مشخصات فنی کمپرسور ASD 60 t
دیتاشیت کمپرسور ASD 60 T

کمپرسور کایزر یکی از سه برند قابل اطمینان صنعت هوای فشرده است، با این تفاوت که کایزر در ایران فعالیت نداشته و علاقه‌ای هم نشان نمیدهد. فعالیت گذشته‌ی اطلس کوپکو و اینگرسولرند، بازار قطعات یدکی آنها را شکل داده است، بازاری که کایزر عمیقاََ از آن بی بهره است و مصرف‌کننده در هنگام تامین قطعات دچار مشکل میشود.

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو کمپرسوری را گویند که برای فشرده سازی، با اتکا به مکانسیم جابجایی مثبت، دو روتور در هم تنیده‌ی نر و ماده را در داخل المنت یا سیلندر فشرده سازی به گردش در می آورد. دو روتور مذکور به شکلی طراحی شده اند که جریان هوای ورودی در میان فضاهای میان آنها گیر می افتد، فضا برای آن تنگ تر میشود و به جلو رانده میشود. در نتیجه این فرآیند حجم هوا کاسته و فشار و دمای آن افزایش می یابد و در نهایت از خروجی المنت خارج می شود. هوای خروجی جلوتر با سیستم لوله‌کشی هوای فشرده به نقاط مصرف هدایت می شود. توجه موکد ضروری است که هوای فشرده خروجی آلوده است. همانطور که هوای ورودی آلوده بوده و فشردگی تنها غلظت آن آلودگی را بالاتر برده است؛ همچنین روغن داخل المنت، در کمپرسورهای روغن پاششی، و در سایر قطعات متحرک به جریان هوای فشرده خروجی نفوذ میکند.

معرفی فنی کمپرسور ASD 60 T

کمپرسور اسکرو برقی ASD 60 T کایزر از خانواده کمپرسورهای ASD کایزر است (رجوع به کتب راهنما)، خانواده‌ای از کمپرسورهای اسکرو با ظرفیت‌های هوادهی ۰/۸۹ تا ۶/۳۹ مترمکعب بر دقیقه و فشارهای عملیاتی ۵/۵ تا ۱۵ بار. خانواده‌ای از کمپرسورهای کایزر که داعیه‌‌ی بهره‌وری بالاتر در عین مصرف کمتر و البته دوستداری محیط توامان با سهولت نگهداری را دارد. کایزر وعده‌ای بیجا نمیدهد و عمل می کند، اما ادعای سهولت نگهداری در بازاری با رقیبی چون کمپرسورهای GA اطلس کوپکو، کمی غیرواقعی است.

دسترسی راحتتر تکنسین‌ کمپرسور اسکرو

تکنسین‌های فنی کمپرسورهای هوای اسکرو برقی میدانند که دسترسی به قطعات داخلی کمپرسورهای کایزر از بالا و GA اطلس کوپکو از کنار بوده و به طور کلی نقطه‌ی برتری اطلس کوپکوهای برقی بر کایزرهای هم‌رده محسوب میشود. در این نسخه از کمپرسورهای کایزر، خانواده‌ی ASD، نقطه دسترسی مشابه با کمپرسورهای GA از کنار می باشد:

کمپرسور کایزر ASD
سهولت دسترسی در کمپرسورهای ASD کایزر

فشار و ظرفیت هوادهی

ASD 60 T در ۳ فشار عملیاتی ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ بار و با دبی‌های هوای فشرده خروجی متناظر ۵/۵۳، ۴/۴۹ و ۳/۳۷ به بازار عرضه می شود. این کمپرسورها به موتوری ۳۰ کیلوواتی مجهز بوده و از این رو GA 30 + گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی و یا مقایسه محسوب می شود:

کمپرسور اسکرو برقی +GA 30 اطلس کوپکو

همچنین بیشینه فشار در این کمپرسورها به ترتیب ۸/۵، ۱۲ و ۱۵ بار می باشد.

پکیج کمپرسور، سرعت متغیر موتور و درایر تبریدی

کمپرسورهای ASD کایزر همگی VSD هستند، به زبان ساده موتور آنها قابلیت کار در سرعت‌های مختلف را دارد تا به میزان مورد نیاز شما هوا تحویل دهد، نه بیشتر، نه کمتر و این یعنی بهینه‌سازی مصرف انرژي.

کمپرسورهای کایزر به سپراتورهای سانتریفیوژ و نیز درایرهای تبریدی مجهز هستند.

کمپرسور فول فیچر کایزر
درایر تبریدی در کنار کمپرسور ASD 60 T

پکیج این کمپرسور به طور کلی مشتمل بر شاسی و بدنه، عایق صدا، دمپ ارتعاش، واحد هواساز، کوپلینگ مستقیم بدون دنده، موتور الکتریکی، قطعات الکتریکی کنترلر، ترانسفورمر کانورتر زیمنس و واسط‌های تماسی سیستم تهویه، کولر خنک کننده آلومینیومی و سیال خنک کننده، درایر تبریدی و در نهایت آپشن بهره‌مندی از سیستم ریکاوری حرارت می باشد.

تماس با شرکت