در ادامه‌ بررسی کمپرسورهای اسکرو دیزل اطلس کوپکو، مدل‌های هِوی دیوتی که برای کاربردهای سنگین‌تر و همچنین، در صورت ضرورت، پرتحرک طراحی و ساخته می شوند، به بررسی کمپرسور اسکرو دیزل XAMS 355 میپردازیم. بر اساس راهنمای نامگذاری مدل‌های دیزل اطلس کوپکو، میدانیم که XAMS 355 متحرک و دیزل، تک استیج، و مجهز به پروفایل کاهش آلایندگی صوتی است. این کمپرسور فشار عملیاتی ۱۰۲ psi و ۳۵۰ لیتر بر ثانیه دبی هوای فشرده خروجی یا FAD دارد. در عنوان آن بعضا ذکر نمیشود لیک ما میدانیم که این خانواده‌ی مورد بررسی در پست‌های اخیر از موتورهای مرسدس بنز بهره می برند.

در این راهنما نحوه نامگذاری بسیاری از مدل‌های قدیمیتر (پیش از ۲۰۱۰) اطلس کوپکو آمده است. با آگاهی از این راهنما خواهیم دانست کمپرسور اسکرو دیزلی که در نام خود X دارد متحرک،‌A دارد تک استیج، S دارد مجهز به پروفایل کاهش صدا بوده و اعداد و ارقام مقابل آن به چه معناست و چه فشار عملیاتی و دبی هوای فشردهای ارائه میدهد.
راهنمای نامگذاری کمپرسورهای اسکرو دیزل اطلس کوپکو – پس از ۲۰۱۰ این اصول کلی کمتر رعایت شده است. بخصوص حروف فشار عملیاتی و تعداد مراحل فشرده سازی بعضاً مطابقی با این راهنما ندارند.

موتور این کمپرسور OM 366 LA مرسدس بنز و مشابه با XAMS 295 و XAS 405 می باشد. فشرده‌سازی در کمپرسورهی  اسکرو داخل المنت هواساز و میان دو روتور نر و ماده صورت می پذیرد و در سه مدل با موتور یکسان، حتما دنده‌های کمپرسورها متفاوت خواهد بود تا خروجی فشار عملیاتی و هوادهی متفاوتی داشته باشد. XAMS 355 در مبنای سیستم اندازه‌گیری استاندارد بین‌المللی ۲۱ مترمکعب بر دقیقه با ۸/۶ فشار عملیاتی نرمال ارائه میدهد. دور موتور مرسدس بنز نصب شده بر روی این دستگاه‌ کمپرسور اسکرو تا ۲۴۰۰ بر دقیقه بوده و در هنگام استراحت تا ۱۵۰۰ دور بر دقیقه کاهش می یابد. سایر مشخصات فنی هواساز، موتور دیزلی و ابعاد شاسی و بدنه این دستگاه در جدول زیر قابل مشاهده می باشد.

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو XAMS 355 اطلس کوپکو در این جدول در داخل کادر آبی رنگ مشخص شده است.
دیتاشیت کمپرسورهای این مجموعه

در انتخاب کمپرسورهای دیزل و برقی اسکرو، مصرف کننده می بایست همواره مصرف خود را بررسی کرده و مقادیر را یا با مشاوره متخصصین یا با بنچ‌مارک صنعت خود تعیین کند. این آگاهی هم در انتخاب کمپرسور مناسب و هم در جلوگیری از دریافت راهنمایی‌های، خواسته یا ناخواسته، اشتباه کمک خواهد کرد. کمپرسورهای اطلس کوپکو از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار، بالاخص بازار ایران هستند. تاکید بر برتری آنها بر سایر برندها در بازار ایران، فعلا، به موجب دسترسی بسیار آسانتر به قطعات یدکی و خدمات فنی حرفه‌ای آنهاست.

تانک ذخیره هوای فشرده کمپرسور XAMS 355 همانند XAMS 295 بوده و ۱۴۷ لیتر ظرفیت نگهداری هوای فشرده دارد.

قاعده‌ی سرانگشتی موتور دیزلی در هنگام خرید کمپرسور پرتابل

موتور کاترپیلار بهترین است. موتور مرسدس بنز خطی با بیش از ۲۴۰۰ دور بر دقیقه سرعت ریسکی است.

تماس با شرکت