کمپرسورهای کایزر در سراسر جهان از نمایندگان کیفیت واقعی آلمانی هستند. این کمپانی نسبت به برندهای مشابه سول ایر، اینگرسولرند و کمپ ایر از توسعه جغرافیایی بسیار بیشتری برخوردار است و امکان دسترسی به نمایندگی‌ها و شعب خدماتی آن در سراسر جهان دست کمی از اطلس کوپکو ندارد. کمپرسورهای کایزر در اقسام برقی و دیزلی همواره کیفیت خیلی خوبی را در اختیار مصرف کنندگان هوای فشرده صنایع تولیدی و غیرتولیدی قرار داده اند، شاید از معدود اشکالاتی که برای مثال به نسخه‌های برقی این برند وارد بود دشواری دسترسی تعمیرکاران برای سرویس بود که از قضا این اشکال هم در مدل‌های جدیدتر و در سال‌های اخیر برطرف گردیده است. کمپرسور اسکرو در مقایسه با سایر اقسام کمپرسور، بالاخص کمپرسور پیستونی دو برتری جدی دارد که آن را به دستگاه تامین کننده هوای فشرده بلامنازع در مصارف متحرک معدنی و راهسازی تبدیل ساخته است و آنها تعداد کمتر قطعات متحرک داخل کمپرسور و همچنین امکان ارائه دبی هوای فشرده مداوم بالاست. کمپرسور اسکرو دیزلی M50 کایزر پنج مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی هوای فشرده دارد که آن را برای مصارف کوچک و راه اندازی ابزارالات پنوماتیک راهسازی ایده آل میسازد. این کمپرسور از موتور کوبوتا ۳۲/۵ کیلوواتی بهره میبرد.

کمپرسور کایزر در خاورمیانه تنها در کشور ما غایب است و امکان دسترسی به آن از طریق شعبه نماینده خاورمیانه در دبی به مدیریت کارل برایدن فراهم است.
غیبت کمپرسور کایزر در ایران

معرفی فنی کمپرسور اسکرو دیزلی کایزر، مدل M50

تصویر m50 - کمپرسور دیزلیی از کایزر
کمپرسور M50 کایزر، ۵ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده با فشار ۷ بار

این کمپرسورهای کم‌صدا،‌ قدرتمند و سبک کایزر با ظرفیت هوادهی ۵ مترمکعب بر دقیقه و فشار کاری ۷ بار دارای موتور V1505-T کوبوتا می باشد. این موتور ۳۲/۵ کیلووات توان در سرعت ۳۲۰۰ دور بر دقیقه ارائه می دهد. باقی مشخصات فنی این دستگاه در جدول زیر قابل مشاهده است.

دیتاشیت ام ۵۰ - این کمپرسور اسکرو از موتور دیزلی کوبوتا V1505 استفاده می کند.
مشخصات فنی M 50 کمپرسور اسکرو دیزلی کایزر

این کمپرسور برای عملیات‌ راه سازی، نیلینگ و حفاری مناسب می باشد.

کوبوتا از معتبرترین برندهای موتورهای دیزلی است. این شرکت ژاپنی تجربه‌ای بیش از یک قرن در ساخت موتورهای دیزلی دارد. موتور V1505 کوبوتا موتوری کوچک و ۳۲/۵ کیلوواتی است که در حالت آنلود ۲۲۰۰ دور بر دقیقه و در حالت فول لود ۳۰۰۰ دور بر دقیقه میزند. این دور نسبتا بالا برای چنین کیلووات توان خروجی سر و صدای زیادی به همراه خواهد داشت. معمولا صدا و نویز ماشین آلات هوای فشرده با دو عدد بر مبنای دسی بل اعلام می شود که بر اساس استانداردهای مختلفی هستند، یکی در کنار دستگاه و دیگری در فاصله ۱۰ متری.

در صورت تمایل به ملاحظه مشخصات دقیق و کامل این موتور دیزلی میتوانید به صفحه مربوط به آن بر روی کوبوتای استرالیا مراجعه فرمایید. کوبوتا لیدر بازار موتورهای دیزلی استرالیاست.

غیبت کمپرسور کایزر در بازار ایران

خریداران کمپرسورهای کایزر در ایران می بایست مدنظر قرار دهند که این دستگاه ها دارای نمایندگی در ایران نبوده و همانطور که پیش‌تر در مطلب ذیل عنوان گردید، قصدی نیز برای برپایی چنین نهادی ندارد. این عدم تمایل کایزر در دهه‌ی اخیر و پیرو تحریم‌های جدی و ثانویه ایالات متحده بر بازار ایران بوده است. در تماس‌های متعددی که ما با نمایندگی دبی این مجموعه داشتیم نیز بر سیاست ۱۵ ساله‌ی خود مبنی بر تداوم این غیبت رسمی تاکید داشتند. توجه داشته باشید ماشین آلات با کیفیت کمپرسور کایزر همواره همراه با خطوط تولید کارخانجات و یا به صورت غیررسمی وارد بازار ایران شده اند و مورد استفاده مصرف کنندگان محترم هوای فشرده قرار گرفته اند.

کمپرسور کایزر در ایران

از این رو در هنگام خرید متوجه ریسک های تهیه‌ی چنین دستگاهی، من جمله هزینه های نگهداری و کم‌یابی قطعات آن، باشند.

به طور کلی برای انتخاب یک کمپرسور نخست ظرفیت هوادهی و فشار کاری مدنظر خود را تعیین می کنیم. لیکن دبی اسمی کمپرسورها ظرفیت هوادهی در سطح دریا می باشد که با افزایش ارتفاع اندکی کاهش می یابد؛ از این رو، و همچنین از آنجایی که بهتر است کمپرسور استراحت داشته و دائم زیر بار نباشد،‌ کمپرسوری با حدود ۱۵ درصد ظرفیت هوادهی بیشتر از سطح نیاز خود تهیه می کنیم.

تماس با شرکت