در این مطلب به سراغ بررسی کمپرسوری عظیم رفته ایم. PTS 916 اطلس کوپکو، کمپرسوری اسکرو دیزلی که امکان هوادهی تا رقم عجیب ۴۵ مترمکعب بر دقیقه را دارد. همچنین نکته‌ی عجیب دیگر این کمپرسور این است که کمپرسورهای سری P اطلس کوپکو کمپرسور دیزلی اویل فری هستند. در دهه‌های گذشته و از آنجا که به کمپرسورهای فشار قوی برای حفاری چاه عمیق دسترسی نداشتیم، در نواحی مختلفی از کشور اقدام به واردات و به کارگیری کمپرسورهای خانواده‌ی P برای این منظور شده است. حفاری چاه آب عمیق نیازی به هوای خشک یا عاری از روغن ندارد.

تصویری از PTS 916 - کمپرسور اسکرو دیزل اطلس کوپکو - موتور کاترپیلار، اویل فری، فشار قوی. دیگر چه توقعی میتوان از یک کمپرسور داشت؟
PTS 916

مشخصات فنی کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو

در کمپرسورهای جدید اطلس کوپکو تمامی دستگاه های متحرک زیر مجموعه‌ی عناوین XA و XR قابل جمع بندی هستند،‌ اما تا چندسال قبل مدل های نامگذاری دیگری نیز، من جمله PT، PN و XT برای این کمپرسورهای دیزلی متحرک استفاده می شده است.

در این نمونه کمپرسور PTS 916، دستگاهی پرتابل با موتور C18 Acert کاترپیلار، دومرحله ای و با ماکسیمم ظرفیت هوادهی ۴۵/۷ مترمکعب بر دقیقه می باشد. این کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو قابلیت ارائه فشار عملیاتی از ۰/۵ تا ۱۰/۳ بار را داراست، و موتور آن ۴۲۹ کیلووات توان خروجی دارد.

شاید بپرسید چرا ۹۱۶؟ ما هم نمیدانیم!‌ تنها عدد که در جداول بروشور این دستگاه، در تمامی واحدهای مختلف، به ۹۱۶ نزدیک است ظرفیت تانک سوخت آن، برابر با ۹۰۰ لیتر، می باشد.

این کمپرسورها Oil-free (هوای بدون روغن) هستند که این هم شاید برای شما جای سوال باشد، در کدام صنعت به کمپرسوری متحرک برای تولید هوای فشرده ی عاری از روغن نیاز هست؟ احتمالا هیچ صنعتی
در گذشته امکان و تکنولوژي ساخت کمپرسورهای ظرفیت بالا/فشار قوی وجود نداشت، از این رو ناگزیر کمپرسورهای Oil-free برای این مصارف استفاده می شدند.

دیتاشیت PTS 916

سایر مشخصات این کمپرسور در جدول زیر قابل مشاهده است:

در جدول مشخصات فنی PTS916 آمده است.
دیتاشیت PTS916

بروشور این کمپرسورها فردا بر روی سایت قرار خواهد گرفت.  امکان پیدا کردن این کمپرسور برای اجاره در خارج از ایران وجود دارد. در میان دستگاه های جدید PTS 800 جایگزین این دستگاه شده است.

تماس با شرکت