پیشتر به معرفی برندهای گوناگون تولیدکننده کمپرسور اسکرو پرداخته ایم. در بازار ایران با کمپرسورهای ساخته شده اطلس کوپکو و اینگرسولرند آشنایی خوبی وجود دارد و کمپرسورهای آلمانی کایزر نیز در طول سالیان متمادی همراه با خطوط تولید وارد شده اند، هرچند متاسفانه دسترسی به خدمات و قطعات فنی آنها همواره با دشواری همراه بوده است و این به دلیل عدم تمایل آلمانی‌ها برای حضور در بازار تحریم‌زده‌ی ماست. اما تا به حال به سازندگان چینی کمپرسور اسکرو نپرداختیم و در بازار کشور ما نه فقط هیچگاه دیده نشده اند، با وجود تمایلات جدی مسئولین و سود سرشار برای واردکنندگان، بلکه اسمی از آنها نیز برده نشده است. با تحقق برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های ایران و چین و احتمالا حضور پرقدرت پیمانکاران و شرکت‌های چینی در ایران، ما به صرافت بررسی برندهای معتبر چینی افتادیم. این بررسی فعلا رنگ و بوی تجاری نداشته و کمپرسورهای مورد بررسی در بازار ایران همچنان غائب هستند، اما باور ما این است که اگر بنا بر ورود آنها به این بازار بود، بهتر است این اتفاق با شناخت رخ داده و به سراغ برندهای معتبر و باکیفیت برویم، همچنین هزینه فایده‌ی آنها تحقیق شده و به قیمت گزاف تکنولوژی نازل را وارد نکنیم. همچنین دانش فنی تعمیر کمپرسور اسکروی صنعتی این برندها نیز می بایست در کشور توسعه دهیم.

شرکت فوشنگ همانطور که در گزارش بررسی بازار کمپرسور هوا و بالاخص کمپرسور اسکرو در چین گفته شد، از معتبرترین تولیدکنندگان چینی بوده و در آن کشور با برندهای کمپرسور اطلس کوپکو، اینگرسول‌رند و سول ایر رقابت تنگاتنگی برای جذب سهم بازار بیشتر دارد. در مطلب پیشین به بررسی یک مدل از کمپرسورهای این برند پرداختیم و در همان مطلب به کمپرسور آلمیگ آلمان که از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی فوشنگ است اشاره نموده و با یک نسخه کمپرسور اسکرو برقی این شرکت که برای مصارف نیازمند به دبی هوای فشرده بالا ساخته شده بود (سیمپلکس ۲۷۵) و اطلاعات فنی آن آشنا شدیم. در این مطلب مایلیم به مدل دیگری از کمپرسورهای میان‌رده‌ی آلمیگ بپردازیم.

کمپرسور اسکرو برقی آلمیگ The New F-Drive

کمپرسور اسکرو برقی اف درایو آلمیگ

کمپرسورهای سری اف درایو آلمیگ برای بهره‌وری مناسب با کمترین ردپای محیط زیستی ساخته شده اند. محرکه مستقیم و کنترل سرعت متغیر این کمپرسورها را در کاهش مصرف انرژی موفق کرده و طراحان توانسته‌اند با طراحی عمودی جای‌گیری موتور و واحد فشرده سازی کمپرسور این کمپرسور اسکرو را مناسب فضاهای کوچک بسازند. این کمپرسورها از سیستم کنترلی Air Control P بهره میبرند.

معرفی فنی

دیتاشیت کمپرسور اسکرو برقی آلمیگ - سری اف درایو
دیتاشیت

کمپرسورهای سری F – Drive آلمیگ در مدل‌های متعددی از ۶ تا ۳۷ تولید می شوند که مشخصات فنی آنها در جدول اطلاعات فنی فوق قابل ملاحظه است. نامگذاری این کمپرسورها بر اساس کیلووات موتور محرکه آنهاست.

کمپرسور سرعت متغیر یا Variable Speed Drive

با توجه به آنکه تمامی کمپرسورهای این سری VSD یا سرعت متغیر هستند رنج هوادهی آنها شامل مینیمم و ماکسیمم بوده و برای مثال نسخه ۳۷ کیلوواتی تا ۱۳ بار فشار عملیاتی در رنج هوادهی با سقف ۷ مترمکعب بر دقیقه ارائه می دهد.

علاقمندان می توانند با کلیک بر روی این خط به بروشور رسمی سری F Drive آلمیگ دسترسی داشته باشند.

تماس با شرکت