به طور کلی کمپرسورهای متحرک (پرتابل) کایزر بر ۶ دسته است: کمپرسورهای کوچک که تا ۱/۶ مترمکعب بر دقیقه هوادهی دارند، کمپرسورهای کامپکت که تا ۵ مترمکعب بر دقیقه هوادهی دارند، محبوب‌ترین و چندبُعدی‌ترین دسته که تا ۱۱/۵ مترمکعب بر دقیقه هوادهی دارند و با عنوان Maximum Versatility شناخته می شوند، کمپرسورهای پرقدرت با هوادهی تا ۲۳/۳ مترمکعب بر دقیقه و کمپرسورهای بزرگ (مثلا M 350) که تا ۳۴ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده‌ی خروجی در اختیار مصرف‌کننده قرار می دهند؛ کاتالوگ جامع معرفی این پنج دسته‌ی اول که از M 13 تا M 350 را پوشش میدهد بر روی صفحه‌ی مربوط به کتب راهنمای کایزر قرار گرفته است (نامگذاری به سادگی M مخفف Mobilair و عدد مقابل آن نیز نمایانگر توان موتور سوار بر روی کمپرسور).

کتب راهنمای کایزر

دسته‌ی ششم که کاملترین و طبیعتاً گرانترین کمپرسور متحرک کایزر را در برمیگیرد کمپرسورهای پرقدرت و اویل فری کایزر هستند که تا ۴۵/۸ مترمکعب بر دقیقه (در M 500-2) هوای فشرده‌ی خشک را به مصرف‌کننده ارائه می دهند.

 

معرفی فنی کمپرسور اسکرو دیزلی کایزر، مدل M 15

در این مطلب به یکی از کمپرسورهای دسته‌ی اول خواهیم پرداخت، M 15، یکی از ۳ مدل کمپرسورهای دیزل کوچک کایزر که تا ۱/۶ مترمکعب بر دقیقه هوادهی هوای فشرده دارند:

دیتاشیت کمپرسورهای اسکرو و دیزل کوچک کایزر
مشخصات فنی کمپرسورهای دیزلی کوچک کایزر

کمپرسورهای اسکرو دیزلی کوچک کایزر در سه نوع M13، M15 و M17 طراحی و ساخته می شوند. تنها M 13 می باشد که در ۴ فشار عملیاتی ۷، ۱۰،، ۱۲ و ۱۳ بار تولید می شود و مدل M 15 تنها در فشار ۷ بار و مدل M 17 در فشارهای ۷ و ۱۵ بار به بازار عرضه می شود. M 15 کایزر همچنین همانطور که از نام آن برمیاید مجهز به موتور دیزل ۱۵/۵ کیلوواتی هوندا GX 630 می باشد(البته موتورهای M 13 و M 17 نیز از همین مدل ۱۵/۵ کیلوواتی هستند) و تا ۱/۴ مترمکعب بر دقیقه در فشارعملیاتی ۷ بار ظرفیت هوادهی دارد. پیشتر در بررسی مدل‌های کمپرسورهای اطلس کوپکو و اینگرسولرند دیده بودیم که در کمپرسورهای دیزل عموما از موتورهای شرکت‌های دیگر سازنده همچون کاترپیلار، مرسدس بنز، کوبوتا و دویتز استفاده می شود، کایزر برای این کمپرسورها به سراغ هوندای کره ای رفته است.

شاسی و بدنه‌ی کمپرسور دیزلی کایزر

این کمپرسورهای کوچک همچنین سبک نیز هستند و تنها ۲۰۲ کیلوگرم وزن داشته و تانک سوخت آنها نیز ۲۰ لیتر گنجایش دارد. بدنه‌ی این کمپرسورها از پلی اتیلن می باشد که در مقابل ضربات مقاومت بسیار خوبی دارد.

تصویری جانبی از کمپرسور اسکرو دیزل کایزر
کمپرسور M 15 کایزر
کمپرسور کایزر حقیقتا در طراحی زیباتر از کمپرسورهای اطلس کوپکو و بالاخص اینگرسولرند است. کمپرسورهای مذکور عموما کاربردی تر و خشکتر طراحی میشوند. کمپرسور کایزر بوی تکنولوژی تمیز آلمانی میدهد.
نمایی از کمپرسور M 17 کایزر

کمپرسور M 17 کایزر در مدل ۱۵ بار از ایده‌الترین کمپرسورهای دیزلی متحرک برای عملیات جاگذاری کابل‌های فیبر نوری است.

تماس با شرکت