کمپرسور اسکرو برقی دیگری را از کمپرسورهای روغن پاششی اطلس کوپکو، خانواده GA، در مطلب زیر بررسی خواهیم کرد. اطلس کوپکو کمپرسورهای برقی خود را در دو دسته‌ی روغن پاششی و اویل فری به بازار عرضه میکند که دسته‌ی نخست خود، عموما، با عناوین GA و GR تقسیم میشود. GA کمپرسوری است که تنها از یک المنت تراکم هوا بهره میبرد. چنین کمپرسوری نسبت به مورد مشابهی که دو المنت تراکم متوالی یا موازی داشته باشد دبی حجمی یا فشار عملیاتی کمتری در اختیار مصرف کننده قرار خواهد داد.

عنوان GA 11 در دل خود اطلاعات دیگری نیز برای ما به همراه دارد، موتور الکتریکی ۱۱ کیلوواتی.

مشخصات فنی کمپرسور

کمپرسورهای GA، کمپرسورهای اسکرو برقی اطلس کوپکو هستند و در رنج گسترده‌ای از توان موتور و در نتیجه فشار و ظرفیت هوادهی تولید می شوند. همچنین این کمپرسورها در اقسام استاندارد و پلاس بوده، امکان تهیه‌ی آنها به صورت فول‌فیچر (همراه با خشک‌کن) وجود دارد و در نسخه‌های VSD مجهز به اینورتر می باشد.

کمپرسور GA 11 VSD پلاس از موتوری ۱۱ کیلووات معادل ۱۵ اسب بخار بهره می برد و با چینش دنده‌ها در مسیر این توان و انتقال نیرو به روتورهای اسکرو، هوایی با فشار ۵/۵ تا ۱۲/۵ بار تولید می کنند که مینیمم و ماکسیمم FAD یا دبی هوادهی هوای فشرده‌ی آن در جدول قابل ملاحظه است.

ابعاد این کمپرسور نیز در جدول زیر آمده است:

برتری GA

کمپرسورهای GA اطلس کوپکو یک برتری واضح بر کمپرسورهای برقی اینگرسول‌رند و کایزر دارند و آن نیز سهولت نگهداری و تعمیرات است. این مهم نه فقط به موجب وفور قطعات و حتی طراحی و ساخت باکیفیت بسیاری از قطعات اطلس کوپکو در ایران، بلکه به دلیل نحوه‌ی ساخت و طراحی خود کمپرسور و در نظر گرفتن سهولت سرویس می باشد.

کتب راهنما

بروشور این کمپرسورها در صفحه‌ی کاتالوگ‌های اطلس کوپکو بر روی سایت قرار گرفته است و میتوانید با مراجعه به لینک مذکور از اطلاعات کاملتری بهره‌مند شوید. کتب راهنما مجموعه‌ای از اطلاعات فنی و گاه مزایای دستگاه را برای عرضه به مشتری احتمالی در بر میگیرد. کتب راهنمای اطلس کوپکو نیز عموما بر چند دسته است، برخی دیتاشیت یا جدول اطلاعات فنی ساده ای است، برخی دیگر بروشوری برای معرفی است و در آن از مزایا و گاه محدودیت‌های دستگاه سخن گفته شده است. در آخر دسته‌ی جامعتری است که عموما از آن با عنوان منوآل یاد میکنیم. منوآل‌ها برای آگاهی از اطلاعاتی به کار میآید که در هنگام نگهداری از کمپرسور اسکرو یا دستگاهی دیگر ضروری است. این منوآل‌ها همچنین با لیست قطعات یدکی کمپرسور همراه هستند.

تماس با شرکت