کمپرسور باد صنعتی سری L اینگرسولرند، کمپرسور اسکرو هوای خشک یا اویل فری این برند هستند که با موتورهای ۳۷ تا ۱۱۰ کیلوواتی به بازار عرضه می شوند. در این مطلب به بررسی یکی از این مدل‌ها و نگاهی گذرا به جدول سایر مدل‌ها خواهیم پرداخت. برای شناخت بهتر از الکتروموتور کمپرسور اسکرو برقی به مطلب زیر مراجعه کنید:

موتور الکتریکی کمپرسور

مصارف هوای فشرده عاری از روغن – کمپرسور اسکرو اویل فری

کمپرسورهای این خانواده برای بازارها و مصرف‌کنندگانی مناسب هستند که به فشار عملیاتی پایین و خلوص هوای بالا (عاری از روغن) نیاز دارند. در میان این صنایع میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • صنایع غذایی و نوشیدنی‌ها: کاهش ریسک آلایندگی در محصول نهایی ضروری است.
  • صنایعی پترو/شیمیایی: برخی از استانداردهای بالادستی نیاز به کیفیت هوا تا ۱۰۰ درصد را برای حضور در فرآیند ایجاب می کند.
  • صنایع سیمان و مواد معدنی
  • صنایع دریایی: جرثقیل‌های پنوماتیک و پکینگ و فشرده‌سازی بالاست (مواد متعادل‌کننده‌ی کشتی)
  • صنایع نیروگاهی: مدیریت خاکستر بادی، سیال‌سازی هوا
  • مدیریت فاضلاب: هوادهی و فرآیند‌های ازوناسیون
مشخصات فنی خانواده کمپرسور اسکرو اویل فری اینگرسولرند - سری L - عکس دیتاشیت کمپرسور اسکرو
مشخصات فنی کمپرسورهای اویل فری اینگرسولرند – سری L

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید کمپرسور L 37 اینگرسولرند در دو مدل ۲ و ۱/۵ بار با هوادهی هوای فشرده‌ی متناظر ۱۱ و ۱۴ مترمکعب بر دقیقه تولید می شود. همانطور که از نام این مدل کمپرسور برمی آید موتوری ۳۷ کیلوواتی بر روی آن سوار بوده و ۲۳۵۵ کیلوگرم وزن دارد.

مشابه این کمپرسور باد صنعتی از اطلس کوپکو در‌ مدل‌های ZE و ZA تولید میشود که علت اصلی گرانی آن برند اطلس کوپکو و بکارگیری تکنولوژی روز و برندینگ بهتر است. کمپرسور باد صنعتی اینگرسولرند در این مدل چندان دستگاه پیچیده ای نیست.

مدل‌های دیگری سری L اینگرسولرند

اما در میان مدل‌های دیگر سری L کمپرسورهای اینگرسولرند، بالاترین فشاری که از این کمپرسورهای اویل فری می توان انتظار داشت ۳ تا ۳/۵ بار بوده و در مدل‌های L 45، L 55، L 75، L90 و L110 این فشارها در دبی‌های هوای فشرده‌ی خروجی تا ۲۶ مترمکعب بر دقیقه در دسترس خواهند بود. قریب به اتفاق این دستگاه‌ها در همان رنج ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند.

کمپرسور باد صنعتی؛ دوسان یا اینگرسولرند؟

لازم به ذکر است که از سال ۲۰۰۷ و در پی خریداری واحدهای مختلف اینگرسول‌رند توسط دوسان، بسیاری از مدل‌های این کمپرسورسازی ذیل برند دوسان تولید می شوند. گروه دوسان قدیمی‌ترین شرکت کره ای فعال است و یکی از ۱۰ کمپانی بزرگ بازار صنایع سنگین محسوب میشود. این کمپانی در ساخت و طراحی‌ نیروگاه‌های برق تجربه بسیار زیادی دارد. دوسان شرکت مادر اوشکودای چک و بابکت نیز است.

تماس با شرکت