همراه با آفر قیمتی کمپرسور آلمیگ لنتو ۲۲ پیشنهاد قیمتی مدل ۵۵ کیلووات این کمپرسور اسکرو برقی و اویل فری ساخت آلمیگ نیز به دست ما رسید. مشخصات عمومی دستگاه مشابه بوده و از موتوری قوی تر و بالطبع رنج هوادهی و فشار عملیاتی بالاتری برخوردار است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کمپرسور اسکرو

مطابق با رویه‌ی همیشگی، که اگر از خوانندگان پروپاقرص مطالب ما باشید میدانید، ابتدا به معرفی اجمالی مفاهیم اولیه خواهیم پرداخت. کمپرسور چیست؟ کمپرسور هوا یا کمپرسور باد صنعتی چیست؟ کمپرسور هوای فشرده اسکرو چگونه کار میکند؟ اگر اینها را میدانید مستقیم به پایان مطلب رفته و آفر قیمتی کمپرسور لنتو ۵۵ کیلووات از کمپانی آلمیگ آلمان را مشاهده کنید… البته توجه داشته باشید آلمیگ زیرمجموعه‌ی هولدینگ فوشنگ چین است.

کمپانی‌های سازنده کمپرسور باد صنعتی

در جهان خریداران کمپرسور هوا یا به زبان بهتر، مصرف کنندگان هوای فشرده چند گزینه برای تامین نیاز خود دارند. برندهای درجه یک سازنده کمپرسور باد صنعتی عبارت است از اطلس کوپکو، اینگرسولرند، کمپرسور کایزر (آلمان)، سول ایر، کمپ ایر، ایرمن ژاپن و برندهای کمتر شناخته شده‌ی فوشنگ چین و کوبلکو ژاپن. عموم خریداران ایرانی هم خریدار این کمپرسورها، چه کمپرسور دیزلی و چه کمپرسور برقی، هستند. هزینه‌ی اولیه‌ی بیشتر، هزینه‌ی نگهداری کمتر و طول عمر مفید بسیار بیشتر دستگاه. کافیست سری به کارخانجات قدیمی زده و کمپرسورهای هوای ۴۰ ۵۰ ساله و منسوخ اطلس کوپکو را ببینید که همچنان همچون روز اول کار میکنند، و البته که برای برخی از این برندها، همچون اطلس کوپکو، قطعات یدکی و نگهداری به مراتب آسانتر از برخی دیگر همچون کمپرسور کایزر آلمان است.

خریداران کمپرسور باد صنعتی درجه یک امکان خرید کمپرسور دست دو و کارکرده با قیمت‌هایی مناسبتر هم دارند. اما گزینه‌ی دیگر مصرف کنندگان هوای فشرده رجوع به برندهای سازنده‌ی کمپرسور درجه دو است که در میان آنها آلمیگ از اعتبار خوبی برخوردار است. البته کمپرسور آلمیگ نو هم چندان ارزان نیست و قیمت آن در پایان مطلب خواهد آمد. ایرهورس چین یا سازندگان وطنی کمپرسور هوا هم از جمله گزینه‌های درجه سه خریداران کمپرسور باد صنعتی است.

کمپرسور باد صنعتی چیست؟

کمپرسور باد صنعتی دستگاهی است که همچون باتری نیرومندی توان مورد نیاز کارخانجات، صنایع، معادن، راهسازی و حفاری را به صورت پنوماتیک یا بادی تامین میکند. این توان قابلیت ذخیره داشته و نسبت به نیروی برق امنیت و انعطاف بهتری دارد. پنوماتیک نیز همچون هیدرولیک از ابداعات هوشمندانه‌ی بشر برای راه اندازی تجهیزات فنی است.

دریل پنوماتیک یا دریل هیدرولیک؟

اما در اینجا صحبت ما از دستگاهی برقی است، دقیق‌تر، کمپرسور اسکرو برقی اویل فری.

کمپرسور اسکرو برقی اویل فری

کمپرسور اسکرو دستگاهی است که توان تامینی از موتور الکتریکی یا دیزلی را به المنت کمپرسور فرستاده و داخل المنت دو روتور در هم تنیده‌ی نر و ماده هوا را متراکم میسازند. هوای متراکم فشار بالاتری داشته و از شیر خروجی با دبی مشخصی تخلیه میشود. کمپرسور اسکرو برقی دستگاهی است که موتور آن الکتریکی یا به بیانی الکتروموتور است و زیمنس و WEG از جمله برندهای شناخته شده و سازندگان الکتروموتورهای باکیفیت هستند.

برای موتورهای دیزلی از آنجایی که دهه‌ها صنایع حمل و نقل هم حامی پیشرفت آنها بودند برندهای قدیمی‌تر و قوی‌تری چون کاترپیلار، دویتز آلمان، کوبوتا ژاپن، جان دیر و مرسدس بنز را داریم.

همچنین گروهی از کمپرسورهای اسکرو برقی که با نام اویل فری یا غیرروغنی شناخته میشود امکان تامین هوای فشرده‌ی پاک که روغن در داخل المنت آن جریان نداشته و آلایندگی پایین و گاه صفر دارد ارائه میدهد که برای مصارف رنگ پاشی، دارویی و غذایی و برخی دیگر از مصارف ضروری است.

روغن کمپرسور اسکرو در داخل المنت کمپرسور وظایف متعددی از جمله پاکسازی و خنک کنندگی دارد که همگی به افزایش بهره وری کمپرسور و هوادهی بهتر می انجامد. در کمپرسور اسکرو اویل فری کلیرانس یا فاصله‌ی روتورها با جداره‌ی سیلندر بسیار اندک است تا از جریان برگشتی هوای فشرده در داخل المنت جلوگیری شود. جلوگیری از این هدررفت هوای فشرده برای افزایش بهره‌وری کمپرسور ضروری است. همچنین روکش‌های مخصوص روتورهای کمپرسور اسکرو غیرروغنی عبارت است از تفلون یا پلی تترا فلوئورو کربن برای دماهای معمولی و مولیبدنوم سولفاید برای درجات حرارت بالاتر.

کمپرسور آلمیگ

آلمیگ شرکتی آلمانی فعال در ساخت کمپرسورهای هواست. نام آن مخفف شده است از Automatische Luftpumpen – Made in Germany و دهه‌ها در این حوزه تجربه‌ی ساخت کمپرسورهای اسکرو، پیستونی، توربو و اسکرول داشته و همچنین این سیستم‌ها را در نسخه‌های اویل فری برای تولید هوای فشرده خشک نیز عرضه می کند. کمپرسورهای آلمیگ بالاترین سطوح تطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا را دارد و با مراجعه به وبسایت آن میتوان به توضیحات بیشتری در این مورد دست یافت.

منبع: کمپرسور اسکرو برقی آلمیگ – G Drive

آلمیگ زیرمجموعه‌ی هولدینگ معظم فوشنگ چین است.

کمپرسور اسکرو برقی اویل فری آلمیگ، مدل Lento 55 LK

آلمیگ از موتور ۵۵ کیلوواتی IP54 خود برای این کمپرسور اویل فری بهره برده است که در ولتاژ ۴۰۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتز کار میکند. این کمپرسور نسبتا کمصداست و در صددرصد زیر بار ۷۵ دسی بل صدا تولید میکند ( در فاصله یک متری دستگاه مطابق استاندارد مذکور)

 

کمپرسور آلمیگ قابلیت هوادهی در رنج گسترده‌ای را از ۵ بار تا ۱۰ بار فشار عملیاتی دارد و مشخصات دقیق آن در زیر آماده است:

قیمت کمپرسور آلمیگ ۵۵ کیلووات – کمپرسور اسکرو برقی اویل فری آلمانی درجه دو – خشک و نو

قیمت پیشنهادی همکار از ارلنگن آلمان، شهر صنعتی جنوب آن کشور، برابر با ۷۰ هزار یورو است (دقیق دقیق ۶۹ هزار و ۹۰۰ یورو). این قیمت برای کمپرسوری ساخت سال ۲۰۲۲ و با ۲ ساعت کارکرد پیشنهاد شده است.

تماس با شرکت