از آن رو که نیلینگ فنداسیون ساختمان و یا راه‌اندازی ابزارآلات پنوماتیک راهسازی و ساختمان سازی عملیاتی مداوم محسوب نمیشود، نیاز به حجم هوای فشرده چندان زیادی ندارد. کمپرسور باد صنعتی XAS 96 اطلس کوپکو، کمپرسوری دیزلی است که ۵/۵ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده در فشار عملیاتی نرمال در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. کمپرسور هوای فشرده اسکرو دیزلی دستگاهی است که برای فشرده سازی از مکانیسم جابجایی مثبت و با بهره‌گیری از دو روتور نر و ماده‌ی نامتقارن در داخل یک محفظه یا کلیرانس اندک استفاده میکند. کمپرسور اسکرو با نام‌های دیگری چون کمپرسور روتاری (نام عام شاخه‌ای که کمپرسورهای اسکرو و اسکرول را شامل میشود) و یا کمپرسور اسکرو پیچی نیز ممکن است در بازار معرفی شود.

اطلس کوپکو XAS 96 - عکس کمپرسور اسکرو
کمپرسور دیزلی XAS96

مشخصات عملیاتی کمپرسور XAS 96

این کمپرسور در دو مدل XAS 96 Dd و XAS 96 DdG ساخته می شود که دومی مجهز به ژنراتور سه فاز می باشد. XAS 96 از کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو می باشد که ۵/۴ مترمکعب بر دقیقه هوادهی با فشار عملیاتی ۷ بار دارد. موتور نصب شده بر روی این دستگاه دویتز، مدل F3M1011F می باشد که ۳ سیلندر داشته و سرعت ماکسیمم آن ۲۹۰۰ دور بر دقیقه می باشد (در نام کمپرسور Dd مخفف Deutz diesel می باشد).

همچنین این کمپرسور دیزلی با موتورهایی از کمپانی‌های معتبر دیگر نیز ساخته و عرضه شده است که در میان آنها میتوان به مدلی با موتور جان دیر اشاره کرد در نام آن JD معرف جان دیر دیزلی است:

دیتاشیت کمپرسور اسکرو دیزل با موتور جان دیر
دیتاشیت کمپرسور اسکرو دیزلی XAS 96 JD

بروشور کامل معرفی این کمپرسور در بخش کتب راهنما،‌ قسمت مربوط به اطلس کوپکو قرار می گیرد.

موتور جان دیر نصب شده بر روی این کمپرسور 4045D و تایپ 4CYL است و فایل اکسل مشخصات آن به پیوست می آید:

فایل اکسل برای 4045DF150 جان دیر

نکته تکمیلی در انتخاب کمپرسور دیزلی

به طور کلی برای انتخاب کمپرسور باد صنعتی نخست ظرفیت هوادهی و فشار کاری مدنظر خود را تعیین می کنیم. لیکن دبی اسمی کمپرسورها ظرفیت هوادهی در سطح دریا می باشد که با افزایش ارتفاع اندکی کاهش می یابد؛ از این رو، و همچنین از آنجایی که بهتر است کمپرسور استراحت داشته و دائم زیر بار نباشد،‌ کمپرسوری با حدود ۱۵ درصد ظرفیت هوادهی بیشتر از سطح نیاز خود تهیه می کنیم.

برای درک دقیقتر از مفهوم FAD یا Free Air Delivery که همان میزان هوای فشرده خروجی کمپرسور هوا بر دقیقه است به مطلب زیر مراجعه کنید:

اندازه‌گیری کار، توان و نرخ حجمی هوای فشرده

به سرویس منوال XAS 96 اطلس کوپکو با کلیک بر روی همین متن دسترسی خواهید داشت.

قیمت کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو – کارکرده

در استعلام اخیر به تاریخ سه ژانویه ۲۰۲۴ و با شماره‌ ارجاع ۴۹۳۰۰ از اروپا بلژیک، قیمت کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو مدل XAS97 موتور دویتز در رنج قیمتی ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو قیمت گذاری شده است. ساعت عملکرد تمامی پیشنهادات که به پیوست ضمیمه گردیده است بین یک تا سه هزار ساعت بوده و از وضعیت سلامتی واحد و موتور خوبی برخوردار هستند.

پیوست – استعلام قیمت کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو – کارکرده – XAS 90 – موتور دویتز – ۱۴۰۲۴۹۳۰۰

تماس با شرکت