در مطلب قبل بازار سیستم‌های هوای فشرده کشور چین را بررسی و به برندهای معتبر آن اشاره کردیم. همانطور که گفته شد معتبرترین برند چینی در صنعت تولید کمپرسورهای هوا فوشنگ است که با برندهای سول‌ایر، اطلس کوپکو و اینگرسولرند رقابتی نزدیک در سهم بازار دارد. فوشنگ تحت دو عنوان به تولید کمپرسورهای هوا می پردازد، یکی برند اصلی شرکت و دیگری شرکت Almig که زیرمجموعه‌ی آلمانی آن است. در این مطلب برای آشنایی بهتر و بیشتر شما، به معرفی دو کمپرسور اسکرو میپردازیم که هرکدام از یکی از این دو مجموعه انتخاب شده اند.

نخست کمپرسورهای سری SAV فوشنگ که بر دو دسته‌ی SAV08-200 VSD و SAV15-75 VSD هستند. دسته‌ی نخست سری کم‌مصرف و دسته‌ی دوم سری IPM این کمپرسورهاست.

شرکت فوشنگ در تایوان مستقر است. در کاتالوگ کمپرسورهایی که در حال بررسی آنها هستیم تاکید شده است که این مدل‌ها مختص تایوان هستند.

شرکت فوشنگ

فوشنگ در معرفی این کمپرسورها ساختار ساده و قابل اتکا و همچنین طراحی کامپکت آنها برای بهره‌وری بالاتر را مورد توجه قرار داده و از میزان روغن کمپرسور بهینه‌ی مورد استفاده این دستگاه‌ها به عنوان عاملی که مقاومت را در طول فشرده‌سازی کاسته و بازدهی را بالا می برد یاد کرده است.

مرکز جهانی تحقیق و توسعه فوشنگ در کشور آلمان قرار داد مسئولیت طراحی واحد هواساز، قلب کمپرسورهای هوای فوشنگ، را بر عهده داشته است. واحد هواساز در بازار ایران با اصطلاح‌های المنت کمپرسور یا استیج کمپرسور نیز شناخته میشود. در این طراحی، تمرکز بر طراحی بهینه‌ی پروفایل روتور کمپرسور، حجم و مصرف انرژی بوده است تا سرعت دورانی مورد نیاز کاسته شده و بازدهی عملیاتی بالا رود. فوشنگ مزایای دیگر این استیج‌ها را آلایندگی صوتی پایین، عمر مفید طولانی‌تر و بکارگیری طول موثر بیشتر از روتور برای بیشینه ساختن بهره‌وری فشرده سازی دانسته است.

برای اطلاع از توضیحات کاملتر شرکت فوشنگ در مورد این کمپرسورهای میتوانید کلیک نموده و به بروشور معرفی آنها هدایت شوید.

چارت‌های عملکردی کمپرسور و نسخه‌های مختلف

نگاهی اجمالی به نمودارهای عملکردی کمپرسورهای هوای مذکور که فوشنگ در کتابچه راهنمای فوق ارائه داده است حاکی از کیفیت قابل قبول این کمپرسورهای اسکرو است:

چارت عملکردی کمپرسور اسکرو فوشنگ که استارت به لود آن را نمایش میدهد.
استارت تا لود کامل کمپرسورهای اسکرو فوشنگ در حالات گوناگون استارت
درصد تغییر لود هوای فشرده را در کمپرسورهای اسکرو فوشنگ نمایش میدهد
درصد تغییر لود هوای فشرده

کمپرسورهای ساو فوشنگ در چهار نسخه طراحی و عرضه می شوند که تمامی این مدل‌های سرعت متغیر بوده و اینورتر دارند: ساو استاندارد، ساو R که همراه درایر عرضه شده و امکان انتخاب فیلتر بادقت بالا نیز دارد، ساو T که فاقد درایر بوده و امکان انتخاب فیلتر مذکور را ندارد اما به همراه مخزن هوای فشرده عرضه می شود و در نهایت ساو F که فول فیچر می باشد؛ ساو F کمپرسور اسکرو استاندارد سرعت متغیری است به همراه درایر و مخزن هوای فشرده که امکان افزودن فیلتر دقت بالا نیز بر آن مهیاست.

 

 

کمپرسور اسکرو برقی روغن پاششی فوشنگ، مدل ساو ۵۵

برای نمونه مشخصات فنی SAV 55-200 فوشنگ، نسخه ۵۰ هرتز مناسب بر ایران، را در جدول زیر ملاحظه می کنید:

اطلاعات فنی کمپرسور ساو ۵۵ کیلوواتی فوشنگ
دیتاشیت

کمپرسورهای ساو ۵۵ کیلوواتی فوشنگ در ۴ فشار عملیاتی ۷، ۸، ۱۰ و ۱۲ بار تولید می شوند که به ترتیب ماکسیمم دبی هوای فشرده خروجی برابر با ۱۰/۳، ۹/۷، ۸/۷ و ۷/۸ مترمکعب بر دقیقه دارند.

هم فوشنگ و هم آلمیگ تنوع کمپرسور اسکروی خوبی دارند. در هفته‌های آینده با مدل‌های دیگری از هر دوی این سازندگان کمپرسور اسکرو آشنا خواهیم شد. حال به سراغ کمپرسوری قدرتمند از آلمیگ میرویم: سیمپلکس ۲۷۵.

کمپرسور سیمپلکس ۲۷۵ آلمیگ، کمپرسور اسکرو برقی اویل فری

مشخصات فنی تمامی کمپرسورهای اسکرو برقی سیمپلکس آلمیگ
دیتاشیت

همانطور که در جدول فوق مشاهده می کنید تمامی کمپرسورهای آلمیگ ۵۰ هرتز و مناسب برق ایران هستند. در این میان ما به سراغ SIMPLEXX 275 رفتیم تا شناختی از یکی از کمپرسورهای اسکرو برقی این برند پیدا کنیم:

این کمپرسور اسکرو اویل فری با موتوری ۲۷۵ کیلووات تا ۱۰/۴ بار فشار عملیاتی داشته و بیشینه دبی هوای فشرده خروجی آن در فشار عملیاتی ۷ بار ۴۷/۶ مترمکعب بر دقیقه نسخه‌ی هواخنک و ۴۸/۶ مترمکعب بر دقیقه در نسخه‌ی آب‌خنک می باشد. این کمپرسورها همچنین در نسخه‌های سرعت متغیر یا SC نیز تولید می شوند که این ویژگی مختص کمپرسورهای اسکرو برقی ۱۳۲، ۱۶۰ و ۲۵۰ کیلووات آنها می باشد.

هوا خنک یا آب‌ خنک؟

محل قرارگیری اجزای سازنده کمپرسور اسکرو اویل فری آلمیگ
داخل کمپرسور سیمپلکس آلمیگ

کمپرسور کلاس صفر*

کمپرسور اسکرو دومرحله‌ای هوای خشک سری سیمپلکس دسته‌ای از کمپرسورهای اسکرو برقی هستند که ۱۰۰ درصد هوای فشرده فاقد روغن به مصرف کننده تحویل می دهند. آلمیگ این کمپرسورها را قابل اتکا و کارآمد شمرده و کیفیت آنها را تضمین نموده است. این شرکت کمپرسورهای سیمپلکس خود را مناسب و استاندارد صنایع دارویی، غذایی و مهندسی الکتریکی دانسته است. این کمپرسورها در دو نسخه‌ی سرعت ثابت و متغیر موجود بوده و گستره‌ی فشار عملیاتی ۴ تا ۱۰/۴ بار را پوشش داده، نیاز هوای فشرده تا ۴۸/۶ مترمکعب بر دقیقه را برطرف می سازند. مشابه با سایر کمپرسورهای سرعت متغیر که پیشتر از برندهای اطلس کوپکو، اینگرسولرند و کایزر معرفی کردیم، این کمپرسورها دور موتور را با کمک یک اینورتور با میزان هوای مورد نیاز تطبیق داده و پروفایل خروجی منعطف‌تری را در حین صرفه‌جویی در مصرف انرژی ارائه میدهند. موتورهای محرکه برقی این کمپرسورها از کلاس IE3 هستند. کمپرسورهای اسکرو برقی آلمیگ همچنین در مدل‌های هواخنک و آب‌خنک تولید می شوند.

آلمیگ خود را رهبر بازار در کاهش آلودگی صوتی کمپرسور اسکرو می داند.

همچنین کمپرسورهای سیمپلکس از کنترلری مدرن بهره می برند که تمامی پارامترهای مهم عملکردی کمپرسور را مانیتور نموده و عملیاتی ایمن و با بهره‌وری بالا را مدیریت می کند. این کنترلرها قابلیت اتصال به چندین کمپرسور را در یک کمپرسورخانه دارند.

* Class 0

تماس با شرکت