در این جدول اطلاعات فنی سه کمپرسور اسکرو دیزل اطلس کوپکو آمده است که از موتورهای کامینز بهره می برند. این جدول به واحد سیستم انگلیسی است.
اطلاعات فنی کمپرسورهای XRH 1000 Excel – XRH 1100 Excel – XRV 1200 Excel

پیشتر در مطلبی جامع به بررسی کمپرسورهای مناسب خط لوله پرداختیم و در آنجا با سری کمپرسور اسکرو دیزلی Excel اطلس کوپکو آشنا شدیم. در مطلب فعلی به بررسی کمپرسور XRH 1000 میپردازیم:

اطلس کوپکو در مدل‌های فشار و دبی هوای فشرده‌ی پایینتر نامگذاری بسیار دقیقتری دارد. در کمپرسورهای XA که کمپرسورهای تک استیج یا به قول اطلس کوپکویی‌ها تک المنتی هستند نامگذاری‌ها تماما با پیروی از الگوی کلی صورت می پذیرد، اما در این مطلب خواهیم دید که در کمپرسورهای اسکرو دیزلی که دو استیج موازی یا متوالی فشرده‌سازی دارند اصولی رعایت نمیشود و برای مثال کمپرسورهای XRH 1000 و XR 1000 در واقع یک کمپرسور هستند.

چگونگی نامگذاری کمپرسور دیزلی دو مرحله‌ای اطلس کوپکو

همانطور که پیشتر گفته شد، کمپرسورهای دو مرحله‌ای اسکرو دیزلی اطلس کوپکو “عموماً” از الگوی نامگذاری جدول زیر پیروی می کنند:

جدول فشارهای عملیاتی کمپرسورهای دو مرحله‌ای اطلس کوپکو
فشارهای متناظر با مدل‌های فشار قوی اطلس کوپکو دیزلی. این کمپرسورها دارای دو المنت هواساز متوالی هستند.

اما باز هم همانطور که پیشتر نیز گفته شد:

۴خود اطلس کوپکو نیز از یک جایی به بعد به الگوی نامگذاری خود وفادار نیستبرای مثال XRVS 1000+ CD، تا ۵۰۸ و XRV 1200 Excel تا ۳۳۰ پوند بر اینچ مربع فشار عملیاتی ارائه می دهند؛ این به معنای تفاوتی در حد ۱۳ بار فشار می باشد.

آشنایی با کمپرسور دیزلی XRH 1000 اطلس کوپکو، کمپرسوری مناسب حفاری مداوم

کمپرسور دیزلی XRH 1000 اطلس کوپکو از خانواده‌ی Excel حدود ۱۹ (۱۸/۹۶) بار فشار عملیاتی در دبی هوادهی ۴۹۰ لیتر بر ثانیه (یا حدود ۲۹/۵ مترمکعب بر دقیقه) دارد. کمپرسور اسکرویی چنین پرتوان با فشار عملیاتی بالا و دبی هوادهی بالا برای عملیات حفاری مداوم، نگهداری و سرویس خطوط لوله‌ی نفت و عملیات راهسازی پیوسته بسیار کاربردی و مناسب است.

موتور دیزلی کمپرسور

موتور دیزل N855 BC
موتور دیزلی N855 BC

این کمپرسور از موتوری با ۱۸۰۰ دور بر دقیقه سرعت دورانی از برند کامینز بهره‌مند می باشد. موتور ۶ سیلندر NTA 855 BC توانی بین ۲۰۹ تا ۳۵۸ کیلووات یا ۲۸۰ تا ۴۸۰ اسب بخار به سیستم فشرده‌سازی کمپرسور تزریق می کند.

 

 

کتابچه معرفی این کمپرسور و کمپرسورهای اسکروی هم‌خانواده‌ی آن بر روی صفحه‌ی کتب راهنمای اطلس کوپکو قرار گرفته است.

موتور کامینز

موتورهای سری NT کامینز در طی میلیون‌ها ساعت کار عملیاتی در پرفشارترین حوزه‌های کاربردی خود را به اثبات رسانده اند، بنا به گفته‌ی شرکت کامینز، برخی از ویژگی‌های این موتورهای دیزلی عبارتند از:

  • احتراق با بازدهی بالا برای اقتصاد سوخت بهتر و مصرف روغن کمتر.
  • سیستم سوخت رسانی PT که سیستمی خودتنظیم‌گر است.
  • تهویه‌ی حرارت سریعتر با بهره‌گیری از لاینرهای مرطوب قابل تعویض.
  • کله‌گی سیلندرها از جنس آلیاژ آهن هستند و هر کله‌گی دو سیلندر را ساپورت میکند.

برای اطلاعات جامع‌تر به صفحه مخصوص این موتور، موتور N855 کامینز، مراجعه کنید.

تماس با شرکت