هنگامی که از یک کمپرسور دیزلی قدرتمند صحبت می کنیم احتمالا XRVS 476 تمام ویژگی‌های مدنظر را دارد. این کمپرسور هوای فشرده اسکرو دو مرحله‌ای از فشار عملیاتی و همچنین ظرفیت هوادهی قابل قبولی برخوردار است. تهیه کمپرسور دیزلی که امکان هوادهی مداوم بیش از ۲۵ مترمکعب بر دقیقه در فشارهای عملیاتی نسبتا بالایی چون ۲۵ بار را داشته باشد تصمیم مناسبی برای مصارفی چون حفاری است.

تصویری از کمپرسور اسکرو دیزلی XRVS 476
کمپرسور XRVS 476 اطلس کوپکو،‌ اسکرو، دیزل، روغن پاششی، دارای دو استیج هواساز، ۲۵ بار با ۴۷۶ لیتر بر ثانیه دبی هوای فشردهٔ خروجی

کمپرسور دیزلی XRVS

کمپرسورهای سری XRVS کمپرسور اویل اینجکت،‌ با ظرفیت هوادهی تا ۳۶/۱ مترمکعب بر دقیقه یا ۱۲۵۰ فوت مکعب بر دقیقه می باشند. کاربردهای متعددی داشته و از سیستم FuelXpert اطلس کوپکو برای بهینه سازی مصرف سوخت بهره می برند. در کنار این سیستم، Oiltronix نیز دوام بیشتر قطعات را میسر می سازد. این دستگاه‌ها در دماهای منفی ۲۵ تا مثبت ۵۰ درجه سانتیگراد قابلیت عملکرد دارند.

اویل ترونیکس اطلس کوپکو برای کمپرسورهای اسکرو دیزلی ۲

کمپرسور فشار قوی دیزل XRVS 476 اطلس کوپکو دو مرحله ای بوده، ماکسیمم فشار عملیاتی آن ۲۵ بار می باشد. دبی هوای خروجی آن نیز ماکسیمم ۲۷/۶ مترمکعب (یا ۹۷۴ فوت مکعب) بر دقیقه می باشد.

در صورت نیاز به کمپرسوری با فشار عملیاتی پایینتر (نرمال ۱۰ بار) و ظرفیت هوادهی بیشتر به کمپرسور دیزلی اینگرسولرند، مدل‌ HP 1300 یا HP 1600 سر بزنید.

موتور نصب شده بر روی این کمپرسور C 13 ACERT کاترپیلار می باشد که با استاندارد تایر ۳ آلایندگی ایالات متحده مطابقت دارد. توان خروجی این موتور ۳۱۸ کیلووات یا ۴۳۵ اسب بخار می باشد که در سرعت ماکسیمم ۱۶۰۰ دور بر دقیقه به آن دست می یابد.

دیتاشیت کمپرسور

سایر مشخصات این دستگاه در جدول زیر قابل مشاهده می باشد:

کمپرسور XRVS 476 مجهز به موتور کاترپیلار C13 Acert از تایر ۳ می باشد که دور اسمی ۱۶۰۰ دور بر دقیقه داشته و به نسبت دبی هوای فشرده‌ی خروجی و فشار عملیاتی کمپرسوری کم‌صدا خواهد بود.
تکنیکال شیت کمپرسور XRVS 476

این کمپرسور ۶ تنی ۵ متر طول و ۲ متر عرض و ارتفاع دارد. در کنار دستگاه پر سر و صدا بوده و ۱۰۰ دسی‌بل صدا نویز دارد. البته سطح صدای تولیدی بسیاری از دستگاه‌ها به دو صورت سنجیده می شود، یکی کنار دستگاه و دیگری در فاصله ۷ متری. در نتیجه در هنگام مقایسه دستگاه حتما توجه کنید که بر اساس استاندارد یکسانی سنجیده شده باشند.

این کمپرسور یک شیر خروجی ۲ اینچی دارد و دمای هوای خروجی گرم آن ۱۰۰ تا ۱۵۰ درجه و دمای هوای خروجی خنک شده‌ی آن ۱۵ درجه فارنهایت از دمای محیط بالاتر است. فرق این دو چیزی در حدود ۵۰ درجه سانتیگراد است.

کمپرسور اسکرو دیزلی

کمپرسور اسکرو دستگاهی است که برای ذخیره توان و بهره‌گیری از آن در موقع نیاز و بر روی ماشین آلات و ابزار پنوماتیک ساخته شده است. این کمپرسورها با بهره‌گیری از توان تولیدی موتورهای دیزلی روتورهای نر و ماده نامتقارن داخل المنت یا استیج فشرده سازی را به گردش در می آورند. در میان این روتورهای درهم‌تنیده هوای ورودی محیطی گیر افتاده و فشرده می شود. هوای فشرده شده در صورت نیاز به المنت دوم و گاه سوم ارسال می شود تا فشرده‌تر شده و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. هر المنت کمپرسور نسبت فشار هوای مشخصی دارد و فشار ورودی را تا چند برابر افزایش میدهد. کمپرسورهای دیزلی عموما روغنی هستند. این مسئله به این دلیل است که مصارف غیرتولیدی کمپرسورهای متحرک دیزلی معمولا به وجود روغن در هوای فشرده حساس نیست. البته اطلس کوپکو در برخی مدل‌های قدرتمند سری P خود کمپرسور اسکرو دیزل اویل فری نیز تولید کرده است.

کمپرسور دیزلی PNS 1250

کمپرسور دیزلی و اویل فری اطلس کوپکو PTS 916

در کمپرسور اسکرو اویل اینجکت روغن به داخل المنت و میان روتورهای اسکرو پاشیده می شود و با پاکسازی، خنک سازی و روانکاری بهره وری کمپرسور را افزایش می دهد. افزایش بهره وری در کمپرسور اسکرو اویل فری بر عهده‌ی روکش مخصوص روتورها (تفلون یا سولفید مولیبدنوم) و کلیرانس اندک روتورها با جداره هوزینگ است.

بروشور این کمپرسور بر روی صفحه‌ی بروشورهای کمپرسورهای اطلس کوپکو در قسمت کتب راهنما قرار گرفته است. در تهیه کمپرسورهای اسکرو دیزل و همچنین اسکرو برقی همواره شرایط محیطی و آب و هوایی و همچنین ارتفاع را مدنظر قرار دهید. برای مشاوره با کارشناسان معتبر شرکت جهان کمپرسور با شماره‌های تماس که بر روی وبسایت قرار گرفته اند ارتباط برقرار کنید.

قیمت کمپرسور اسکرو

به تازگی از شرکت‌های همکار در بلژیک لیست قیمت مدل‌های موجود XRVS 476 اطلس کوپکو (کارکرده) را استعلام کرده ایم که به پیوست تقدیم میشود.

پیوست: قیمت پیشنهادی کمپرسور XRVS 476 اطلس کوپکو

قیمت‌ کمپرسور دیزلی XRVS 476 اطلس کوپکو گستره‌ای از ۳۹ تا ۱۰۴ هزار یورو را شامل میشود و اینها تمامی از فیلتر کارشناسی شرکت مذکور گذشته است. تمامی مدل‌ها موتور کاترپیلار است.

در میان مدل‌های استعلامی، سه مدل ساخت ۲۰۱۲ هستند که به ترتیب ۶۹، ۸۹ و ۹۴ هزار یورو قیمت خورده اند. در ادامه ارزانترین و گرانترین مدل‌ها را دقیق‌تر بررسی میکنیم:

کمپرسور اسکرو اطلس کوپکو XRVS 476 ساخت سال ۲۰۱۱، موتور کاترپیلار سی ۱۳، ۵۷۱۱ ساعت کار کرده است. این کمپرسور نیازمند بررسی بوده، فاقد اینجکتور است. همچنین موتور کاترپیلار این دستگاه نیازمند اوورهال است. این موارد را میتوان از جمله دلایلی دانست که منجر به قیمت پایین تر ۳۹ هزار یورویی آن شده است.

 

شاید ساعت کارکرد کمپرسور ارزانتر شما را فریب داده باشد و در گرانترین مدل فورا ساعت کارکرد را چک کنید تا با مشاهده‌ی رقم بسیار پایین نفس راحتی از حل معما بکشید.

اما از قضا کمپرسور XRVS 476 اطلس کوپکو که ۱۰۴ هزار یورو قیمت خورده و در لیست پیشنهادی گرانترین مدل بود، ۶۰۸۶ ساعت کار کرده، ۳۰۰ ساعت بیشتر.

از توضیحات این دستگاه چند نکته جالب توجه است،‌ در مقایسه با قیمت کمپرسور دیزلی ارزانتر:

  • سلامت احتمالی موتور
  • عکس ندارد
  • کمپرسور مهر تایید CE ندارد (باید به خارج از اتحادیه‌ی اروپا صادر شود) (امکان چانه زنی)
  • همین.

همانطور که دیدیم تنها تفاوت چشمگیر دو کمپرسور که حدود ۷۰ هزار یورو (۴ میلیارد تومان-قیمت روز یورو) تفاوت قیمت دارند نیازمندی کمپرسور نخست به اوورهال است. دومی حتی زحمت عکس گذاشتن هم به خودش نداده بود.

اینها همگی از جمله‌ی شواهدی است که نیاز به حضور و یاری کارشناس معتمد و متخصص به هنگام خرید یا فروش کمپرسور اسکرو دیزلی را گوشزد مینماید.

برای بررسی بیشتر، یک نمونه کمپرسور پیشنهادی دیگر را ببینیم:

قیمت کمپرسور دیزلی کارکرده اطلس کوپکو XRVS 476: نود و چهار هزار یورو

این دستگاه مشابه با دستگاه اول ۵۷۰۰ ساعت کار کرده است‌، مشابه با کمپرسور دوم امکان استفاده از آن در اتحادیه‌ی اروپا وجود ندارد و دو تصویر مختصر از آن در دسترس داریم که چندان کمکی نمیکند، نیازمند تماس واتسپی، تقاضای عکس‌ها و فیلم‌های بیشتر، و در نهایت بررسی حضوری و فیزیکی دستگاه هستیم.

تماس با شرکت