کمپرسورهای زردرنگ کایزر کیفیت بالایی دارند. این کمپرسورها پیشتر به دلیل دشواری در سرویس و تعمیرات (دسترسی از بالا) کمتر محبوب تکنسین‌های هوای فشرده بودند ولی در مدل‌های جدیدتری چون SFC55 این ویژگی که نخستین بار در کمپرسورهای GA اطلس کوپکو رعایت شد به سایر ویژگی‌های خوب کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر افزوده شد. کمپرسور اسکرو دستگاهی است که در آن دو روتور در داخل سیلندر فشرده سازی (المنت یا ایرند) به وسیله‌ی توان تامین شده توسط موتور دیزلی یا برقی به گردش در میآیند تا هوا را فشرده سازند. هوای فشرده‌شده سپس از طریق شیر تخلیه و با لوله‌کشی در اختیار ماشین‌آلات پنوماتیک قرار میگیرد.

فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی SFC 55

تصویری از کمپرسور کایزر، مدل SFS 55
کمپرسور اسکرو برقی کایزر، مدل SFC 55

این کمپرسورها در دو فشار عملیاتی ۱۱۰ و ۱۲۵ پوند نیرو بر اینچ مربع (psi)، که به ترتیب معادل با ۷/۵۸ و ۸/۶۱ بار است، تولید می شوند. کمپرسورهای ۷/۵ بار این مدل دبی هوایی میان ۷۷ تا ۳۷۲ و کمپرسورهای ۸/۶ بار آن دبی هوایی  میان ۷۶ تا ۳۵۵ فوت مکعب بر دقیقه (cfm)، که بیشینه‌ی ظرفیت هوادهی آنها در حالت زیر بار به ترتیب معادل با ۱۰/۵ و ۱۰ مترمکعب بر دقیقه می باشد، ارائه می دهند.

کمپرسور اسکرو برقی آلمیگ

در مطلبی که به بررسی بازار کمپرسور هوای کشور چین پرداختیم با نام کمپانی فوشنگ آشنا شدیم (بزرگترین کمپانی چینی سازنده‌ی کمپرسور اسکرو) و در ادامه به معرفی یکی از زیرشاخه‌های آلمانی آن، آلمیگ، پرداختیم. کمپرسورهای آلمیگ اگرچه کمپرسورهای نسبتا باکیفیتی هستند، اما نباید در بازار با کمپرسور کایزر اشتباه گرفته شود. این مسئله بعضا و از سوی برخی از همکاران به اشتباه صورت پذیرفته است. کمپرسور کایزر یکی از سه برند معتبر جهانی سازنده‌ی کمپرسورهای هواست و پس از اطلس کوپکو دومین کمپانی از لحاظ توسعه جغرافیایی است.

سایر کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر – مدل‌های سرعت متغیر

در جدول زیر مشخصات سایر مدل های این لاین کمپرسورهای اسکروی کایزر را مشاهده می کنید: (باید دقت داشت که تمامی اطلاعات موجود در این جدول، برای کمپرسورهای SFC 22, SFC30S, SFC 37, SFC 45S, SFC 55, SFC 75S, SFC 90S, SFC 110S هواخنک و برای کار با برق ۶۰ هرتز می باشند،‌ در صورت نیاز به دستگاه های آب‌خنک و ۵۰ هرتز، مناسب ایران، می بایست با شرکت کایزر تماس بگیرید)

در تصویر مشخصات فنی کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر در مدل‌های SFC 22 تا SFC 110 آمده است
مشخصات فنی کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر، مدل‌های خانواده‌ی SFC

همچنین همانطور که از بازه‌ی هوادهی این دستگاه ها قابل استنتاج است این دستگاه ها دارای اینورتر و VSD هستند.

در مدل هایی که در جدول با پسوند حرف T آمده اند مشابه با مدل های فول فیچر اطلس کوپکو (FF) کمپرسور دارای درایر در داخل کابین خود می باشد؛ درایر (خشک کن)های این کمپرسورها از مدل T درایرهای شرکت کایزر هستند که مدعی است تا ۵۰ درصد ماده مبرّد کمتری مصرف می کند.

  • همانطور که پیش‌تر در مطلب ذیل مطرح شد، کمپرسور کایزر در ایران نمایندگی نداشته، علاقه‌ای به حضور در بازار کشور ما ندارد و ۱۵ سال است که این سیاست در این شرکت به قوت خود باقی است:

کمپرسور کایزر در ایران

  • بروشور معرفی کمپرسورهای لاین SFC کایزر بر روی سایت قرار گرفت.
تماس با شرکت