این روزها سیستم‌های کنترلی کمپرسورهای هوا پیشرفته‌تر شده و توسعه‌ی سریع آنها راهکارهای فراوانی را در اختیار قرار می دهد. سیستم‌های رله با تجهیزات قابل برنامه‌ریزی (PLCها) جایگزین شده اند. اکنون نیز PLCها در حال جایگزینی با سیستم‌های محصول‌محوری هستند که بر میکروکامپیوترها مبتنی هستند. در این مطلب برخی از نکات مربوط به سیستم‌های مانیتورینگ و کنترل کمپرسورها را ذکر خواهیم کرد.

سرعت کمپرسور هوا چگونه کنترل می شود؟

سیستم‌های کنترلی از مهمترین بخش‌های مدیریت سیستم هوای فشرده است.

کمپرسورهایی که برای تامین توان خود از موتوری بهره می برند که امکان کنترل الکترونیکی سرعت آن فراهم است،‌ گزینه‌های ارزشمندی برای حفظ فشار کمپرسورهای هوا در محدوده‌ای بسیار کوچک هستند. کانورتور فرکانس وسیله‌ای است که در موتورهای القایی برای تنظیم سرعت از آن استفاده می شود؛ ظرفیت هوادهی (FAD) کمپرسور را می توان به شکلی منظم و مداوم با نیاز هوای فشرده‌ی سیستم تطبیق داد، این مهم از طریق محاسبه‌ی دقیق فشار سیستم و متعاقب آن فرآهم آوردن امکان ارسال این سیگنال‌های فشار به کنترلر کانورتور فرکانس موتور میسر می شود. در پی مراحل فوق سرعت موتور برای حفظ فشار سیستم در محدوده‌ای به پهنای به‌علاوه/منهای یک دهم بار مدیریت می شود.

منبع (وبسایت اطلس کوپکو آمریکا)

 

تا اینجا خواندید و جواب نگرفتید؟

بله، می ارزد. هزینه‌ای ندارد و صرفه‌‌ی آن بسیار بالاست. آنها که VSD خریدند راضی بودند و آنها که استاندارد خریدند بعدها کانورتر نصب کرده و از مزایای کمپرسور سرعت متغیر بهره برده اند.

جواب سوال مثبت است، می ارزد. حال آنکه انتخاب شما چیست، آن انتخاب شماست، نه سوال فنی و اقتصادی.

تماس با شرکت