اینگرسولرند تجربه طولانی در تولید کمپرسور هوای فشرده اسکرو برقی و دیزلی دارد. در این مطلب به سراغ یکی از مدل‌های کمپرسورهای برقی این برند ایرلندی رفته ایم. کمپرسوری ۱۰ بار با ظرفیت هوادهی ۸/۵ مترمکعب بر دقیقه که برای رنج گسترده‌ای از مصارف کارخانجات تولیدی کاربرد دارد.

کمپرسور اسکرو برقی دستگاهی است که توان مورد نیاز روتورهای خود را از الکتروموتور تامین میکند. توان مورد نظر دنده‌ی سر شافت در سمت موتور را به گردش در می‌آورد، بسته به نسبت دندانه‌های این دنده و دنده‌ی سمت کمپرسور، روتورهای داخل المنت نیز به چرخش درآمده و هوای اتمسفریک را فشرده میسازد.

اینگرسولرند

کمپانی اینگرسولرند در دهه نخست قرن اخیر میلادی تجهیزات تولید کمپرسور و واحد هوای فشرده خود را به دوسان کره جنوبی واگذار کرد. همچنین اخیرا، در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰، سایر بخش‌های صنعتی اینگرسولرند در کمپانی گاردنر دنور ایالات متحده ادغام شد.

تصویری از عقد قرارداد میان شرکت‌های دوسان و اینگرسولرند برای انتقال مالکیت باب کت
عقد قرارداد میان دوسان و اینگرسولرند و انتقال مالکیت واحد تولیدی باب کت

مشخصات تکنیکال کمپرسور MH55 اینگرسولرند

تصویری از کمپرسور اسکرو برقی MH 55 و داخل آن
کمپرسور MH 55 اینگرسولرند

کمپرسورهای SSR لاین کمپرسورهای برقی اینگرسولرند می باشند. این لاین خود زیرمجموعه‌های مختلفی دارد که سری کمپرسورهای M من‌جمله‌ی آن‌ها می باشد. در جدول زیر مدل‌های مختلف این کمپرسورها را مشاهده می کنید:

جدول مشخصات تمامی مدل‌های ML و MH و MU، این مدل‌های از ۷/۵ تا ۱۳ بار فشار عملیاتی و ۶/۵ تا ۱۳ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی دارند.
دیتاشیت کمپرسورهای ML ،‌MU و MH برقی اینگرسولرند

فشار عملیاتی کمپرسورهای اسکروی MU, MH, MM, ML  به ترتیب ۷/۵، ۸/۵، ۱۰ و ۱۳ بار فشار عملیاتی بوده و عددی که پس از این حروف لاتین آمده نمایانگر توان اسمی موتور آنهاست.

برای مثال مدل MH 55 این کمپرسور از کمپرسورهای اسکرو و برقی اینگرسولرند بوده، ۱۰ بار فشار عملیاتی دارد و ۵۵ کیلووات توان اسمی موتور آن می باشد. این کمپرسورها برای فشار ۱۰ بار ۱۰/۲ مترمکعب بر دقیقه معادل ۳۶۰ cfm ظرفیت هوادهی دارند.

در صورت عدم دسترسی به روغن‌های مناسب و توصیه شده برای کمپرسورهای روغن پاششی، روغن پارس کمپرسور ۱۰۵۳ و پارس بابک ۱۰۰ گزینه‌های مناسبی است.

نمایی از کمپرسور باد صنعتی

نمای کلی و ابعاد و اجزای این کمپرسور در شکل زیر قابل مشاهده می باشد:

در تصویر ابعاد این کمپرسورها آمده است.
ابعاد کمپرسورهای هواخنک MH اینگرسولرند

قیمت کمپرسور اسکرو – اینگرسولرند SSR MH

در مجموعه استعلام قیمت اخیر (ٔدیماه ۱۴۰۲) که از همکاران دفاتر اروپا داشته ایم سه قیمت برای کمپرسور هوای فشرده اسکرو اینگرسولرند، مدل‌های ۱۰ بار، دریافت کرده ایم که در ادامه شرحی از آنها خواهد آمد:

قیمت کمپرسور اسکرو اینگرسولرند ۱۰ بار ۱

کمپرسور MH 22 که از موتور ۲۲ کیلوواتی بهره میبرد پایین‌ترین توان الکتروموتور را در میان سه مورد استعلامی داشته است. این دستگاه کمپرسور هوای فشرده اسکرو ساخت سال ۱۹۹۹ بوده و ساعت کارکرد آن بر روی تصویر قابل مشاهده است. این کمپرسور اسکرو برقی اینگرسولرند ۱۰ بار فشار هوای فشرده و ۳/۱۱ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی دارد.

قیمت کمپرسور اسکرو اینگرسولرند ۱۰ بار ۲دومین کمپرسور استعلامی ۸ هزار یورو قیمت خورده است. MH 75 اینگرسولرند ۱۱ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده با فشار ۱۰ بار در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. دستگاهی است که پیشنهاد میشود. این کمپرسور هوای فشرده اسکرو ۱۵ هزار ساعت کار کرده است و نیازمند تعمیرات محدودی است که ۲ هزار یورو بر قیمت آن خواهد افزود.

 

کمپرسور SSR MH 110 2S اینگرسولرند نیز ساخت سال ۱۹۹۸ میلادی بوده و ۱۰ هزار یورو قیمت خورده است. این کمپرسور همواره زیر نظر متخصصان اینگرسولرندی معتبر بوده است و در صورت تمایل ۲ هزار و پانصد یورو بر قیمت آن افزوده شده و سرویس و نگهداری آن انجام خواهد شد. کمپرسور MH 110 اینگرسولرند ۲۰ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده در ۱۰ بار فشار عملیاتی برای مصارف کارخانجات تامین میکند. پیشنهاد ما بکارگیری دو کمپرسور باد صنعتی با ظرفیت هوادهی کمتر است که در صورت وقوع اشکال و نیازمندی به تعمیرات هم خط تولید متوقف نشده و با ظرفیت حداقلی به عملیات ادامه دهد تا کمپرسور نیازمند تعمیرات اوورهال شده و بازگردد.
قیمت کمپرسور اسکرو اینگرسولرند ۱۰ بار ۳

نکته پایانی + تکمیلی درباره‌ی قیمت کمپرسور باد صنعتی

بروشور این لاین کمپرسورهای دوسان/اینگرسولرند تا ساعاتی دیگر بر روی سایت قرار خواهد گرفت. قیمت کمپرسور باد صنعتی همواره منوط به بازبینی و بررسی چشمی و فیزیکی همکاران تکنسین و متخصص ماست. کمپرسور باد صنعتی دستگاهی است که قیمتگذاری آن چه برای فروشنده و چه برای خریدار می بایست نکات متعددی را مدنظر قرار دهد که از جمله‌ی آنها می توان به بازار کشور، کیفیت دستگاه، سلامت دستگاه، آپشن‌های دستگاه، ساعات کارکرد و شرایط و محیط کارکرد اشاره کرد.

تماس با شرکت