سری جدید کمپرسور اسکرو اینگرسولرند، کمپرسورهای روتاری و اویل فری سری E هستند. این کمپرسورها هوای خشک ۱۰۰ درصد عاری از روغن و مطابق با ایزو 8573-1:2010 کلاس صفر ارائه می دهند. استاندارد مذکور برای فرآیند‌های صنایع غذایی و نوشیدنی، دارویی، نساجی و ماشین‌آلات الکترونیکی توصیه می شود. بنا بر گفته‌ی اینگرسولرند واحد هواساز این کمپرسور از پروفایل روتور بهینه‌شده ای بهره می برد که تا ۱۳/۵ درصد بهره‌وری بالاتر و بهترین دبی هوای فشرده خروجی را در کلاس خود داراست. این ادعای اینگرسولرند در مقایسه‌ی اطلاعات فنی مدلهای این سری با مدل‌های مشابه کمپرسور اسکرو اویل فری از برند‌های اطلس کوپکو، کایزر و فوشنگ قابل سنجش می باشد، پس به سراغ اطلاعات فنی آن می رویم:

کمپرسورهای سری E اینگرسولرند از سری جدید کمپرسورهای اسکرو برقی و اویل فری برند اینگرسولرند هستند که فعلا تنها در بازار ایالات متحده عرضه شده است.
نمونه‌ای از اطلاعات فنی کمپرسورهای سری E

در مدل‌های فوق، نسخه‌هایی که نام آنها به i ختم می شود کمپرسور اسکرو سرعت ثابت با موتور القایی TEFC هستند. نسخه‌های با نام منتهی به n کمپرسورهای سرعت متغیر بوده و نسخه‌های منتهی به حروف ie و همچنین ne به ترتیب نسخه‌های بهبود‌یافته‌ی موارد فوق است.

اطلاعات فنی E185i-A155

مختصر و مفید، کمپرسور اسکرو برقی و اویل فری E185i-A155 اینگرسولرند در فشارهای ۱۰۰، ۱۱۵ و ۱۴۵ psig برابر با ۷ و ۸ و ۱۰ بار عرضه می شوند که دبی هوای خروجی آنها به ترتیب عبارت است از ۱۲۶۵ و ۱۱۴۱ و ۱۰۰۰ cfm که برابر خواهد بود با ۳۶ و ۳۲/۵ و ۲۸/۵ مترمکعب بر دقیقه. تمامی این کمپرسورها از موتورهای برقی ۲۵۰ کیلوواتی بهره می برند. این ما را برای مقایسه به سراغ مشهورترین برند رقیب، یعنی اطلس کوپکو و کمپرسورهای ZT و ZR خواهد برد، مدل‌های کمپرسور اسکرو برقی و اویل فری اطلس کوپکو، آب‌خنک و هواخنک. بر روی سایت و در گذشته ما به بررسی دو مدل با موتورهای ضعیفتر و قویتر از این کمپرسورهای اینگرسولرند را داشته ایم، یکی ZT 200 و دیگری ZR 315 VSD. از اطلاعات موجود در آن مطالب خواهیم داشت:

کمپرسورهای ZT 200 اطلس کوپکو از موتوری با ۲۰۰ کیلووات توان خروجی برخوردارند و با توجه به ساختار دنده‌های دو سر محور و روتورهای خود به ترتیب در فشار‌های ۷/۵، ۸/۶ و ۱۰ بار دبی هوای فشرده‌ی خروجی یا FAD برابر با ۳۴/۱، ۳۱/۳ و ۳۰/۰ مترمکعب بر دقیقه دارند.

و همچنین

کمپرسورهای ۳۱۵ کیلوواتی در دو مدل آب‌خنک و هواخنک و در فشارهای ۸/۶ و ۱۰/۴ بار ساخته می شوند و بازه‌های هوادهی آنها به ترتیب برابر با ۱۴/۵ تا ۴۹/۸ و ۱۲/۷ تا ۴۴/۹ مترمکعب بر دقیقه می باشد. این کمپرسورها در مدل ۸/۶ بار قادر به کار در سه فشار مینیمم، موثر و ماکسیمم هستند که عبارتند از ۳/۵، ۷ و ۸/۶ بار و این مقادیر برای مدل ۱۰/۴ نیز ۶، ۹ و ۱۰/۴ بار هستند.

به نظر میرسد اینگرسولرند در ادعای خود مبنی بر برتری نسبت به سایر کمپرسورهای این کلاس اغراق داشته است.

در ادامه‌ی معرفی کمپرسورهای سری E اینگرسولرند به مبحث مدیریت کیفیت هوای فشرده می پردازد. رطوبت و آلودگی در هوای فشرده معضلات عمده‌ای را در کارکرد ابزار عملیاتی ناشی می شود که در میان آنها می توان به خوردگی، افت فشار و گرفتگی اریفیس‌ها اشاره کرد که به تخریب محصول و یا توقف کارهای هزینه‌زا می انجامد. اینگرسولرند برای تهیه درایر یا خشک‌کن مناسب مدل‌های جذبی و تبریدی و همچنین HOC خود را توصیه می کند. درایرهای HOC از ریکاوری گرما که محصول جانبی عملیات کمپرسور است برای حذف رطوبت از هوای فشرده خروجی استفاده می کنند.

بروشور معرفی کاملتر و قطعات جانبی موردنیاز کمپرسورهای اسکرو سری E اینگرسولرند بر روی صفحه کتب راهنمای این برند قرار گرفته است که می تواند در ضمن آگاهی از مطالب مذکور، از سایر مدل‌ها بازدید کنید، کنترلرهای مختلف اینگرسولرند را ملاحظه نموده و همچنین پروفایل‌های عملیاتی این کمپرسورها را ببینید.

برای دسترسی به صفحه‌ی کتب راهنمای اینگرسولرند کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کتب راهنمای کمپرسورهای اینگرسولرند و دوسان

تماس با شرکت