کمپرسور اسکرو برقی

کمپرسور دستگاهی است که به مانند یک باتری قدرتمند در خدمت صنایع تولیدی و غیرتولیدی عمل میکند. این باتری با نیروی باد یا هوای فشرده ماشین آلات و ابزار پنوماتیک یا بادی را به کار میاندازد. هوای فشرده نسبت به الکتریسیته ایمن‌تر بوده و انعطاف بیشتری را در کارخانجات فراهم میآورد. برای تمامی نیازهایی که دسترسی مداوم و مطمئن به الکتریسیته صنعتی داشته باشند بکارگیری کمپرسور اسکرو برقی بر کمپرسور دیزلی و پرتابل ارجحیت دارد.

جداولی از مدل‌های بررسی شده‌ی کمپرسور اسکرو بر روی وبسایت جهان کمپرسور قرار گرفته است. سری به مطلب مدل‌های بررسی شده‌ی کمپرسور اسکرو بزنید تا به طور خلاصه با آن مدل‌ها آشنا شده و لینک دسترسی به آنها را بازیابید.

پروفایل روتور سیگما

واحد مهندسی و طراحی کمپرسور کایزر در دهه هفتاد میلادی به دنبال افزایش بهره وری واحدهای هوای فشرده، قلب تپنده‌ی کمپرسورهای خود، رفت. این مسئله با چند رویکرد پیش گرفته شد: نخست کاهش کلیرانس یا فاصله روتورها با جداره محفظه تراکم. در کمپرسورهای روغن پاششی نیازی به کاستن کلیرانس برای دستیابی به بهره‌وری بیشتر احساس نمیشد، لیکن کمپرسور کایزر با طراحی دقیق و کاهش این پارامتر، هدررفت هوای فشرده به صورت جریان برگشتی را به صفر میل داد. از دیگر سو مهندسان و طراحان کمپرسور کایزر اقدام به روکش مناسب روتورهای اسکرو برای پاکسازی و خنک شوندگی بهتر کردند.

کمپرسور اسکرو برقی کایزر، مدل DSD 201

در سال‌های اخیر کایزر اقدام به تولید مدل‌هایی با سیستم نامگذاری دقیقتری کرده است به طوری که DSD 200 نسخه‌ی کمپرسور مشابه کایزر به جای DSD 201 است. این دستگاه از موتور ۲۰۰ اسب بخار یا ۱۵۰ کیلوواتی بهره میبرد و مشخصات آن در جدول اطلاعات فنی زیر آمده است:

اطلاعات فنی کمپرسور اسکرو برقی کایزر DSD 200
دیتاشیت

کمپرسور اسکرو برقی کایزر مدل DSD 200 در مدل‌های ۸/۶، ۱۰، ۱۲ و ۱۴/۷ بار و با دبی‌های هوای فشرده خروجی به ترتیب ۸۸۲، ۷۰۷، ۶۹۵ و ۵۴۴ سی اف ام به بازار عرضه میشود.

برای دسترسی به دیتاشیت و دفترچه‌های راهنمای مدل‌های متنوع‌تری از کمپرسورهای کایزر به صفحه کتب راهنمای این برند سری بزنید. همچنین امکان دسترسی به مدل‌های مشابه و جایگزین از برندهای اطلس کوپکو و اینگرسولرند نیز در صفحات مختلف وبسایت و بخش کتب راهنما فراهم است.

اما مدلی که امروز بدان میپردازیم، کمپرسور اسکرو برقی DSD 201 کایزر از موتوری ۱۱۰ کیلوواتی بهره برده و ۲۱ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده در فشار ۷/۵ بار در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. موتور این کمپرسور ۱۵۰۰ دور بر دقیقه سرعت دارد.

کمپرسور اسکرو برقی کایزر DSD 201

کمپرسور اسکرو برقی روغن پاششی کایزر - ۷/۵ بار و ۲۱ مترمکعب بر دقیقه

کمپرسور کایزر و بازار ایران

همواره این توجه ضروری است که کمپانی کمپرسور کایزر هیچگونه تمایلی به فعالیت در ایران نداشته و این سیاست در تمام طول ۱۸ سال گذشته در این شرکت برقرار بوده است. در اوایل دهه ۸۰ و طی مکاتباتی که ما داشتیم این کمپانی برای برقراری نمایندگی در ایران ابراز تمایل کردند اما در سال‌های بعد و به موجب رویکرد محتاطانه، این کمپانی چشم از بازار ایران پوشیده است. به موجب این مسئله دسترسی به خدمات حرفه‌ای و بالاخص قطعات یدکی ماشین آلات کایزر با دشواری‌هایی روبرو بوده است.

تماس با شرکت