تاریخچه کمپ ایر

کمپانی کمپ ایر شرکتی مهندسی و تولیدی، متخصص در تولید سیستم‌های هوا و گاز فشرده است. کمپ ایر در سال ۱۸۰۱ و با نام هولمن شروع به فعالیت نموده و پس از ۲۲۰ سال ادغام و جابجایی مالکیت، اکنون در مالکیت کمپانی گاردنر دنور آمریکاست. گاردنر دنور کمپ ایر را در سال ۲۰۰۸ میلادی به قیمت ۲۰۰ میلیون یورو از آلچمی خریداری کرده است.
پیشتر گفته شد که اینگرسول رند نیز به مالکیت گاردنر دنور درآمده است؛ در حال حاضر اینگرسول رند شرکت مادر کمپ ایر محسوب میشود.

محصولات کمپ ایر

کمپ ایر گروهی از بهترین کمپرسورهای هوای برقی و پرتابل را در انواع روغن پاششی و اویل فری تولید میکند. امروز قصد داریم به بررسی یکی از مدل‌های شناخته شده این برند، L90،‌ بپردازیم. L90 کمپرسوری اسکرو، برقی و روغن پاششی است و در دسته‌بندی‌های کمپ ایر، در کنار مدل‌های ۹۰ تا ۱۳۲ کیلوواتی قرار میگیرد.

کمپرسور اسکرو برقی ۹۰ تا ۱۳۲ کیلووات

مدل‌های ۹۰ تا ۱۳۲ کیلوواتی کمپرسور اسکرو برقی روغن پاششی کمپ ایر در دو حالت سرعت ثابت و سرعت متغیر طراحی و به بازار عرضه میشود. مد‌ل‌های سرعت متغیر با پسوند RS شناخته میشود که اختصاری از عبارت انگلیسی Regulated Speed است. اینگرسول رند با ارائه‌ی این سری کمپرسورهای جدید مدعی بهترین بازدهی در میان کلاس کمپرسورهای اسکرو برقی و روغن پاششی است.

در معرفی این کمپرسورها،‌ بر روی وبسایت شرکت کمپ ایر، ویژگی‌های زیر برای آنها برشمرده شده است:

  • هوای فشرده با کیفیت و قابل اتکا
  • کنترلر لمسی تمام عیاری که کاربری راحتی برای مصرف کننده دارد
  • بهره‌وری انرژی برتر
  • انعطاف بالا
  • ردپای زیستی (آلودگی) کم
  • هزینه نگهداری پایین
  • و شیر تنظیم نوآورانه که تا ۵ درصد بهره وری را (در برخی مدل‌ها) افزایش میدهد

اطلاعات فنی کمپرسور L90 کمپ ایر

دیتاشیت اطلاعات فنی کمپرسورهای سری L کمپ ایر - ۹۰ تا ۱۳۲ کیلووات - سرعت ثابت و سرعت متغیر
اطلاعات فنی کمپرسور L90 کمپ ایر

همانطور که در جدول فوق آمده،‌ کمپرسور L90 کمپ ایر در سه فشار کاری ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ بار و با ظرفیتهای هوادهی متناظر ۱۸/۱۶، ۱۵/۵۱ و ۱۳/۵۲ مترمکعب بر دقیقه عرضه میشود. این کمپرسورها ۲۴۴۷ کیلوگرم وزن دارد. در مدل‌های RS یا سرعت متغیر، کمپرسور L90 RS دستگاهی است که فشار عملیاتی ۵ تا ۱۳ بار را در محدوده ظرفیت هوادهی ۵/۲۰ تا ۱۸/۱۶ مترمکعب بر دقیقه و متناسب با نیاز مصرف کننده در اختیار قرار میدهد. تمامی این کمپرسورها هواخنک است و در مدل‌های آب‌خنک نیز ساخته و فروخته میشود.

دانلود فایل مطالعه موردی: بکارگیری کمپرسور سری L کمپ ایر در معادن

نسخه قدیمی

اطلاعات فنی گفته شده در بالا همگی مربوط به مدل‌های جدیدتر کمپرسور L90 کمپ ایر است. در مدل‌های قدیم‌تر، این کمپرسورها در مدل‌های L90، L110، L132 و L140 تولید میشد که مشخصات فنی کمپرسور L90 کمپ ایر، همانطور که در ادامه دیتاشیت آن را ملاحظه خواهید کرد به شرح زیر بود:

فشارهای عملیاتی ۷/۵ – ۱۰ و ۱۳ بار و ظرفیت هوادهی یا دبی هوای فشرده خروجی به ترتیب ۱۷/۴۵ – ۱۵/۴۷ و ۱۳/۴۵ مترمکعب بر دقیقه

همچنین در مدل RS یا سرعت متغیر در فشارهای ۵ تا ۱۳ بار محدوده ظرفیت هوادهی از ۴/۶۹ تا ۱۷/۷۴ را، متناسب با نیاز مصرف کننده، پوشش میدهد.

دیتاشیت قدیمی
دیتاشیت L90

فایل‌های کمپرسور اسکرو برقی روغن پاششی کمپ ایر L90 – L110 – L132 – و L140

بروشور معرفی مدل‌های جدید

بروشور قدیمی

ویرایش سوم چاپ نوامبر ۲۰۱۵ راهنمای راه اندازی، عملیات و نگهداری کمپرسور کمپ ایر L90-L140

تماس با شرکت