پیشتر در چهار مطلب اخیر به معرفی اجمالی XAS 405 ، XAS 495 ، XAS 295 و XAMS 355 پرداختیم. حال در این مطلب به معرفی پنجمین کمپرسور اسکرو از کمپرسورهای دیزلی خانواده‌ی X Md یا همان کمپرسورهای پرتابل، دیزلی و موتور بنز اطلس کوپکو میپردازیم. در میان شرکت های کمپرسورسازی مطرح جهانی، اطلس کوپکو از بیشترین تنوع در تامین کنندگان موتور دستگاه‌های دیزلی خود بهره می برد. کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو از موتورهای شرکت‌های کاترپیلار، دویتز آلمان، کوبوتای ژاپن، جان دیر انگلستان، کامینز و مرسدس بنز استفاده می کنند. در میان موارد نام برده شده، کاترپیلار کیفیتی متمایز دارد اما تمامی این کمپرسورها از موتورهایی مطمئن و قابل اتکا برخوردارند. کمپرسور اسکرو دیزلی XAMS 445 اطلس کوپکو دبی هوای فشرده خروجی برابر با ۲۶ مترمکعب بر دقیقه در فشار عملیاتی هشت و نیم بار دارد که آن را برای عملیات مختلفی در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی* و معادن مناسب ساخته است. این دبی هوای خروجی عموما نیاز حفاری به هوای فشرده مداوم را تغذیه میکند.

* سری به صفحات کمپرسور دیزلی مناسب نگهداری و سرویس خطوط لوله و کمپرسور هوا در پالایشگاه نفت بزنید.

اطلاعات فنی XAMS 445 اطلس کوپکو

موتور OM 441 LA مرسدس بنز - موتور خطیاین کمپرسور اسکرو همانطور که پیشتر گفته شد از موتور دیزلی مرسدس بنز برای تولید توان موردنیاز خود استفاده می کند. این موتور از مدل OM 441 LA بوده، ۲۰۶ کیلووات توان تولیدی در سرعت نرمال شافت دارد. دور این موتور در حالت نرمال و ماکسیمم ۲۴۰۰ و در حالت آنلود ۱۵۰۰ بر دقیقه می باشد.

فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی

کمپرسور XAMS 445 برای ارائه‌ی فشار عملیاتی ۸/۶ بار معادل ۱۲۵ psi و با FAD یا ظرفیت هوادهی هوای فشرده خروجی ۲۶/۱ مترمکعب بر دقیقه معادل ۹۲۲ cfm طراحی و ساخته شده است. همانطور که از نام آن نیز بر می آید: X متحرک، A تک استیج، M فشار عملیاتی ۸/۶ بار، S پروفایل کاهش صدا و ۴۴۵ لیتر بر ثانیه دبی هوای فشرده خروجی.

کمپرسور دیزلی XAMS 445 کمپرسوری جان سخت برای شرایط آب و هوایی مختلف و در صورت نیاز تحرک زیاد است.

این کمپرسور یک تانک ذخیره هوای فشرده به ظرفیت ۱۹۲ لیتر نیز همراه دارد و مشابه با سایر مدل‌های این رده حدود ۱۰۰ دسی‌بل آلایندگی صوتی خواهد داشت. ظرفیت تانک سوخت آن ۳۳۴ لیتر و ظرفیت سیستم روغن کمپرسور ۶۶ لیتر می باشد؛ همچنین موتور این کمپرسور، OM 441 LA مرسدس بنز ظرفیت ۱۵ لیتر روغن داشته و سیستم خنک کننده‌ی آن نیز ۵۴ لیتر مایع مبرد در بر میگیرد.

نکات تکمیلی

شرایط محیطی مناسب برای عملکرد کمپرسورهای X Md اطلس کوپکو از منفی ده درجه تا ۵۰ درجه سانتیگراد است. این کمپرسور اسکرو تا ارتفاع ۴۰۰۰ متر از سطح دریا عملکردی نرمال خواهد داشت. شیرهای خروجی هوای فشرده کمپرسور XAMS 445 مشتمل بر دو شیر یک و دو اینچی است. برای دسترسی به کاتالوگ‌های این کمپرسورها به صفحه کتب راهنمای اطلس کوپکو بر روی سایت مراجعه فرمایید.

تجربه کارشناسان ما با موتور دیزلی بنز

۲۴۰۰ دور بر دقیقه زیاد است و چنین موتوری زود خراب میشود. از موتور خطی بنز تجربه‌ی خوبی نداریم.

تماس با شرکت