حفاری معدن از بزرگترین صنایع در جهان محسوب می شود. استخراج مواد معدنی و ذخایر ارزشمند عملیاتی ویژه و گسترده است که روش‌های مختلفی از حفاری سطحی و زیرزمینی را دربرمیگیرد. فرآیندهای نوین معدنکاری ایمنی را در این صنعت افزایش داده لیکن همچنان بسیاری از حفارها با چالش‌هایی برای محافظت از کارکنان خود و محیط زیست روبرو هستند.

کمپرسورهای دیزلی بهترین گزینه‌ها برای مصارف غیرتولیدی و بالاخاص مصارف حفاری هستند. این کمپرسورهای اسکرو قطعات متحرک کمتری نسبت به نمونه‌های دیگر داشته و دبی هوادهی مناسب و مداومی را در اختیار شما قرار میدهند.
کمپرسورهای اسکرو دیزلی زرد رنگ اطلس کوپکو دهه هاست در مصارف حفاری شناخته شده اند.

با توجه به خطرات ذاتی این صنعت، ماشین‌آلات به کار گرفته شده می بایست در تمامی جوانب حفاری بالاترین کیفیت را چه در عملکرد و چه در قابلیت اتکا تضمین کنند. در حفاری‌های سطحی و زیرسطحی کمپرسورهای هوای صنعتی به عنوان منبع الکتریسته برای تامین توان ماشین‌آلات حفاری و تخلیه، ابزار پنوماتیک، نوار نقاله‌ها و سیستم‌های تهویه به کار گرفته می شوند.

کمپرسور دیزلی، بهترین کمپرسور باد صنعتی برای حفاری

برای تامین ضروریات حفاری و دستیابی به راهکارهای لازم در هنگام روبرویی با چالش‌های این عملیات خطیر، کمپرسور هوای فشرده اسکرو، با توجه به قابلیت عملیات مداوم، بهترین گزینه است. کمپرسور باد صنعتی مدل اسکرو در اقسام پرتابل یا متحرک و ثابت تولید می شود که نوع پرتابل عموما با موتور دیزلی قدرتمندی چون کاترپیلار و کامینز تجهیز شده و عملکرد و قابلیت اتکا را توامان به ارمغان می آورد.

عکس کمپرسور اسکرو دیزلی XP 900 - کمپرسور دیزلی اینگرسولرند.
کمپرسور اینگرسولرند از کمپرسورهای خوب دیزلی موجود در بازار ایران هستند.

عملیات حفاری علاوه بر فشار عملیاتی محاسبه شده، نیازمند ظرفیت هوادهی، FAD، بالا دارد تا در شرایط دشوار حفاری‌های زیرسطحی عملیات با نقصان روبرو نشود.

کمپرسور اسکرو دیزلی

کمپرسورهای پرتابل یا متحرک همواره از مکانیسم جابجایی مثبت و ساختار روتاری اسکرو بهره میبرد. این مسئله بی دلیل نیست: نیاز حفاران فقط از این طریق و در محدوده‌ی توان کمپرسور اسکرو تامین میشود. هر نوع کمپرسور از پیستونی تا اسکرو و اسکرول و در سوی دیگر سانتریفیوژ و محوری نقاط قوت و ضعفی دارد. تعداد قطعات متحرک بالای کمپرسور پیستونی امکان جابجایی آن را محال میسازد. فشار عملیاتی پایین کمپرسور سانتریفیوژ امکان بهره‌گیری از دبی هوای فشرده بسیار بالای آن در حفاری را غیرممکن میسازد. کمپرسور اسکرو بهینه است؛ محدوده‌ی ایده‌آل فشار و ظرفیت هوادهی در ترکیب با امکان جابجایی، از آن گزینه‌ای مناسب برای تجهیز به موتور دیزلی و استفاده در حفاری ساخته است.

کمپرسور باد صنعتی اطلس کوپکو و اینگرسولرند

بالاترین قابلیت اتکا در این حوزه را می توان از کمپرسورهای برندهای اطلس کوپکو و اینگرسولرند انتظار داشت. برای مشاهده کمپرسورهای دیزلی از این دو برند می توانید از لینک‌های زیر استفاده کرده و یا در سایت به جستجوی دقیقتری با بهره‌گیری از کلیدواژه های راهسازی، معدن و حفاری بپردازید تا مدل‌های بیشتری را ملاحظه نمایید. معرفی نمونه‌هایی از کمپرسورهای مناسب حفاری اطلس کوپکو:

کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو XRVS 1350 CD7

کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو V 900

و کمپرسورهای مناسب حفاری اینگرسولرند  و دوسان

کمپرسور دیزلی اینگرسولرند XP 825

کمپرسور دیزلی اینگرسولرند XP 900 SEC

کمپرسور کایزر، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای حفارها

همچنین کمپرسور کایزر نیز در کنار این دو برند مشهور از کیفیت واقعی آلمانی برخوردار است، اما حضور کمرنگ آنها در بازار ایران همواره حسرت را برای کارشناسان هوای فشرده به همراه داشته است. در مطالب متعددی به بررسی مدل‌های موجود این کمپرسور باد صنعتی در بازار ایران نیز پرداخته ایم.

کمپرسور دیزلی کایزر M 350

کمپرسور دیزلی کایزر M 100

تماس با شرکت