تصویری از آگهی فروش یک دستگاه کمپرسور اسکرو برقی GR 200 اطلس کوپکو
تصویری از آگهی فروش یک دستگاه کمپرسور اسکرو برقی GR 200

مختصر و مفید، همانطور که در آگهی فروش فوق مشاهده می کنید GR 200 کمپرسوری اسکرو برقی از شرکت اطلس کوپکوست که از موتوری الکتریکی با ۲۰۰ کیلووات توان بهره می برد. این کمپرسور اسکرو تا فشار عملیاتی ۲۰ بار و با دبی هوای فشرده ۲۱/۶۰ مترمکعب بر دقیقه امکان هوادهی هوای فشرده دارد. همینطور از سال ساخت این دستگاه خاص میتوان زمان حدودی ورود این کمپرسور را به بازار هوای فشرده تخمین زد؛ کمپرسورهای خانواده‌ی G اطلس کوپکو از دهه ۹۰ میلادی قرن گذشته وارد بازار ماشین‌آلات شده و تحولی در این بازار ایجاد کردند. کمپرسورهای G که بر دو دسته‌ی GA، تک‌مرحله‌ای و GR، دومرحله‌ای هستند به دلایل مختلفی من‌جمله کارایی و قابلیت اتکا پرچمدار اطلس کوپکو شدند. همچنین ویژگی جدید و برتر این کمپرسور برخلاف توقعات نه در برتری برجسته‌ی فنی، که در سهولت دسترسی بود؛ در واقع این کمپرسورها با مبنا قرار دادن ارزش ارائه شده‌ی کمپرسور اسکرو برقی برای تعمیرکار و اپراتورها که مصرف‌کنندگان لایه‌ی اول کمپرسور اسکرو هستند، ارزش برتری را در نگهداری و تعمیر کمپرسور هوا به آنها عرضه داشت که با استقبال مشتریان نیز روبرو شد.

ما پیش از این در مطلبی کوتاه به بررسی نسخه‌ی دیگر ۲۰۰ کیلوواتی و تک‌مرحله‌ای این کمپرسور اسکرو، یعنی GA 200، پرداخته ایم، در مطلب حاضر به بررسی GR 200 و تمایزات این دو مدل خواهیم پرداخت. همانطور که در انتهای بررسی GA 200 نیز گفته شده است بروشور و کتاب راهنمای این کمپرسورها بر روی صفحه‌ی مربوط به کتب راهنمای اطلس کوپکو بر روی سایت قرار گرفته است. حال با مراجعه به همان کتب راهنما به بررسی دقیق‌تر این مدل می پردازیم:

فشار و هوادهی کمپرسور اسکرو برقی - GR 110 تا GA 500
فشار عملیاتی و هوادهی کمپرسورهای اسکرو برقی GR 110 تا GA 500

همانطور که در تصویر بالا رنج عملیاتی این کمپرسورها را مشاهده می کنید، GR 110 تا GR 200 از ۱۲ تا ۲۷ مترمکعب بر دقیقه قابلیت هوادهی هوای فشرده داشته و در رنج فشار عملیاتی ۴۲۴ تا ۸۱۶ cfm یا ۱۲ تا ۲۰ بار کار می کنند.

المنت و استیج های مختلف کمپرسور اسکرو Atlas Copco Screw Ga GR
ساختارهای مختلف المنت و تعداد استیج در کمپرسورهای اسکرو برقی اطلس کوپکو روغن پاششی

کمپرسور اسکرو برقی GR 200 اطلس کوپکو در دو نسخه ۱۳ و ۲۰ بار با هوادهی هوای فشرده متناظر ۲۶/۲ و ۲۳/۱ مترمکعب بر دقیقه عرضه می شود. این کمپرسورها هر دو از موتورهای الکتریکی ۲۰۰ کیلووات برخوردار بوده و ۷۵ و ۷۶ دسی‌بل سر و صدا دارند. این سطح نویز تقریبا برابر با صدای جارو برقی یا یک رادیوی معمولیست که برای چنین دستگاه توانمند و کارآمدی قابل قبول می باشد.

اطلاعات فنی کمپرسورهای ۵۰ هرتز اطلس کوپکو – GA و GR

با دقت بیشتر در جداول فوق متوجه تفاوت‌های مدل‌های کمپرسور اسکرو برقی GA 200 و GR 200 خواهیم شد. کمپرسور اسکرو برقی GA 200 در مدل‌های ۷/۵، ۸/۵، ۱۰ و ۱۳ بار با هوادهی هوای فشرده به ترتیب ۳۶، ۳۴، ۳۰/۵ و ۲۶ مترمکعب بر دقیقه عرضه می شوند،‌ این در حالیست کمپرسور اسکرو برقی GR 200، از طرف دیگر، تنها ۲ فشار عملیاتی ۱۳ و ۲۰ بار را ارائه میدهد و این کمپرسورها به ترتیب ۲۶/۲ و ۲۳/۱ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده در اختیار مصرف کننده قرار میدهند. صنایعی چون صنایع پالایشگاهی و خودروسازی که در انتخاب کمپرسور هوای اسکرو تامین هوای فشرده پیوسته و مداوم بر فشار عملیاتی ارجحیت دارد به سراغ کمپرسورهای GA با فشار عملیاتی ضعیفتر می روند و در دیگر سو GR 200 با فشار عملیاتی ۲۰ بار نیاز کارخانجات تصفیه فاضلاب برای فشار بیشتر را تامین می کند.

اطلس کوپکو در معرفی کمپرسور اسکرو برقی GA و GR خود، فشار و دبی میان رده، بر موارد مختلف و متعددی از ویژ‌گی‌های خوب این دستگاه‌ها تاکید داشته است. سیستم رگولاتوری این کمپرسورها ساده و کارآمد است که کنترل ماژولار دارد و از تعداد قطعات متحرک اندکی برخوردار است تا کمترین نگهداری و تعمیر را به مصرف کننده تحمیل کند. همچنین این سیستم برای کاهش افت فشار ابعاد بزرگتری را اشغال کرده است. در محفظه هواسا روتورهای این کمپرسورها با سرعت پایینتری میچرخند تا خوردگی اتصالات کاسته شود و همچنین دمای عملیاتی پایین تنش وارده بر آنها را در سطح معقولی نگاه میدارد.

مطلب را با نمونه آگهی فروش کمپرسور اسکرو برقی GR 200 اطلس کوپکو آغاز کردیم و با نمونه آگهی دیگری به پایان می بریم:

آگهی فروش کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو GR 200

قیمتی که فروشنده این کمپرسور برای دستگاه خود تعیین کرده است ۳۵ درصد ارزانتر از آگهی ابتدای مطلب میباشد. تفاوت قیمتی این دو دستگاه نشاندهنده‌ی نیاز مبرم به بهره‌گیری از کارشناسی در هنگام خرید کمپرسور اسکرو برقی است. این مسئله تنها به نیت فروشنده مربوط نبوده و تعیین وضعیت سلامت دو دستگاه نیز حائز اهمیت است. در صورت تمایل به دسترسی به کارشناسی مجرب دستگاه‌های کمپرسور هوای اطلس کوپکو با شماره‌های تماس شرکت ارتباط برقرار کنید.

تماس با شرکت