در مجموعه پست های پیش رو، مورد به مورد به بررسی کمپرسورهای دوسان (اینگرسولرند) و برندهای معتبر دیگر میپردازیم؛ بیان ویژگی های کلی و کاربردهای آنها در صنایع از جمله نکاتی خواهد بود که در این مباحث خواهد آمد. اینگرسولرند از برندهای قدیمی تولید ماشین آلات حفاری است که ۱۲۰ سال قبل از تلفیق دو کمپانی آمریکایی اینگرسول و رند شکل گرفته است. این برند معتبر در کنار اطلس کوپکو و کایزر سه غول صنعت تولید کمپرسور هوا هستند. اینگرسولرند در دهه‌های اخیر برخی از واحدهای تولیدی خود را به دیگر شرکت‌ها واگذار کرده است که از آن جمله می توان به واگذاری بخش حفاری به اطلس کوپکو و بخش هوای فشرده به دوسان کره جنوبی اشاره داشت. با وجود آمریکایی بودن این مجموعه و تمرکز آن بر کشورهای اروپایی و شرق آسیا، ماشین‌آلات حفاری مانند دریل واگن‌های هیدرولیک و پنوماتیک شناخته‌شده و همچنین کمپرسورهای اسکرو و دیزل آن در ایران نیز بسیار مورد استفاده هستند.

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو دیزلی اینگرسولرند مدل XP825WCU

تصویری از کمپرسور دیزلی اینگرسول‌رند مدل XP 825
کمپرسور دیزلی اینگرسولرند مدل XP825

در میان کمپرسورهای دیزلی اینگرسولرند، کمپرسورهای XP و HP به ترتیب دارای فشارهای عملیاتی حداکثر ۸/۶ و ۱۰/۳ بار هستند. برای فشارهای بالاترمی بایست به سراغ کمپرسورهای VHP و XHP رفت. در مدل XP 825 WCU،‌ فشار عملیاتی برابر با ۸/۶ بار بوده، دبی هوادهی ۸۲۵ فوت مکعب بر دقیقه برابر با ۲۳/۴ مترمکعب بر دقیقه می باشد. W نشاندهنده‌ی آب‌خنک بودن دستگاه (قریب به اتفاق کمپرسورهای دیزلی آب‌خنک می باشند به جز مدل‌های معدودی از کمپرسورهایی که از موتورهای خاصی از Deutz بهره می برند) و CU مخفف برند مدل آن، کامینز، می باشد.

دیتاشیت کمپرسورهای ۲۰ متری اینگرسولرند

در ادامه دیتاشیت (برگه اطلاعات فنی) کمپرسور دیزلی فشار معمولی اینگرسولرند را ملاحظه می کنید؛‌ این مدل‌ها عبارتند از
HP 675 WCU، XP 750 WCU، HP 750 WCU ، XP 825 WCU.

در جدول دیتای تکنیکال کمپرسورهای اسکرو دیزل اینگر سول رند در مدل‌های مجهز به موتور قدرتمند کامینز آمده است که برای عملیات حفاری و امور پالایشگاهی مناسب هستند.
مشخصات فنی و ابعاد کمپرسور دیزلی اینگرسولرند در مدل‌های ۱۹/۱، ۲۱/۲ و ۲۳/۴ مترمکعب بر دقیقه‌ای با فشار عملیاتی ۱۰/۳ و ۱۲/۱ بار

* شرکت دوسان کره جنوبی در سال ۲۰۰۷ سه واحد از زیرمجموعه‌های شرکت اینگرسولرند، من جمله بخش های تولید تجهیزات راهسازی مانند با‌ب‌کت، را از این شرکت خرید و اکنون کمپرسورهای این شرکت تحت نام دوسان تولید می شوند، شرکت دوسان کره جنوبی در سال های پس از آن خدمات‌دهی به کمپرسورهای اینگرسولرند را ادامه داده و در بسیاری از موارد کمپرسورها را با نام های اینگرسولرند معرفی می کنند.

شرکت دوسان قدیمی‌ترین شرکت فعال کره جنوبی و به سال ۲۰۱۸ یکی از ۱۰ کمپانی برتر فعال در صنایع سنگین است.

تصویری از عقد قرارداد میان دوسان و اینگرسولرند برای انتقال مالکیت زیرمجموعه‌ی باب‌کت
توافق دوسان و اینگرسولرند

** دیتاشیت این سری کمپرسورهای اینگرسولرند/دوسان (مشتمل بر مدل‌های  – HP675WCU – XP750WCU HP750WCU – XP825WCU ) تا ساعتی دیگر بر روی سایت قرار خواهد گرفت:

اینگرسولرند و دوسان

همچنین لیست قطعات یدکی کمپرسور دیزلی موتور کامینز اینگرسولرند مدل‌های HP675WCU – HP750WCU XP750WCU –  XP825WCU نیز بر روی سایت و صفحه کتب راهنمای اینگرسولرند قرار میگیرد. این لیست قطعات یدکی برای سهولت دسترسی شما عزیزان از اینجا نیز قابل بازیابی است.

تماس با شرکت