تصویری از کارخانه تولید چیپس خوراکی
کمپرسور اسکرو در صنایع غذایی کاربردهای گسترده ای دارد.

استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ توانایی کنترل خطرات سلامتی مواد غذایی در یک مجموعه را زیرنظر می‌گیرد. تمامی سازمان‌های فعال در حوزه‌ی مواد غذایی و نوشیدنی که مایلند سیستم‌های تولیدکننده‌ی محصولات سالم را اجرایی نمایند، فارغ از سایز، هدف این استاندارد هستند.

استانداردهای صنعت کمپرسور

این استاندارد جامع تمامی جوانب این صنعت را دربرمیگیرد و مقایسه و تضمین استاندارد سلامتی مواد خوراکی را در عین ایجاد امکان بررسی مسیر آن از سر زمین تا فرآیند و نهایتا بشقاب مصرف کننده مقدور می سازد.

ایزو ۲۲۰۰۰ رویکرد سیستم مدیریت کیفیتی بهره می برد که مناسب صنایع غذایی تدوین گردیده، و سیستم کنترل نقطه بحرانی تجزیه و تحلیل خطر (HACCP) و قواعد تولید خوب (GMP) را نیز دخیل می نماید. همچنین این استاندارد ایجاد هماهنگی میان استانداردهای خصوصی و ملی را در راستای دستیابی به گواهینامه‌ای بین‌المللی تشویق می نماید.

مزایای خرید کمپرسوری که حائز این استاندارد گردیده چیست؟

تصویری از کارخانه تولید ظروف پلاستیکی

  • تأمین آرامش ذهنی مشتریان محصولات غذایی و نوشیدنی از اینکه یکی از اجزای اصلی تجهیزات تولید، کمپرسور، در محیطی کنترل شده، پاکیزه و ایمن طراحی و ساخته شده است.
  • افزایش شفافیت، از آنجا که اکثر کمپرسورهایی که این استاندارد را کسب نموده اند سیستم مدیریت سلامت غذایی (FSMS) تایید شده ای دارند.

چرایی تهیه‌ی کمپرسوری که استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ را کسب نموده چیست؟ چرایی تهیه‌ی این کمپرسورها همان “چرایی” تمایل به دستیابی به هرکدام از استانداردهاست، تطابق با قوانین بازارهای هدف و ترغیب مشتریان به خرید از ما.

برای مثال شرکت اطلس کوپکو برنامه‌های فشرده‌ای را برای کسب این استاندارد در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته که نه تنها منجر به دستیابی کمپرسورهای oil-free (بدون روغن/اویل-فیری) سری Z این مجموعه به این استاندارد گشته، بلکه بلوئرها، خشک‌‌کن‌ها، فیلترها و سایر محصولات مدیریت هوای فشرده‌ی این مجموعه نیز برای استفاده در صنایع خوراکی ایمن هستند.                             تصویری تزئینی

منبع

همچنین روغن کمپرسور از دیگر ضروریات مدیریت استاندارد سیستم هوای فشرده است. برای آشنایی بهتر با روغن‌های سری صنایع غذایی اطلس کوپکو سری به مطلب زیر بزنید:

روغن اطلس کوپکو – صنایع غذایی

تماس با شرکت