به تازگی یکی از همکاران چینی در تماسی با شرکت جهان کمپرسور پروفایل شرکت خود، کمپانی ایرهورس تولیدکننده کمپرسور اسکرو برقی از گوانگژو را ارسال کرد که بدون تحلیل و رتبه بندی کیفی در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

تخصص ایرهورس در تولید کمپرسور باد صنعتی اسکرو، درایر هوای فشرده، مخازن هوای فشرده و فیلترهای موردنیاز است. این شرکت مدعی بکارگیری المنت‌های ساخت آلمان، یاتاقان‌های SKF، قطعات الکتریکی زیمنس و اشنایدر و نیز سایر قطعات از برندهای معتبر دیگر است. ایرهورس کمپرسور اسکرو برقی خود را با ویژگی‌های پایداری وبهره‌وری بالا، صدای کم و عمر طولانی معرفی میکند. از جمله کارخانجاتی که مشتری ایرهورس هستند میتوان به کارخانجات تولید کاغذ، سیمان، پارچه، الکتریسیته، بسته بندی و صنایع غذایی اشاره کرد. همچنین به دو کارخانه‌ی تولید کشتی و تولید برق نیز اشاره شده است. با وجود اشاره‌ی مکرر به المنت یا واحد هواساز ساخت آلمان، این مجموعه به برند شرکت سازنده اشاره ای نداشته است. همچنین به طور دقیق بیان نشده است که الکتروموتور آن ساخت زیمنس است، تنها به «قطعات الکتریکی ساخت زیمنس و اشنایدر» بسنده شده است.

این شرکت استانداردهای لازم را کسب کرده و ۱۵ سال سابقه‌ی تولید در منطقه گوانگژوی چین دارد. مطابق ادعای خود آنها کمپرسورهای شرکت ایرهورس توان فعالیت بیش از ۱۵ سال دارد. این شرکت ۲۰۰ نفر کارکنان دارد.

پروفایل شرکت AirHorse چین – گوانگژو

نمونه کمپرسور باد صنعتی ایرهورس

کمپرسور اسکرو برقی

کمپرسور کوپل مستقیم - کمپرسور باد صنعتی - کمپرسور اسکرو برقی
دیتاشیت

همانطور که در جدول فوق ملاحظه میکنید مد‌ل‌های مختلف و متعددی از کمپرسورهای کوپل مستقیم ایرهورس معرفی شده و ویژگی‌های فنی آنها آمده است. برای نمونه کمپرسور AHD-220A دستگاهی است که در فشارهای ۷، ۸، ۱۰ و ۱۲ بار تولید میشود و به ترتیب در فشارهای عملیاتی مذکور، ۲۸/۷، ۲۷/۶، ۲۴/۶ و ۲۱/۵ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی یا دبی هوای فشرده خروجی دارد. این کمپرسور، بنا بر بروشور، توان عملکرد مناسب در درجات حرارتی منفی پنج تا مثبت ۴۵ درجه سانتیگراد را دارد. در زیر جدولی از اطلاعات فنی درایرهای ساخت ایرهورس را نیز ملاحظه میکند.

درایر تبریدی چینی
درایرهای تبریدی ایرهورس

مطلبی خواندنی از جایگزینی درایرهای مختلف اطلس کوپکو با یکدیگر

این کمپانی همچنین فیلترهای تخصصی خط لوله نیز طراحی و تولید میکند که مشخصات آن مشتمل بر جریان هوای عبوری، سایز اتصالات و بیشینه‌ی فشار قابل تحمل در جدول زیر آمده است:

فیلتر لوله کشی هوای فشرده
فیلتر لوله کشی هوای فشرده

کمپرسور اسکرو برقی دستگاهی است که توان مورد نیاز واحد هواساز یا ایرند را از موتور الکتریکی دریافت مینماید. این کمپرسورهای باد صنعتی برای تمامی مصارفی که دسترسی مداوم به الکتریسیته‌ی صنعتی دارند ایده‌آل بوده و نسبت به کمپرسور دیزلی پرتابل مزایای متعددی دارد.

در میان اقسام کمپرسور باد صنعتی، کمپرسور اسکرو برقی دستگاهی است که هوای محیط را دریافت کرده و به میان دو روتور نر و ماده‌ی نامتقارن میفرستد. با حرکت این دو روتور در هم تنیده، هوا گیر افتاده و فضای در دسترس آن کاسته میشود. همچنین هوا به جلو رانده شده و با افزایش فشار از دریچه‌ی خروجی تخلیه میشود. برندهای معتبر سازنده‌ی کمپرسور اسکرو برقی در جهان عبارتند از اطلس کوپکو، اینگرسولرند و دوسان، کمپرسور کایزر، سول ایر و کمپ ایر. همچنین در میان برندهای آسیایی ایرمن ژاپن (نمونه کمپرسور دیزلی ایرمن) از جمله معتبرترین هاست. در کنار ایرمن ژاپن، کمپانی عظیم کوبلکوی ژاپن نیز اقدام به تولید کمپرسور اسکرو برقی میکند. در میان برندهای چینی، دومین اقتصاد جهان، کمپرسور فوشنگ بزرگترین شرکت سازنده‌ی کمپرسور اسکرو برقی است و زیرمجموعه‌ی آن، آلمیگ آلمان نیز شایسته‌ی معرفی است.

در سوی دیگر طیف، در داخل کشور نیز ما تولیدکنندگان کمپرسور داریم و همچنین برخی اقدام به سرهم کردن کمپرسور اسکرو برقی میکنند. در حال حاضر ما با دستگاه‌های ساخت ایرهورس کار نکرده ایم، اما به نظر میرسد کمپرسورهای باد صنعتی ساخت ایرهورس، در رتبه‌بندی کیفیت کمپرسور اسکرو، جایی بعد از فوشنگ و آلمیگ، بخصوص کمپرسورهای ساخت آلمیگ، قرار میگیرند، با اختلافی نه چندان زیاد.

برخی دیگر مدل‌های ساخت شرکت ایرهورس گوانگژو در فایل بروشور و کتابچه راهنمای زیر قابل دسترسی است:

کاتالوگ کمپرسور اسکرو برقی ایرهورس چین – گوانگژو

وبسایت شرکت ایرهورس چین – گوانگژو

تماس با شرکت