکو

این کمپرسور از مدلهای قدیمی‌تر کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو است، ۱۲ بار فشار هوای خروجی آن و ۳۵۰ لیتر بر ثانیه معادل ۲۱ مترمکعب بر دقیقه دبی هوای فشرده خروجی آن می باشد. اگر قصد جایگزینی این مدل با مدل‌های موجود جدیدتر را دارید بد نیست سری به صفحه‌ی زیر بزنید:

راهنمای تهیه کمپرسور دیزلی میان‌رده اطلس کوپکو

مدل جایگزین برای کمپرسور XR 350 اطلس کوپکو

شاید یکی از نزدیک‌ترین مدل‌هایی که پیشتر بر روی سایت نیز به آن پرداخته‌ایم XRVS 346 اطلس کوپکو باشد؛ این مدل کمپرسور در دبی ۲۰ مترمکعب بر دقیقه کمی بیشتر از ۱۳ بار فشار برای شما فراهم میاورد. تمایز این دو مدل فارغ از کهنگی و نویی در موتورهای آنهاست، XR 350 عموما با موتورهای دویتز و بعضا با موتورهای کوبوتا عرضه میشد، این در حالیست که مدل‌های اخیر مجهز به موتورهای مرسدس بنز می باشد. البته انتخاب جایگزین مناسب برای این کمپرسور قدیمی صددرصد به فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی مورد نیاز مصرف کننده بستگی دارد.

در هفته‌ی پیش رو با مدل‌های مختلف این رده از برندهای اطلس کوپکو، کایزر و اینگرسول‌رند‌ / دوسان بیشتر آشنا خواهیم شد.

تماس با شرکت