دیتاشیت کمپرسورهای سری AS کایزر
مشخصات فنی کمپرسورهای روغن پاششی AS 20 – AS 25 و AS 30 کایزر

کمپرسورهای کایزر در کنار کمپرسورهای هوای اطلس کوپکو و اینگرسولرند (دوسان کنونی) از برترین و قابل اتکاترین برندهای کمپرسور هوا و بالاخص کمپرسور هوای اسکرو هستند. در این میان در دهه‌ی گذشته کارخانجات کمپرسورسازی کایزر تمایلی به حضور در بازار ایران نداشته‌اند لیکن برخی کارخانجات با خط تولید اقدام به واردات کمپرسورهای این برند معتبر آلمانی کرده‌اند.

سری AS، کمپرسور اسکرو برقی و روغن پاششی از کمپرسور کایزر

در میان مدل‌های مختلف کایزر، کمپرسورهای سری AS، از نمونه کمپرسورهای روغن پاششی (اویل اینجکت) این برند هستند. مشخصات فنی کمپرسورهای AS 20، AS 25 و AS 30 کایزر را در جدول ابتدای متن مشاهده می کنید. AS 20 و AS 20 T در ظرفیت‌های هوادهی ۲/۸، ۲/۴ و ۱/۸۲ مترمکعب بر دقیقه و به ترتیب با فشارهای عملیاتی ۸/۶، ۱۱ و ۱۵ بار طراحی و ساخته می شوند و همانطور که از نام آنها برمیاید مجهز به موتورهای الکتریکی ۲۰ کیلوواتی هستند. این کمپرسورها همچنین کمپرسورهای کمصدایی بوده و تا ۶۷ دسی‌بل (در کنار دستگاه) آلودگی صوتی دارند. برای مقایسه جارو برقی خانگی صدایی برابر با ۷۵ دسی‌بل و صدای گفتگوی نرمال افراد نیز در بازه‌ی ۶۰ تا ۷۰ دسی‌بل قرار میگیرد (دسی‌بل واحدی لگاریتمی است، تفاوت ۱۰ واحدی در واحدهای لگاریتمی مقداری بزرگ محسوب می شود).

تصویر تزئینی از کمپرسور اسکرو برقی AS 20 کایزر
کمپرسور AS 20 کایزر

درایر کمپرسور هوا

کمپرسورهای کایزر نیز مشابه با کمپرسورهای اطلس کوپکو، در مدل‌های فول فیچر یا مجهز به درایر نیز عرضه می شوند. درایرها در این مدل‌ کمپرسورها در کابینتی جداگانه قرار گرفته است تا با آلاینده‌ها و حرارت هوای پکیج کمپرسور تماسی نداشته باشد.

کمپرسور اسکرو برقی کایزر یا اطلس کوپکو؟

در صورت همصحبتی با تکنسینی کارکشته که سالیان مدیدی بر روی کمپرسورهای اسکروی مختلف بازار کار کرده، متوجه خواهید شد که کمپرسورهای کایزر یک ضعف برجسته نسبت به مشابه اطلس کوپکویی خود دارند؛ سهولت نگهداری یا به زبان دقیق‌تر، غیبت این ویژگی.
خوشبختانه در نسخه‌های جدیدتر کایزر نیز متوجه این اشکال شده و در طراحی‌ها به ارتقای امکانات دسترسی تکنسین‌ها به داخل دستگاه پرداخته است. درهای سرویس در AS20، AS25 و AS30 از بغل و کامل باز می شوند، روکش فیلتر روی کولرها قابل شستشوست، دریچه‌هایی برای مشاهده‌ی وضعیت سطح سیال و تسمه‌ها تعبیه شده و امکان تخلیه‌ی و تعویض فوری سیالات نیز با شیر تخلیه فرآهم آمده است.

کتابچه معرفی این کمپرسورهای کایزر نیز بر روی صفحه‌ی مربوطه قرار گرفت.

از طرف دیگر کمپانی کمپرسور کایزر در دهه ۷۰ میلادی بر روی طراحی پروفایل روتورهای کمپرسور اسکرو توجه ویژه‌ای داشت و در طراحی این قطعات توانست مزیتی رقابتی نسبت به سایر کمپانی‌های سازنده‌ی کمپرسور اسکرو کسب کند. پروفایل سیگمای کمپرسور کایزر که بر روی بدنه‌ی تمامی کمپرسورهای این شرکت نیز حک شده است معرف ساختار خاص ایرند یا به قول اطلس کوپکویی‌ها المنت این کمپرسورهاست. ایرندهای کمپرسور کایزر از پروفایل نامتقارن ۶ به ۵ روتورها بهره می برد و نکته‌ی کلیدی آن کلیرانس اندک در تمامی مدل‌هاست. کلیرانس اندک بهره‌وری ایرند را تا میزان ۲۰ درصد افزایش میدهد و این بهینه‌سازی از آن روست که هدررفت هوای فشرده به صورت جریان برگشتی در داخل سیلندر فشرده سازی کاهش می یابد.

تماس با شرکت